Bo
door Bobrobob Aug 16, 2021 om 23:19
Geldzaken & recht

Quickparking dreigt met incassobureau

Ik heb een aantal betalingsherinneringen van Quickparking via te mail ontvangen. Hierin werd aangegeven dat ik blijkbaar een plek heb gereserveerd en ik dit moet betalen. Ik heb telefonisch contact met hen opgenomen maar herhaaldelijk wordt, nadat ik 20 min in de wacht heb gestaan, weg gedrukt. Op mijn mails die ik hen heb gestuurd krijg ik een standaard betalingsreactie en worden mijn vragen niet beantwoordt. Vandaag heb ik weer een mail van hen ontvangen met een laatste waarschuwing dat ik €67.50 moet betalen. Hierna wordt een incassobureau ingeschakeld en zijn de kosten voor mij. Ik heb geen auto en ook geen reservering gemaakt.

Via de mail heb ik hen aangegeven dat ik niet overga tot betaling omdat ik geen gebruik van hun dienst heb gemaakt.

Graag zou ik willen weten of zij deze betaling mij kun opdwingen.

6998 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 16, 2021 om 23:49
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur ze een aangetekende brief met bewijs van ontvangst en een gelijke brief naar het adres van hun kantoor met uitgebreid verweer, dit moeten ze ontvangen. Wijs ze erop dat u alle kosten die u mogelijk moet gaan maken geheel voor hun kosten gaan worden.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2021 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u betalen? U hebt geen auto en ook geen reservering gemaakt.

Stuur ze een mail dat u niet gaat betalen en de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet. En dan klaar.

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2021 om 00:38
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou nee, geen auto hebbend en toch van Quickparking gebruik gemaakt te hebben? Ik had er niet eens telefoonkosten over hebben gemaakt. En ook geen aangetekende brief hebben gestuurd. Als u echt geen auto hebt en er nooit gebruik van heeft gemaakt: laat maar komen: dat incassobureau. Ze moeten uiteraard bewijzen hebben: dus, die zijn er niet. Geen kenteken nummer. Dus, volgens mij zijn ze u aan het oplichten en is dit niet eens een bericht van de echte Quickparking.

mahadma
door mahadma - Aug 17, 2021 om 03:02
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u het tel nr van de brief gehaald of via Google gecontroleerd? Het zou inderdaad een scam kunnen zijn.

mahadma
door mahadma - Aug 17, 2021 om 03:03
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Edit

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 17, 2021 om 07:09
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bobrobob ,

Wanneer u geen auto heeft en ook geen gebruik heeft gemaakt van hun dienst , niet betalen .
Krijgt u een brief / of mail van een incassobureau , kunt u deze voorbeeldbrief sturen , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/brief-aan-het-incassobureau-scenario-1/

https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/artikel/incassobureaus-en-deurwaarders/#/

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/vormen-van-oplichting/aan-telefoon/lijst-van-televerkopers-en

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2021 om 08:44
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Niet betalen, laat ze maar komen. Indien er toch onverhoopt een deurwaarder zich meldt met een oproep voor een ziting bij sector kanton, regageer dan wel om te voorkomen dat u een bij verstek veroordeling krijgt. U heeft m.i. bewijs genoeg.

U kreeg al afdoende verwijzingen m.b.t. acties die u kunt nemen en zie ook nog deze: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/klacht-incassobureau

Topantwoord

sira
door sira - Aug 17, 2021 om 09:19
2348 Antwoorden / 24 Vragen

U hoeft zich hier helemaal niet druk over te maken.

Stuur, voor uw eigen gemoedsrust, desnoods nog 1 mailtje naar info@quickparking.com waarin u refereert naar de betalingsherinneringen en dat u niet tot betalen zult overgaan en wel om de reden dat u helemaal geen auto heeft en derhalve geen gebruik hebt gemaakt van hun diensten. Geef aan dat u de rechtzaak met vertrouwen tegemoet zult zien.
Dan is het voor u klaar. Laat ze maar komen.
Bewaar alle correspondentie wel.

Algemene voorwaarden QuickParking

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 17, 2021 om 09:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraagje;

Hoe komen ze aan jou mail adres?
Ik denk oplichters.

Je hebt  geen auto, maar ook niets gereserveerd.
Een gereserveerde plek mag je altijd doen.

Maar alleen Mail.  Denk oplichters  en rustig afwachten tot de Deurwaarder komt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 17, 2021 om 09:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Q Parck of deze?

Ik twijfel  of  je wel met de echte zaken doet... naam lijkt  erop.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 17, 2021 om 15:24
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@SOMSSS..   ja, toch wel. Zie deze info https://www.quickparking.com/nl/veelgestelde-vragen  :-)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 18, 2021 om 12:59
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Q parck kom ik vaker tegen maar reserveren op luchthaven?

Denk aan fraude of verkeerde mail adres opgegeven.
Online een deurwaarder kan niet dus hebben ze zijn / haar adres al?

Topantwoord

panter22
door panter22 - Aug 17, 2021 om 10:01
6599 Antwoorden / Vragen

Gemakkelijk boekingsproces

Zit je klaar? Boeken maar!

Boeken is écht makkelijk op quickparking.com. En dat zeggen we niet zomaar. Het boekingsproces is simpel ingericht, waardoor je in slechts een paar stappen een parkeerplaats geboekt hebt. Jij bepaalt in de laatste stap hoe je wilt betalen. Met creditcard, iDEAL of Paypal? De opties zijn er! Na je boeking ontvang je een voucher waarmee je de parkeerplaats op kunt rijden. Je hoeft alleen de barcode, die op de voucher staat, te scannen.

https://www.quickparking.com/nl-be/luchthavens/parking-schiphol?gclid=Cj0KCQjwvO2IBhCzARIsALw3ASq8l4RXKPGGZqKD3W5qGRjEBpC-g7QGmsAosyC-8RtFXHFiYPyzyewaApNVEALw_wcB

Heb je een kopie gekregen van die voucher of een reserveringsbewijs?

Lees deze info eens:
https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/betaal-incasso-alleen-als-het-klopt

Gr
door Grunn1 - Aug 17, 2021 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hoeft geen auto te hebben om een parkeerplaats te reserveren bij een vliegveld. Niet per abuis ergens een vinkje gezet tijdens het boeken van een vakantie ofzo? Er zijn namelijk reis aanbieders die gelijk de mogelijkheid geven om een parkeerplaats te reserveren.

Bo
door Bobrobob - Aug 17, 2021 om 11:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mag ik als eerst iedereen bedanken voor de reacties.

Ik heb quickparking zonet opgebeld. Na een hele lange discussie, werd mij op de hart gedrukt te betalen om extra incasso kosten te voorkomen. Hierna heb ik jullie adviezen gebruikt, aangegeven dat het dreigen met een incassobureau niet gaat helpen en ik de gang naar de rechter tegemoet zie.

Na overleg met zijn overste was de reservering binnen 1 minuut geannuleerd. En heb ik hier een bevestigingsmail van gekregen.

Nogmaals bedankt allemaal

gerbera
door gerbera Aug 17, 2021 om 11:26
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding, weer een probleem de wereld uit.

sira
door sira Aug 17, 2021 om 13:31
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Fijn dat u het even terugmeldt, dank u.

Deze last is in ieder geval van uw schouders.

tijger1
door tijger1 Aug 17, 2021 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overleg met zijn overste? Apart.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 17, 2021 om 15:28
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de terugmelding ...... en @TIJGER1, zie deze info m.b.t. Overste in het Vlaams https://www.ensie.nl/typisch-vlaams/overste  (om cookies te bespraken staat daar o.a. dit in: (citaat)   'In België is de betekenis veel ruimer en wordt het ook gebruikt als synoniem voor 'meerdere' of 'diensthoofd'.

tijger1
door tijger1 Aug 17, 2021 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is de Ts dan Vlaams?

mi
door miennaamishaaz - Aug 17, 2021 om 20:20
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik dit zo hoor klinkt het als de incasso fraude, waarbij ze beweren dat u een rekening open heb bij bedrijf XXXX.

Zoals andere al zeggen ga een Rechtzaak met open armen tegemoed, mogen ze bewijzen dat u daadwerkelijk bij hun een "plek" heb gereserveerd.

mo
door mof - Aug 18, 2021 om 12:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zij moeten bewijzen dat ze een overeenkonst met u hebben gesloten. Of u wel of geen auto heeft doet niet ter zake.
het hoort zich aan alsof dit een criminele bende is die probeert te intimideren. Als u geen overeenkomst heeft gesloten dan zou ik niets betalen.

ha
door harrybre - Aug 18, 2021 om 13:01
240 Antwoorden / Vragen

Een incasso-bureau mag net zoveel als de gemuilkorfde Bello: grommen en blaffen, maar bijten... NIET.

Een e-mail sturen, met C.c. aan jezelf, want daarmee kan je niet alleen aantonen, DAT je iets verstuurd hebt, doch ook exact WAT er instaat.
Een aangetekende brief geeft enkel aan, dat u een envelop verstuurd hebt. Wat daarin zit, laat staan wat erop staat.. ? ?

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2021 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien verstandig eerst de reacties te lezen, dan zou u weten dat het al opgelost is.

ev
door evertgd - Aug 18, 2021 om 13:51
41 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur ze een e-mail, waarin u stelt dat u geen reservering hebt gemaakt, geen auto hebt en dus niets verschuldigd bent en verstuur die tegelijkertijd per gewone post en aangetekend. Blijven ze erbij, dat u moet betalen, wacht dan gewoon het incassobureau af. Laat het incassobureau vervolgens ook per mail, gewone post en aangetekend weten dat u het niet eens bent met de vordering. Als zij zich daar niets van aantrekken en ze de zaak uiteindelijk via een deurwaarder voor de kantonrechter brengen, kunt u daar verweer voeren. Door middel van een advocaat of in eigen persoon. Een advocaat zou ik u wel aanraden. De proceskosten - inclusief de kosten van de advocaat - kunt u terugkrijgen als u de rechtbank daarom verzoekt en in het geval u de zaak wint, maar die kans is groot.

En anders...? Gewoon betalen en de parkeerplaats voor meer geld (bv 100 euro/maand) verhuren aan bijvoorbeeld een oldtimerliefhebber, die zijn auto wil stallen.

1paul
door 1paul - Aug 18, 2021 om 15:03
3156 Antwoorden / 0 Vragen

zij eisen dus zij moeten bewijzen, nu u aantoonbaar geen auto heeft zal dit moelijk worden voor ze, u heeft uw best gedaan, niet meer bellen en alle correspondentie bewaren mocht eht tot een rechtszaak komen....

ze kunnen feitelijk niets tot er een deurwaarder ingeschakelt word, deze kunt u dan nogmaals, per mail, uitleggenw at de situatie is....