wo
door wouterdirks Oct 27, 2007 om 13:29
Geldzaken & recht

Recht op ontbinding internetcontract?

Ik heb even een vraagje of ik recht heb op ontbinden van het contract van tiscali, wanneer zij 2 gratis diensten en 1 betaalde dienst niet langer leveren en ik binnen de gestelde 30 dagen wil opzeggen.


In hun voorwaarde staat: "Tiscali behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Van deze wijziging(en) zal Tiscali de Abonnee tenminste 30 dagen voordat de wijziging(en) van kracht worden op de hoogte stellen op de Website (http://abonnementsvoorwaarden.tiscali.nl). Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen lopende Overeenkomsten. De Abonnee heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig (30) dagen na de hiervoor vermelde bekendmaking indien de wijzigingen leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van de verplichtingen van de Abonnee of indien de dienstverlening wezenlijk afwijkt van de dienstverlening voordat de wijzigingen van kracht werden."


alvast bedankt,

508 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag wouter,


Je schrijft:


......wanneer zij 2 gratis diensten en 1 betaalde dienst niet langer leveren ......


......indien enstverlening wezenlijk afwijkt van de dienstverlening voordat de wijzigingen van kracht werden."


Waneer 2 gratis diensten en een betaalde dienst niet langer wordt geleverd en je dat bij de aanvang van het kontrakt had geweten, dan had je dit kontrakt nooit afgesloten. Er is dus wel degelijk sprake van een wezenlijke afwijking van de diestverlening. Je hebt dus het recht om dit kontrakt eenzijdig binnen de genoemde termijn te ontbinden. Doe dat dan wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.


Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ps in uitwerking lijkt er geen verschil maar er is, hoe subtiel dan ook, formeel verschil tussen ontbinden en beëindigen. Ontbinden komt als term niet voor in de voorwaarden dus daarom dat woord ook niet gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Recht tot wijzigen hebben ze en daardoor dan heb jij recht tot opzeggen.


--Bij langlopende overeenkomsten, zoals een abonnement of verzekering, kan het voorkomen dat de ondernemer de voorwaarden tijdens de looptijd van de overeenkomst wijzigt. 


De ondernemer moet u van zo’n wijziging op de hoogte stellen, bijvoorbeeld door de nieuwe voorwaarden toe te sturen.


U heeft bij wijziging van de algemene voorwaarden het recht de overeenkomst te beëindigen. Hetgeen u destijds was overeengekomen, wordt nu immers eenzijdig door de ondernemer gewijzigd.





ConsuWijzer - Algemene voorwaarden


Succes,

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Eenduidig: JA, als de voorwaarden zijn zoals u noemt. Zij het: noem het geen ontbinding. gebruik in uw brief, aangetekend te verzenden de terminologie: dat u op basis van de geldende voorwaarden uw overeenkomst binnen 30 dagen na de bekendmaking beëindigd.


Wijs hen eventueel ook op


 http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html dat u het recht geeft om te ontbinden als men tekort blijft komen in het naleven van een overeenkomst. Maar in dat geval, dus bij ontbinding zult u eerst naleving moeten vorderen.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb tiscali benaderd en uitgelegt dat ik het contract wil beeindigen. Ik kreeg daarop als reactie: "Dit is niet mogelijk aangezien deze diensten los staan van het ADSL-contract. U bent deze diensten gaan gebruiken nadat u het contract van uw ADSL-verbinding heeft afgesloten. Er verandert dus niks aan het ADSL-abonnement."


Hebben ze hier gelijk in of heb ik toch gewoon recht op het beeindigen van het contract? zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken?

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

met wie heeft u dan een ADSL overeenkomst en is het dan zo dat door ADSL problemen Tiscali de diensten niet verleend als gesteld. Is evetueel verschil in ADSL abonnement en de dienstverlening aan u duidelijk gemaakt als alles bij Tiscali is afgesloten.?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer