Op
door Opa Eus Mar 29, 2022 om 20:20
Geldzaken & recht

Rabo app werkt niet in Iphone 6

Vanaf 4 april 2022 kan de Rabo app alléén nog maar gebruikt worden als je een Iphone hebt hoger dan 6. Dit komt omdat er gevraagd wordt naar IOS 14.11.
Dit houdt in dat ik dus een nieuwe telefoon moet kopen om alsnog te bankieren met de Iphone.

Vergoedt RABO dan mij nieuwe telefoon?

10469 20 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Mar 29, 2022 om 20:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je iPhone is 8 jaar oud, die valt onder de noemer antiek. Nee, vanzelfsprekend heb je geen enkel recht op vergoeding van de Rabo of van wie dan ook.

Iedere bank is verplicht om het internetbankieren zo veilig mogelijk te maken. Dat kan niet op een antieke mobiel.

wi
door wim koelewijn Mar 30, 2022 om 12:27
69 Antwoorden / Vragen

U bent er zeker 1...die elke keer als er een andere versie komt voorin de rij staat om deze gelijk aan te schaffen...U vindt het woord antiek een mooi woord zo lijkt..had wel wat vriendelijker en niet zo minachtend kunnen reageren...

Donuts
door Donuts Mar 30, 2022 om 12:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je hebt gelijk, voortaan gebruik ik i.p.v. antiek het woord 'Neanderthaler'. En nee, ik sta nooit in een rij, ik zit gewoon op de bank als ik een nieuwe smartphone koop.

ju
door juliomariner - Mar 29, 2022 om 20:33
1329 Antwoorden / 2 Vragen

U wilt neem ik aan veilig bankieren. Rabobank kan dat gewoon niet garanderen op zo'n Neanderthaler model. Als ze de app voor dit soort oude besturingssystemen veilig en up to date moeten houden kost dat enorm veel geld. Gaat u deze extra kosten dan betalen door de bankkosten te verdubbelen? denk het niet.

Donuts
door Donuts - Mar 29, 2022 om 20:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

In mei krijg je je vakantiegeld, kun je mooi gebruiken voor een nieuwe phone.

sira
door sira Mar 29, 2022 om 21:22
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Of een ander merk waarvan de naam minder kost.

Donuts
door Donuts Mar 29, 2022 om 21:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Eens, daarom noem ik ook geen merk. :-))

rj
door rjw - Mar 29, 2022 om 20:59
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wees blij dat de app niet meer werkt op zo'n oud systeem. De Rabo denkt na over de security. De iOS versie was destijds veilig genoeg, maar is volgens de huidige risico's niet meer voldoende veilig. En met alle nieuwe functionaliteit in iOS kan je ook niet verwachten dat een nieuwe versie nog werkt op oude hardware. Die is daar domweg niet krachtig genoeg voor.

me
door mein33 - Mar 29, 2022 om 21:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zonder deze app is het ook goed bankieren.
Mijn Nokia 6310i wil de app ook niet accepteren. ;-))

Donuts
door Donuts Mar 29, 2022 om 21:24
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En die tekst heb je zeker getikt op een Olivetti.

tenormin
door tenormin Mar 29, 2022 om 22:35
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Aangezien het een vraag is @donuts die de aan @mein33 stelt: die Olivetti werkt kennelijk nog steeds.

tenormin
door tenormin - Mar 29, 2022 om 22:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ondanks de antwoorden dat iedereen dit normaal vind: @ opa eus, de meeste panelleden onder ons kunnen het zich allemaal veroorloven een nieuwe Iphone te kopen. Lucky people. Ik zou het me niet meer kunnen veroorloven, alleen al indachtig het feit dat ik nooit rood wil komen te staan en dus vooruit kijk om te komende prijsverhogingen het hoofd te kunnen bieden. Maar ja, ook de Belastingdienst gaat per Oktober alles veranderen, inclusief via DigiD. Moet je weer van alles aanschaffen. Uw toestel, wat natuurlijk nog prima geschikt is, word zelfs een Neanderthaler genoemd. Fijn. Maar helaas is er inderdaad niets tegen te doen.

Donuts
door Donuts Mar 29, 2022 om 23:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je hoeft helemaal niet van alles aan te schaffen voor DigiD. Sms kan je ook via vaste telefoon ontvangen. Of met een antieke of simpele Nokia van 30 euro.

tenormin
door tenormin Mar 30, 2022 om 00:11
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@donuts Het "grappige" (niet), is dat iedereen maar verwacht dat men allerlei apperatuur heeft voor alles wat de banken, de Belastingen en wie dan ook, van je eisen. Ik heb inderdaad een "Neaderthaler" telefoon, geen sms, plus, ik wens, zelfs niet voor €30,00 een Nokia aan te schaffen. Ik wil nooit gepushed te worden door wat of wie dan ook. Zal wel als een stuk stront beschouwd worden: so it will be. Ga nog even verder: iedereen lijkt zich nu ook zonnepanelen, warmtebronnen of hoe die ook heten te kunnen aanschaffen, elektrische auto's en nog meer toekomstige dwang: ik niet. Val kennelijk onder: "geen cent te makken". Daar is niets mis mee, zolang ik mijn inkomsten en uitgaven goed in de gaten hou. Maar zelfs die €30,00 kom ik boven budget. Erg? Misschien. Maar ik wil onder geen enkele voorwaarde onder een bewind moeten komen. Ik denk dat prioriteiten, voor mijzelf dan, helemaal niet fout is. Maar goed, jullie allen als panelleden lijken te verzuipen in geld. En @ donuts, wil je, zonder jokken, je echte leeftijd vermelden?

