bk
door bkkjourney Feb 13, 2013 om 18:25
Geldzaken & recht

Relatie tussen SNS redding & de spaarrenteverlaging bij andere banken?

Is er een relatie tussen de SNS bank redding & de spaarrenteverlaging bij andere banken? Volgens mij wel degelijk. Vandaag kreeg ik wederom 2 e-mail berichten in mijn inbox waarin de bank aankondigt dat zij de spaarrente helaas moet verlagen wegens financiële ontwikkelingen op de markten. De bijdrage van de concu banken aan de redding van de SNS bank wordt in mijn ogen echter gewoon bij de burger op z'n bordje gelegd. Hoezo keihard gen...d?

348 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2013 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bkkjourney,

Tja, daar kunnen we natuurlijk geen eenduidig antwoord op geven.
Wel is het zo dat de rente de afgelopen maanden al steeds een dalende trend vertoonde.
En dat is natuurlijk niet leuk voor je spaarcentjes. Je gaat achter lopen op de inflatie, oftewel je koopwaarde wordt minder.
Misschien komen die mooie tijden met hoge rentes weer eens terug. ;-)
(Je moet wat te dromen hebben, nietwaar)

Met vr.gr.

jo
door jorisw - Feb 13, 2013 om 18:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Renteverlagingen zijn al veel anger aan de gang, dus het is op zich geen nieuws. Maar het verminderen van de marktwerking zou wat extra invloed kunnen hebben in Nederland. Grappig is dan wel dat er zo veel mensen in Nederland zijn die graag nog minder marktwerking zouden willen zien....

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2013 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De banken kunnen het geld haast voor niets lenen, waarom zouden ze de spaarders dan meer geven.

Maar je kunt nog steeds simpel 2,24% rente maken op ern gewone internet spaarrekening.

dearagain
door dearagain - Feb 13, 2013 om 19:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*je hebt m.i. gelijk bkkjourney, het geld moet ergens vandaan komen en dan zijn de klanten van de bestaande banken de melkkoetjes

*nog even en de klant gaat een opslag betalen voor een positief saldo op een spaarrekening

bk
door bkkjourney - Feb 17, 2013 om 07:26
44 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=dearagain schreef op woensdag 13 feb 2013, 19:13]*je hebt m.i. gelijk bkkjourney, het geld moet ergens vandaan komen en dan zijn de klanten van de bestaande banken de melkkoetjes

*nog even en de klant gaat een opslag betalen voor een positief saldo op een spaarrekening

http://www.nugeld.nl/sparen/3120876/nationalisatie-sns-leidt-lagere-spaarrente.html

ni
door nico w. - Mar 2, 2013 om 19:06
142 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 13 feb 2013, 18:36]Renteverlagingen zijn al veel anger aan de gang, dus het is op zich geen nieuws. Maar het verminderen van de marktwerking zou wat extra invloed kunnen hebben in Nederland. Grappig is dan wel dat er zo veel mensen in Nederland zijn die graag nog minder marktwerking zouden willen zien....

Is er ooit sprake van echte markwerking dan in de financiele sector ? Ik dacht het toch niet.
Voor ECHTE marktwerking is zowel vanuit de aanbodzijde (de financiele instellingen) als vanuit de VRAAGZIJDE (consumenten en consumentenorganisaties) nodig dat een voldoende mate van wederzijds tegenwicht wordt geboden. Vooral de ''countervailing'' kracht van de consumentenzijde is uiterst zwak. Consumenten hebben ten aanzien van de meeste financiele producten een ontstellende kennisachterstand en zijn veelal te lui om over te stappen naar een andere aanbieder wanneer het aanbod of de kwaliteit van de dienstverlening niet bevalt. En wanneer ze belazerd zijn -zie bijvoorbeeld de woekerpolisaffaire- dan laten de meesten het er gewoon bij zitten.