ja
door jaha Apr 28, 2013 om 11:56
Geldzaken & recht

Rekening mondhygieniste


In december heb ik een behandeling gehad bij mijn tandarts, had ook een afspraak bij de mondhygiëniste maar die was er toen niet en de tandarts wilde het zelf niet doen.
Ik kon wel in februari komen en ze zouden de rekening dan bij december doen.
ging hiermee akkoord (aangezien ik dit jaar geen tandverzekering meer heb)
Toch kreeg ik nu een rekening van € 12.10 euro.
met de vermelding
MO1 preventieve voorlichting en/of instructie
Ik vind dit een grof schandaal dat Centrum Mondzorg Venray
dit in rekening durft te brengen.
Als je behandeld word en ze geven je een tip hoe je de tanden beter kunt verzorgen met nieuwere producten of andere borsteltjes en je krijgt daar dan nog een rekening van vind ik een grof schandaal of zie ik dat verkeerd???

824 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stond er nog een rekening in 2012? Want ze kunnen natuurlijk niet gaan sjoemelen met data. En €12,10 kost, bij mijn weten, geen enkele behandeling. M.i. is het een betaling van : inderdaad de info die je kreeg over hoe nog beter het gebit zelf te onderhouden. Tja, een grof schandaal? Kan het eigenlijk alleen verkeerd gegeven informatie noemen, wel één die jij dan moet betalen.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voor elke handeling en/of instructie wordt doorberekend aan de patiënt. Het is de tandarts/mondhygiënist die bepaald of het doorberekend wordt aan de patiënt.

Voorbeeld: extractie met wondverzorging een rekening en apart nog eens het hechtmateriaal.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

TJa, ze moeten toch ergens hun geld mee verdienen ;-(

Tarief is voor 5 minuten `voorlichting` en/of `advies`

--Prestaties M01, M02 en M03 kennen een tarief per 5 minuten.-- -Info-

--Preventieve mondzorg (M)
M01 Preventieve voor lichting en/of instructie
€ 12,10 -- - Info -

Vooraf melden volgende keer dat je niet blond bent en dat je genoeg hebt aan eenmalig de voorlichting en dat het dus Niet nogmaals tegen betaling hoeft ;-)
Anders krijg je elk consult deze meerkosten als je pech hebt.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2013 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar u ging zelf wel akkoord met de fraude om de rekening van februari 2013 naar 2012 te zetten. Dus een kwestie van dief en diefjesmaat.

ve
door verwijderd - May 3, 2013 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u al bezwaar gemaakt bij de tandarts onder verwijzing naar de afspraak in 2012.

ve
door verwijderd - May 3, 2013 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

heb inderdaad bezwaar gemaakt bij de tandarts maar weet ondertussen ook dat ik aan het korte eindje trek.
gaat me ook niet om het bedrag meer om het principe dat alles wat er tijdens de behandeling gezegd of verteld wordt er een prijskaartje hangt.
je zou denken dat het toch bij de behandeling hoort, maar het schijnt niet meer zo te zijn.
De tijden veranderen dat is me nu wel duidelijk.
En mochten ze toch wat uitleg willen geven (over nieuwe producten) zeg ik dat het niet hoef, ben tenslotte 60 en weet goed hoe ik mijn tandjes moet verzorgen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer