ve
door veggerding May 28, 2013 om 21:20
Geldzaken & recht

Recht op parkeren

De gemeente heeft een openbare parkeerplaats laten afsluiten rond mijn complex door de eigenaar van het huurgedeelte. Ten tijde van de koop was niet bekend dat het parkeerterrein in werkelijkheid geen openbare ruimte was. Het gevolg is dat wij nu met 80 appartementen 4 parkeerplaatsen hebben. De frustratie in de wijk loopt hoog op en geregeld is sprake van vandalisme. De gemeente geeft geen thuis om het probleem op te lossen. Is de gemeente verplicht om te zorgen voor voldoende parkeerplaatsen? Kan ik nog iets doen/heeft iemand suggesties?

6419 5 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 29, 2013 om 09:06
937 Antwoorden / 2 Vragen

Indien de parkeer plaatsen eigendom zijn van een verhuurder dan kan de gemeente er niks aan doen, het is niet hun terrein. De gemeente heeft niet de plicht om hiervoor te zorgen ( ik woon bij een winkelcentrum, ik weet alles van parkeerproblemen :P )

Misschien is het de bedoeling dat je een parkeerplek huurt op dat terrein, er zijn meer van dat soort praktijken.

En om wat voor omgeving gaat het? nieuwe wijk, oud, centrum enz. Het is moeilijk te zeggen wat de gemeente zou kunnen doen zonder de situatie te weten.
Misschien moet u ook even informeren bij de gemeente, misschien dat die een zinnig antwoord heeft.

ve
door veggerding - May 29, 2013 om 09:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reactie. Het is een nieuwbouwwijk, waar niemand op de hoogte was dat de openbare parkeerplaatsen van de verhuurder was. Het is in de buurt van een ziekenhuis en dat maakt het parkeren des te moeilijker. Je kan voor 10.000euro en 30 euro per maand nu een plek kopen of je moet een stuk lopen. De gemeente houdt zich compleet afzijdig.

audb
door audb - May 29, 2013 om 11:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Uw vraag of de gemeente verplicht is u een parkeer gelegenheid te geven kan met nee beantwoord worden.
Maar was de verkoper verplicht u te informeren er over daar kan wel ja op worden geantwoord,
Een verkoper is namelijk verplicht alles wat voor u van belang kan/kon zijn aan u te vermelden en deze had er ook op moeten wijzen dat parkeren in uw buurt moeilijk zou kunnen zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - May 29, 2013 om 11:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen

tip;
Zoek of de Burgemeester of enkele Wethouders in gratis parkeren gebied wonen.

Als dat zo is in weekend, liefst voor 16.00 uur vrijdag als ze nog niet thuis zijn tenminste zorgen dat de helft dus 40 voertuigen daar parkeren, en maak een brief voor bewoners dat U wel moet protesteren op die manier.

Nodig regionale of plaatselijke krant uit en U zult zeker scoren.
Laat ze eens voelen hoe het is want ik begrijp dat U jarenlang daar mocht parkeren.

En staat het daar nu vol of is er nog vaak ruimte?
Een bedrijf werkt overdag en elke avond leeg dus bewoners kunnen er nu niet meer staan begreep ik.

En ik weet dat ziekenhuizen ook niet buren willen laten parkeren, maar dat is het nadeel als je niet goed informeerde of er voldoende plek is.
Maar een protest in buitenwijk waar Burgemeester of wethouder woonde is vaak meer effectief dan klagen.

Eventueel voor een gemeenteraadsvergadering daar parkeren...
Wel tijdig want vaak komen ze eerder....
Dat helpt ook vaak.
En niet Carpolen dus iedereen apart naar die raadsvergadering...

Succes in de actie.

tucker
door tucker - May 30, 2013 om 08:22
136 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij heb je als koper zelf ook een onderzoeksplicht, en is het niet simpelweg zo dat de verkoper je op alles moet wijzen wat voor jou van belang kan zijn (dat is nl. voor iedereen anders). Voor parkeren moet doorgaans betaald worden, tenzij je een eigen parkeerplaats koopt/huurt of een eindje lopen voor lief neemt. Er komen nu eenmaal steeds meer auto's zodat er steeds minder parkeerplaatsen overblijven, het zij zo.