mi
door miepje1 Jun 6, 2011 om 12:25
Geldzaken & recht

Rechtsgeldigheid SMS van incassobureau

Vorig jaar, na een jaar bellen/schrijven/mailen, is het ons gelukt om een KPN-abonnement op te zeggen.
Diepe zucht, sinds oktober alles in orde.
Krijgen we vandaag op de telefoon van mijn man een SMS van een incassobureau dat we nog iets moeten betalen. Is dit rechtsgeldig??
Geen brief/mail/telefoon van KPN meer gezien. Het klopt sowieso niet dat er nog wat openstaat, dat terzijde, maar iedereen kan toch iedereen zo'n SMS sturen?

4171 8 Rapporteer

lottesanne
door lottesanne - Jun 7, 2011 om 19:52
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou dit niet zo maar accepteren. Stuur het incassobureau een brief dat zij schriftelijk aantonen hoeveel er nog openstaat, waarvoor en sinds wanneer. Oftewel, laat hun maar schriftelijk een overzicht sturen.

re
door renate07 - Jun 7, 2011 om 19:59
142 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon nergens op reageren. Anders blijven ze aan de gang,
Gr. Renate

re
door renate07 - Jun 7, 2011 om 20:05
142 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen zaterdag 4 juni om 16.06 u heeft Kikieliek hier een vraag gesteld met als titel Intrum justitia dreigt met rechtbank. Misschien kun je dat eens opzoeken en misschien heb je er wat aan.
Gr. Renate

freya
door freya - Jun 7, 2011 om 20:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen
mi
door miepje1 - Jun 8, 2011 om 09:52
15 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties! Inmiddels, na weer bellen met KPN, lijkt het opgelost... Hoe dan ook, ik vind het heel vreemd dat 'men' aanneemt dat iedereen tegenwoordig SMS't. Ik doe het in elk geval niet want ik kan door slecht zien die kleine lettertjes niet lezen. En ik vind het nergens voor nodig ook. Als ik iemand iets wil vertellen bel ik wel.
En voor wat Intrum Justitia betreft: die kunnen inderdaad de hik krijgen. Alles is betaald - als je maanden bezig bent om alles rond te krijgen weet je dat uiteindelijk wel zeker...

rj
door rjw - Jun 8, 2011 om 10:22
3267 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=miepje1 schreef op woensdag 8 jun 2011, 09:52]Dank voor de reacties! Inmiddels, na weer bellen met KPN, lijkt het opgelost... Hoe dan ook, ik vind het heel vreemd dat 'men' aanneemt dat iedereen tegenwoordig SMS't. Ik doe het in elk geval niet want ik kan door slecht zien die kleine lettertjes niet lezen. En ik vind het nergens voor nodig ook. Als ik iemand iets wil vertellen bel ik wel.
En voor wat Intrum Justitia betreft: die kunnen inderdaad de hik krijgen. Alles is betaald - als je maanden bezig bent om alles rond te krijgen weet je dat uiteindelijk wel zeker...

Zo vreemd is het niet dat men SMS gebruikt: veel mensen in de "incassobureau doelgroep" lezen de post en e-mail niet (meer). Een ontvangen SMS wordt in vrijwel alle gevallen geopend en dan waarschijnlijk ook wel gelezen (of iemand een bericht daadwerkelijk leest kan je uiteraard niet meten, maar je kan er vanuit gaan dat de meeste mensen dat doen als ze het bericht hebben geopend).

vladja
door vladja - Jun 8, 2011 om 11:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bewaar alle stukken totdat je minstens 5 jaar niet meer van Intrum Justitia gehoord heb. Die blijven doorgaan en trekken zich nergens iets van aan. Best mogelijk dat ze over een jaar of twee jaar ineens hier weer op terugkomen en opnieuw beginnen met hun incassogedoe. Dat is al vaak voorgekomen met IJ.

Vladja

mi
door miepje1 - Jun 8, 2011 om 11:44
15 Antwoorden / 1 Vragen

Vladja, je houdt het niet voor mogelijk maar we zijn vorig jaar van dat account afgekomen (ging om een webpagina) met een code van 15 jaar geleden! Mijn man had het kaartje bewaard...
Dus ja, wij gooien niet snel iets weg (grijns) en dat is maar goed ook. KPN heeft beloofd de vorig jaar gemaakte afspraken nu eindelijk schriftelijk te bevestigen aan het juiste adres - want ondanks al die maanden bellen konden ze ons nog steeds niet vinden...
Ben benieuwd.
Maar betalen doen we niet hoor.