Donuts
door Donuts Mar 30, 2022 om 00:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nog maar een keer dan, sms ontvangen voor DigiD kan gewoon met vaste telefoon. De sms wordt dan ingesproken.

tenormin
door tenormin Mar 30, 2022 om 00:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kom dan maar hier om me uit te leggen hoe ik sms op mijn vaste telefoon kan ontvangen. Lijkt me leuk. ;-((

Donuts
door Donuts Mar 30, 2022 om 07:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe dat moet kun je lezen bij 'Hoe stel ik gesproken sms in?' https://www.digid.nl/inlogmethodes/sms-controle
Uitleg kun je krijgen bij de bibliotheek of buurtcentrum, dat is gratis, ik niet.
Ik herinner me trouwens dat je hier zelf geschreven hebt dat je de belastingaangifte helemaal niet invult omdat je het allemaal niet begrijpt. Waar je dat geschreven hebt kun je zelf opzoeken. Einde discussie voor mij, topic gaat over de Rabo app, niet over DigiD of BD.

ju
door juliomariner Mar 30, 2022 om 15:53
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Tenormin, niemand dwingt u een andere telefoon te koper. U kunt dan helaas geen gebruik maken van de nieuwste apps.
U kunt echter ook niet van ontwikkelaars verwachten dat ze apps ondersteunen en beschikbaar houden voor oudere (onveilige) besturingssystemen) Dit zou onbetaalbaar zijn. U kunt niet van andere gebruikers verwachten dat ze extra gaan betalen omdat sommige mensen geen afscheid willen nemen van oude besturingssystemen.
Het is een keuze die u maakt.

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2022 om 01:07
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Vergoedt RABO dan mij nieuwe telefoon?

Nee, maar u koopt voor 200 tot 400 euro een android. Waarom per se een super dure appel?

sira
door sira Mar 30, 2022 om 19:02
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Zelfs voor nog minder

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Mar 30, 2022 om 06:51
98 Antwoorden / 1 Vragen

De laatste versie van OIS is versie 15.4. Of deze ook op de iPhone 6 draait zou u kunnen proberen. Maak eerst even op de computer liefst harddisk een backup van de huidige versie.

Be
door Bewaklu Mar 30, 2022 om 07:47
132 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, dat hoef je niet te proberen. Wordt niet ondersteund.

rj
door rjw Mar 30, 2022 om 10:14
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, maar dit soort onzinnige tips vervuilen het forum en helpen de vraagsteller totaal niet.

gerbera
door gerbera Mar 30, 2022 om 14:45
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@brui, ff op internet kijken en u heeft het antwoordt, dus weer zo'n onzinnige opmerking van u. FF lezen wat de TS schrijft.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Mar 30, 2022 om 23:19
98 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera ik heb op internet gekeken en gelezen dat het niet kon toch geprobeerd. Op mijn ipad 2017 staat versie 15.4. Deze ipad 6 jaar oud en iOS versie 15.4 werkt.

@RJW De door mij gegeven tip is geen vervuiling van het forum.

pino123
door pino123 Mar 31, 2022 om 15:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zeker wel want als iemand dit voor waarheid aanneemt en deze handelingen gaat uitvoeren is iemand erg ver van huis! Geef adviezen als je ook daadwerkelijk weet dat het kan.

panter22
door panter22 - Mar 30, 2022 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

De Iphone 6 is uitgebracht in september 2014. Je kan hem wel veel later gekocht hebben, maar dat doet er niet toe.
Wil je de app weer gebruiken, koop dan de nieuwste telefoon. Daar heb je het langst plezier van.Kijk op:
https://www.kieskeurig.nl/

va
door vanlotjegetikt - Mar 30, 2022 om 11:19
809 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen iedereen.
Lekker geslapen allemaal.
Mijn appel doet het  dan ook niet meer wat betreft bankzaken omdat het een(oude) SE is maar dat is mijn keus.
Ik bankier op mijn laptop en sms jes kan je ook op een zo'n kleine smartphone ontvangen.
Ben aan het sparen voor een nieuwe SE.
En mijn budget is op Bijstandsnivo.
Nog meer......................

pe
door pebk - Mar 30, 2022 om 11:43
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet de schuld van de rabobank dat u een andere telefoon nodig heeft.

