ne
door neeg Oct 21, 2024 om 17:25
Geldzaken & recht

Provider conflict.

Ik heb via Belsimpel een abonnement afgesloten bij Simyo. Omdat ik mijn oude nummer wilde meenemen overschrijden. Ik de 31 dagen bij Belsimpel. Aan welk contract moeten we ons aan houden van Belsimpel of Simyo.Volgens mij Simyo contract gaat in bij
activering simkaart.

495 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 21, 2024 om 17:30
11739 Antwoorden / 52 Vragen
2

De beide providers regen zoiets onderling. Voor zover ik weet.

Thecla58
door Thecla58 - Oct 21, 2024 om 17:37
935 Antwoorden / 3 Vragen
2

Wanneer gaat je nieuwe contract in? Stel, zie het als voorbeeld, dat je nieuwe contract op 1 december ingaat, dan ben je tot en met 30 november 23.59.59 uur nog onder contract bij je oude provider.

Verder is het zoals @Mahadma zegt dat de providers het meenemen van je nummer regelen.

sira
door sira - Oct 21, 2024 om 17:54
2566 Antwoorden / 24 Vragen
3

Ik wilde dezelfde vraag stellen als Thecla58.

Tot wanneer liep uw oude contract en had u een 1-jarig of een 2-jarig contract?
Bij een 2-jarig contract moet u volgend jaar ook nog gewoon betalen.

Daarom is het belangrijk dat u alles bijhoudt. Als ik vandaag een 1-jarig contract afsluit, zet ik de einddatum van dat abonnement  in de agenda van mijn gsm, zodat ik weet wanneer ik vrij ben om over te stappen..

Mabelle
door Mabelle - Oct 21, 2024 om 18:09
639 Antwoorden / 1 Vragen
3

Belsimpel is geen provider dus wat dat betreft kan er helemaal geen conflict zijn.

Wat bedoel je met "Omdat ik mijn oude nummer wilde meenemen overschrijden. Ik de 31 dagen bij Belsimpel" 

Wat staat er als ingangsdatum in het contract van Simyo? En wanneer wordt je bestaande nummer geporteerd? En wat staat er precies in de mailtjes van Belsimpel?

sira
door sira Oct 21, 2024 om 21:36
2566 Antwoorden / 24 Vragen

"Omdat ik mijn oude nummer wilde meenemen overschrijden. Ik de 31 dagen bij Belsimpel"

Die zin was mij ook niet duidelijk. Mijn gevoel zegt me dat er met overschrijden overschreed wordt bedoeld.
Dan zou de zin worden: "Omdat ik mijn oude nummer wilde meenemen overschreed ik de 31 dagen bij Belsimpel"

Re
door Reinier182 - Oct 21, 2024 om 21:19
246 Antwoorden / Vragen
1

Bij welke provider heb je de oude contract? Kijk in de app wanneer je contract afgelopen is. Als je contract nog een half jaar bijvoorbeeld nog doorloopt kan je niet met nummer overstappen naar Simyo. Dat kan pas als je contract afgelopen is. Kijk dat na je hebt altijd de tijd om het te anuleren bij Belsimpel als je contract nog doorloopt anders heb je er twee als je te lang wacht. In de app zoeken anders bellen naar je oude provider en einddatum contract vragen.

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 22, 2024 om 09:26
222 Antwoorden / Vragen
1

Leg eerst je verhaal nog een keer goed uit want nu is er geen touw aan vast te knopen.

Ik mis ook het conflict in het verhaal. Begin daar dus even mee. Wat is exact het probleem?

ro
door ronny530 - Oct 22, 2024 om 11:16
2904 Antwoorden / 41 Vragen
1

Bij nummerbehoud dient uw vorige provider het nummer vrij te geven en dat gebeurt pas na het einde van het huidige abonnement.
Als u van de overstapservice gebruikt heeft gemaakt ontvangt u een sms met een datum van ingang en op die dag nogmaals een sms van zowel de vorige en de nieuwe provider de het overzetten van het nummer gedaan is.
Na die sms kunt u de simkaart van de nieuwe provider in gebruik nemen en gaat het nieuwe abonnement ook in, let wel alleen als u de overstapservice heeft gebruikt.
Heeft u dat niet gedaan wat overigens niet zo slim is dient u zelf het abonnement van de vorige provider op te zeggen en pas als het telefoonnummer vrijgegeven is kan dat nummer met vertraging naar de nieuwe provider over gezet worden.
Nadeel van zelf opzegen is dat uw abonnement bij de oude provider nog door loopt terwijl het nieuwe abonnement al ingegaan is en u middels een tijdelijk toegekend telefoonnummer van de diensten gebruik kunt maken.

Wi
door Willem70 Oct 22, 2024 om 14:44
12 Antwoorden / 1 Vragen

juist ,zo is het nomaal

Wi
door Willem70 - Oct 22, 2024 om 14:38
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je oude contract afgelopen is gaat normaal je nieuwe in en krijg je een voorlopig mobiel nummer totdat je je oude nummer terug hebt, daar krijg je bericht over en kijk op je nieuwe contract wanneer die in gaat. Meestal wordt dat door beide partijen geregeld !

Wi
door Willem70 - Oct 22, 2024 om 14:41
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je nieuwe simkaart in je telefoon zit,dan kun je met je oude nummer voorlopig niet bellen,dan betaal je ook bij je nieuwe met je nieuwe nummer,  beetje dom zou Maxima zeggen! Eerst wachten dat je je oude nummer terug hebt ,overgezet,daar krijg je berich van!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
RobNijm - Oct 23, 2024 om 16:36
Garantie & verzekeringen
Schoenen met onbruikbare veters

Schoenen met onbruikbare veters

Ik heb 3 maanden geleden bij de Makro dure Ecco-schoenen gekocht met elastische veters. Nu zijn deze veters kapot gegaan, maar nergens zijn vervangende veters te koop.
Ecco.nl zegt dat ik bij een Ecco verkooppunt moet zijn, maar die kaatst de bal terug: de schoenen zijn niet bij ons gekocht, dus geen garantie.
De Makro zegt: wij verkopen geen veters en de veters tonen verbuikssporen, dus ... Lees meer

S1
S19 - Oct 23, 2024 om 17:55
Voeding & gezondheid

Babymelk en waterontharder.

Is het veilig om babymelk te maken met onthard water, dmv een waterontharder? Lees meer

JT
JTG - Oct 19, 2024 om 23:17
Voeding & gezondheid

Extra kosten mondhygiënist

Mijn dochter is net 18 jaar en alleen naar de mondhygiënist gegaan. Los van het reinigen is er opeens een preventie consult erbij in rekening gebracht van meer dan 47 euro. Mijn dochter zei dat ze alleen wat uitleg kreeg over poetsen. Mag een mondhygiënist zomaar extra kosten declareren zonder vooraf toestemming te vragen? Lees meer