fikfeeks
door fikfeeks Nov 7, 2009 om 11:59
Geldzaken & recht

Privacy

Is het normaal dat een bankbediende kijkt hoeveel geld je op je lopende rekening hebt staan als je een aanvraag komt doen voor een nieuw pasje? Mijn zoon kreeg ongevraagd het advies of hij zijn geld van de lopende rekening niet op een spaarrekening wilde zetten want ze vonden dat er wel veel geld op stond Bij 2 bankkantoren van Fortis is dit gebeurd .Zowel in Valkenswaard als in Eindhoven.Volgens mij is het niet normaal dat een bankbediende naar je saldo kijkt maar ik weet niet hoe de regels hierover zijn

1192 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, als ze naar het rekeningnummer kijken zien ze ook vaak automatisch het saldo. Alleen maar aardig als ze je op een mogelijkheid wijzen om méér uit je geld te halen.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me bij Edrick3 aan, en wat er met de tips gedaan wordt heeft u zelf in de hand. Wat betreft het schenden van de privacy is er niets mis, bankpersoneel heeft die info gewoon nodig.

Groet Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit echt zelfs noodzakelijk hij moet toch ook controleren of de rekening wel van hem is normaal wordt er dus ook je geb bij gevraagd om te controleren.
Het is tenslotte alleen al voor de veiligheid nood zakelijk, en die gegevens mag hij dus niet door geven aan derde want is hij fout..
Groet valerius

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het vreemd dat het saldo naar voren komt.Een bankbediende heeft er toch niets mee te maken hoeveel er op een rekening staat.Er hoeft alleen maar gekeken te worden of deze rekening actief is en behoort aan degene die voor hem staat ( wat overigens niet gecontroleerd is met een legetimatiebewijs)

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben met stomheid geslagen dat u verbaasd bent dat een bankmedewerker het saldo kan bekijken. Het zou pas raar zijn als hij of zij dat niet kon. Hij of zij vertegenwoordigt immers de bank. Uw bank herft een zorgplicht. Zeer terecht dat uw zoon erop gewezen wordt dat hij op een andere manier meer rendement kan maken.

Btw voordat er geldautomaten waren en we met zijn allen wat vaker voor de balie stonden, was dit heel gebruikelijk dat een medewerker naar het saldo op uw rekening keek.

Nu men kennelijk niet zo veel meer voor de balie staat