wo
door wouterdirks Oct 27, 2007 om 13:29
Geldzaken & recht

Recht op ontbinding internetcontract?

Ik heb even een vraagje of ik recht heb op ontbinden van het contract van tiscali, wanneer zij 2 gratis diensten en 1 betaalde dienst niet langer leveren en ik binnen de gestelde 30 dagen wil opzeggen.

In hun voorwaarde staat: "Tiscali behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Van deze wijziging(en) zal Tiscali de Abonnee tenminste 30 dagen voordat de wijziging(en) van kracht worden op de hoogte stellen op de Website (http://abonnementsvoorwaarden.tiscali.nl). Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen lopende Overeenkomsten. De Abonnee heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig (30) dagen na de hiervoor vermelde bekendmaking indien de wijzigingen leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van de verplichtingen van de Abonnee of indien de dienstverlening wezenlijk afwijkt van de dienstverlening voordat de wijzigingen van kracht werden."

alvast bedankt,

508 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wouter,

Je schrijft:

......wanneer zij 2 gratis diensten en 1 betaalde dienst niet langer leveren ......

......indien enstverlening wezenlijk afwijkt van de dienstverlening voordat de wijzigingen van kracht werden."

Waneer 2 gratis diensten en een betaalde dienst niet langer wordt geleverd en je dat bij de aanvang van het kontrakt had geweten, dan had je dit kontrakt nooit afgesloten. Er is dus wel degelijk sprake van een wezenlijke afwijking van de diestverlening. Je hebt dus het recht om dit kontrakt eenzijdig binnen de genoemde termijn te ontbinden. Doe dat dan wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps in uitwerking lijkt er geen verschil maar er is, hoe subtiel dan ook, formeel verschil tussen ontbinden en beëindigen. Ontbinden komt als term niet voor in de voorwaarden dus daarom dat woord ook niet gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Recht tot wijzigen hebben ze en daardoor dan heb jij recht tot opzeggen.

--Bij langlopende overeenkomsten, zoals een abonnement of verzekering, kan het voorkomen dat de ondernemer de voorwaarden tijdens de looptijd van de overeenkomst wijzigt.

De ondernemer moet u van zo’n wijziging op de hoogte stellen, bijvoorbeeld door de nieuwe voorwaarden toe te sturen.

U heeft bij wijziging van de algemene voorwaarden het recht de overeenkomst te beëindigen. Hetgeen u destijds was overeengekomen, wordt nu immers eenzijdig door de ondernemer gewijzigd.

ConsuWijzer - Algemene voorwaarden

Succes,

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eenduidig: JA, als de voorwaarden zijn zoals u noemt. Zij het: noem het geen ontbinding. gebruik in uw brief, aangetekend te verzenden de terminologie: dat u op basis van de geldende voorwaarden uw overeenkomst binnen 30 dagen na de bekendmaking beëindigd.

Wijs hen eventueel ook op

 http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html dat u het recht geeft om te ontbinden als men tekort blijft komen in het naleven van een overeenkomst. Maar in dat geval, dus bij ontbinding zult u eerst naleving moeten vorderen.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb tiscali benaderd en uitgelegt dat ik het contract wil beeindigen. Ik kreeg daarop als reactie: "Dit is niet mogelijk aangezien deze diensten los staan van het ADSL-contract. U bent deze diensten gaan gebruiken nadat u het contract van uw ADSL-verbinding heeft afgesloten. Er verandert dus niks aan het ADSL-abonnement."

Hebben ze hier gelijk in of heb ik toch gewoon recht op het beeindigen van het contract? zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken?

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

met wie heeft u dan een ADSL overeenkomst en is het dan zo dat door ADSL problemen Tiscali de diensten niet verleend als gesteld. Is evetueel verschil in ADSL abonnement en de dienstverlening aan u duidelijk gemaakt als alles bij Tiscali is afgesloten.?