Apple ondersteunt het toestel niet meer. Sinds september 2021 heeft u al geen security update meer gehad. Ik zou het toestel uberhaupt niet meer gebruiken en al helemaal niet voor bankzaken.

opdepennie
door opdepennie - Mar 30, 2022 om 13:43
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ook op de Android 7.0 werkt de app niet meer. Mijn toestel is van 2019 en krijgt geen updates naar Android 8.0. Jammer maar helaas !

pe
door pebk Mar 31, 2022 om 16:07
581 Antwoorden / 0 Vragen

Android 7 wordt sinds oktober 2017 niet meer ondersteund. Uw telefoon mag dan in 2019 gekocht zijn, het model is vast ouder geweest. De ondersteuning van een Android release (7 is uit 2015) is erg beperkt. De fabrikanten ondersteunen ook niet elke update en vaak slechts 2 jaar. Slechts een enkel merk ondersteunt tot vier jaar. Kanttekening is dat dat vanaf het uitbrengen van het toestel is. Niet vanaf dat u deze koopt.

Ik vrees dat u, al was het voor de beveiliging van uw toestel, ook naar een nieuw toestel moet overstappen.

opdepennie
door opdepennie Mar 31, 2022 om 16:47
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw uiteenzetting ! Bij het nakijken in instellingen geeft de beveiligingspatch 5 sept. 2018 aan, smalbandversie 2018-09-11 en Kernelversie 3 april 2019. Voor mij 'abracadabra'. Maar nu snap ik wel waarom deze Android toen maar € 179,-- kostte.
Ben er inmiddels ook achter (na opnieuw installeren) dat mijn laptop destijds gekocht als zijnde met besturing Windows 10 toen al was geüpgraded vanaf Windows 8. Maar da's 'n ander verhaal.

ha
door harrybre - Mar 30, 2022 om 14:15
240 Antwoorden / Vragen

Snapt u het nou... De Bank wil niet eens meer de gebakken kleitabletten in spijkerschrift aanvaarden. Noemen ze technologische vooruitgang...

DMVU
door DMVU - Mar 30, 2022 om 16:18
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een Iphone 5S en kan wel gewoon internetbankieren met de RABO app. Geenmelding hierover gehad. Wel eerdere melding, maar toen kon ik de ouderer versie gebruiken. We gaan het zien. En niet iedereen is bij machte om een nieuwe (tweedehands) telefoon te kopen.

pe
door pebk Mar 31, 2022 om 16:00
581 Antwoorden / 0 Vragen

De iPhone 5S zal ook niet meer werken met die app. Apple ondersteunt het niet meer, laatste update was September 2021, versie 12.5.5. Daar zou u eigenlijk niet meer mee moeten willen werken. Qua security wordt het steeds onveiliger.

Alternatieven hoeven niet heel duur te zijn. Misschien haalt een goedkopere telefoon de kwaliteit niet van deze iPhone, maar 100 Euro zijn er al redelijke smartphones te krijgen. Let op dat u minimaal Android 10 (liefst 11) er op heeft als u hem koopt. Anders bent u binnen enkele jaren weer het spreekwoordelijke haasje.

DMVU
door DMVU Apr 1, 2022 om 19:07
1 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor uw reactie. Ik kan alleen maar dromen van het moment dat ik 100 euro hiervoor te besteden zou hebben. Ik ga nu eens op marktplaats kijken. Ik snap vraagsteller wel hierin.

ro
door ronny530 - Mar 30, 2022 om 17:21
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De Iphone 6 is in 2014 geintroduceerd en is dus een redelijk gedateert toestel. Mede omdat Apple geen veiligheidsupdates voor dit type Iphone meer verstrekt trekt de Rabobank de stekker uit deze versie app omdat 100% veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden. Met Windows XP ging het eigelijk hetzelfde toen Microsoft geen updates voor XP meer verstrekte werd toen nog internetbankieren ten zeerste afgeraden en als men dat toch bleef doen was dat voor eigen risico. Een nieuwe Iphone kost een boel geld maar in mijn omgeving merk ik dat er zodra er een nieuw model geintroduceerd wordt de oude wordt ingeruild bij een lokale telefoonwinkel en weer te koop aangeboden. Oké weliswaar een jaar of twee oud maar wel met een nog ondersteunde IOS versie. Hoe graag de Rabobank ook zou willen dat de app blijft werken maar als Apple zeg maar de stekker uit de IOS versie trekt houdt het gewoonweg op dus in zekere zin zou u bij Apple moeten zijn voor een andere telefoon.

mo
door mof - Mar 30, 2022 om 18:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Tenminste, niet zolang rabobank alternatieven blijft aanbieden waarvoor je geen app nadig hebt. Gewoon ouderwets internetbanking!

sira
door sira Mar 30, 2022 om 19:06
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Helemaal mee eens. Ik wil niet de hele dag, zoals veel anderen, op die telefoon zitten te klooien. Dus bankieren doe ik gewoon op de pc of laptop.

justmeagain
door justmeagain - Apr 1, 2022 om 23:44
623 Antwoorden / 8 Vragen

Zou u eventuele fraudeschade zelf betalen? Vast niet dus om dat te voorkomen moet een telefoon en app continu worden verbeterd. Als het dan misgaat heeft u nog wat om mee te slaan naar de bank.