ja
door jaha Apr 28, 2013 om 11:56
Geldzaken & recht

Rekening mondhygieniste

In december heb ik een behandeling gehad bij mijn tandarts, had ook een afspraak bij de mondhygiëniste maar die was er toen niet en de tandarts wilde het zelf niet doen.
Ik kon wel in februari komen en ze zouden de rekening dan bij december doen.
ging hiermee akkoord (aangezien ik dit jaar geen tandverzekering meer heb)
Toch kreeg ik nu een rekening van € 12.10 euro.
met de vermelding
MO1 preventieve voorlichting en/of instructie
Ik vind dit een grof schandaal dat Centrum Mondzorg Venray
dit in rekening durft te brengen.
Als je behandeld word en ze geven je een tip hoe je de tanden beter kunt verzorgen met nieuwere producten of andere borsteltjes en je krijgt daar dan nog een rekening van vind ik een grof schandaal of zie ik dat verkeerd???

824 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stond er nog een rekening in 2012? Want ze kunnen natuurlijk niet gaan sjoemelen met data. En €12,10 kost, bij mijn weten, geen enkele behandeling. M.i. is het een betaling van : inderdaad de info die je kreeg over hoe nog beter het gebit zelf te onderhouden. Tja, een grof schandaal? Kan het eigenlijk alleen verkeerd gegeven informatie noemen, wel één die jij dan moet betalen.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor elke handeling en/of instructie wordt doorberekend aan de patiënt. Het is de tandarts/mondhygiënist die bepaald of het doorberekend wordt aan de patiënt.

Voorbeeld: extractie met wondverzorging een rekening en apart nog eens het hechtmateriaal.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

TJa, ze moeten toch ergens hun geld mee verdienen ;-(

Tarief is voor 5 minuten `voorlichting` en/of `advies`

--Prestaties M01, M02 en M03 kennen een tarief per 5 minuten.-- -Info-

--Preventieve mondzorg (M)
M01 Preventieve voor lichting en/of instructie
€ 12,10 -- - Info -

Vooraf melden volgende keer dat je niet blond bent en dat je genoeg hebt aan eenmalig de voorlichting en dat het dus Niet nogmaals tegen betaling hoeft ;-)
Anders krijg je elk consult deze meerkosten als je pech hebt.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar u ging zelf wel akkoord met de fraude om de rekening van februari 2013 naar 2012 te zetten. Dus een kwestie van dief en diefjesmaat.

ve
door verwijderd - May 3, 2013 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al bezwaar gemaakt bij de tandarts onder verwijzing naar de afspraak in 2012.

ve
door verwijderd - May 3, 2013 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb inderdaad bezwaar gemaakt bij de tandarts maar weet ondertussen ook dat ik aan het korte eindje trek.
gaat me ook niet om het bedrag meer om het principe dat alles wat er tijdens de behandeling gezegd of verteld wordt er een prijskaartje hangt.
je zou denken dat het toch bij de behandeling hoort, maar het schijnt niet meer zo te zijn.
De tijden veranderen dat is me nu wel duidelijk.
En mochten ze toch wat uitleg willen geven (over nieuwe producten) zeg ik dat het niet hoef, ben tenslotte 60 en weet goed hoe ik mijn tandjes moet verzorgen.