GiancarloDelft
door GiancarloDelft Sep 17, 2019 om 14:30
Geldzaken & recht
Renovatie badkamer woningbouw

Beste,

Afgelopen maandag 16 september is Vestia begonnen met het renoveren van onze badkamer. Een aantal wandtegels waren losgekomen en na dit aangegeven te hebben is er na controle geconstateerd dat er 3m2 tegels opnieuw  gezet moesten  worden. De planning hiervoor loopt van maandag 16 september t/m vrijdag 20 september. Tussen 8:00 en 15:00. Dit betekent dat er iemand aanwezig moet zijn en dus vrije dagen opgenomen moeten worden.

Tot zover begrijpelijk. Geen douche t/m zaterdag de 21ste. Want het één en ander moet drogen.

Afijn, het is wat het is.

We zijn nu bij dag twee, er heeft 18 uur een apparaat de douche staan drogen. En dat gaat de komende dag nog door. (Wie betaald dat?) en alle muren, de vloer en de waterleiding moet vervangen. Wat onvoorziene zaken kwamen naar voren. Prognose? "Daar zijn we volgende week ook nog wel mee bezig" de hele vloer met opnieuw aflopend gemaakt worden, betegeld. De muren gestuckt en betegeld. Leiding en putje gerepareerd en alles weer netjes maken. Er wordt verwacht dat er kennelijk volgende week van 8:00 tot 15:00 aanwezig zijn, tot wanneer het klaar is.

Mag er verwacht worden van een huurder dat die 10 vrije dagen moet opofferen voor deze klus. Is hier een vorm van compensatie voor? Vestia had aan dat ik niks kan krijgen. Ze regelen wel een nooddouche.

Iemand enig idee wat de spelregels zijn?

8596 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 17, 2019 om 14:39
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Is het alleen uw doucheruimte die Vestia renoveert? Vreemd verhaal dat u al die dagen daar vrij voor moet vragen. Vandaar mijn vraag: alleen uw douche. Normaliter worden renovaties aangepakt "en group" en word er een flat vrijgemaakt voor mensen, die dan daar kunnen douchen en eventueel wassen (wasmachine). Dus graag even een nadere uitleg, alstublieft.

koekeloer
door koekeloer Sep 18, 2019 om 14:42
562 Antwoorden / 18 Vragen

"Een aantal wandtegels waren losgekomen en na dit aangegeven te hebben is er na controle geconstateerd dat er 3m2 tegels opnieuw  gezet moesten  worden.".  Het is dus een reparatie.

tenormin
door tenormin Sep 18, 2019 om 14:53
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, kennelijk, maar de TS schrijft renovatie. Wat dus heel anders is. "Mijn renovatie" duurde 3 maanden, tesamen met andere bewoners. (De hele renovatie bijna 2 jaar). Was in de tijd (2010) dat aannemer na aannemer failliet gingen. En kregen ook een maand huur terug voor degenen die geen tijdelijke ruilwoning wilden. Nou ja, er werd een nooddouche geregeld.

sj
door sjoppy - Sep 17, 2019 om 14:42
129 Antwoorden / Vragen

U zou kunnen overleggen met de uitvoerder of deze uw sleutel wil beheren zolang de werklieden bezig zijn.
https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/huurwoning/renovatie-huurwoning/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2019 om 14:44
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Hier zijn geen spelregels. Als u niet wilt dat er werknemers aanwezig zijn in uw woning is zorgdragen dat er iemand die u vertrouwt aanwezig is als u zelf niet aanwezig kunt zijn.
Het lijkt mij wel zinvol dat u dit probleem ook voorlegt aan uw huurdersvereniging (als u daar lid van bent) of rechtstreeks bij de woonbond zie:
https://www.huurdersraadvestia.nl/contact/ of https://www.woonbond.nl/  het lijkt mij zinvol om te vragen om een korting op de huur gedurende de periode dat het ongemak duurt. Wie niet vraagt die niet krijgt.

marita5
door marita5 - Sep 17, 2019 om 14:48
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Giancarlodelft ,

U heeft nergens recht op , u komt alleen in aanmerking voor een vergoeding als u tijdelijk moet verhuizen .
Zorg dat er iemand anders in de woning aanwezig is , bv familie / vrienden e.d

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2019 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Werken die lui maar minder dan 7 uur per dag?

GiancarloDelft
door GiancarloDelft - Sep 17, 2019 om 15:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is alleen de doucheruimte die Vestia renoveert. Het probleem was kennelijk enkel bij ons in de woning. Voor ieder klusje komt iemand anders. vandaag zijn er 3 verschillende geweest. Sloper, tegelzetter en loodgieter. Ze rijden af en aan om materialen te halen en zijn soms een paar uurtjes weg om weer terug te komen.

Ik probeer niet zielig te doen. Ik snap dat je allemaal andere mensen kan belasten met je eigen probleem en die in je huis kan laten zitten. Ik ben enkel nieuwschierig naar wat wel en niet mag. Kennelijk in dit geval is het accepteren en klaar.

ro
door ron503 - Sep 17, 2019 om 18:17
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Bij aanvang van de renovatie zou aanwezig zijn wel handig zijn omdat u dan afspraken met de aannemer kunt maken en als u dat wil een reservesleutel afgeven. De werklieden krijgen de sleutel bij aanvang van de werkdag uitgereikt en leveren de sleutel na het einde van de werkdag weer bij de aannemer in. De kans op diefstal en/of een zooi achterlaten is vrijwel uitgesloten omdat dat verre gaande consequenties voor de aannemer met zich mee kan brengen. In aankondigingen die door een WBV geschreven worden staat wel vaker dat er liefst iemand aanwezig dient te zijn maar in deze tijd is dat bijna geen optie omdat er maar weinig mensen overdag thuis zijn. Als u toch verlofdagen wenst op te nemen is dat uw keuze en wordt u daarvoor niet gecompenseert. Er staat nu een luchtdroger te draaien die uiteraard stroom nodig heeft en als die in de totale tijd dat die gebruikt wordt 2 KwH gebruikt dan kost dat u nog geen euro aan elektra. Ik lees dat u niet zielig wil doen maar wel aan een compensatie in geld zit te denken omdat de renovatie niet volgens planning verloopt en u daar overlast van ervaart. Het is wel zo dat als ik de foto zo bekijk de ruimte niet kan begrijpen dat de werkzaamheden met om en nabij de 3 werkdagen uit gaan lopen maar ik ben geen expert op renovatie gebied.

se
door seeker112 Sep 17, 2019 om 19:40
1 Antwoorden / Vragen

heb zelf veel in renovatie gewerkt. wij mochten niet in een woning waar niemand thuis was. en eigenlijk alleen met minimaal 2 werknemers. dit ivm (beschuldiging) diefstal. vaak weken we hier wel vanaf ls een vrouw even boodschappen ging doen.
maar structureel een sleutel afgeven lijkt mij niet dat dit de bedoeling is. lees: dan komt de loodgieter,tegelzetter etc..
iedereen een sleutel? sleutel kan bijgemaakt worden! meeste huurderssloten zit geen certificat op cillinder.

Magnum007
door Magnum007 - Sep 17, 2019 om 22:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Gian,

Het antwoord is :ja

Als je geen verlof wilt opnemen ,zul je iemand moeten vragen om bij de renovatie te blijven.

Kun je geen vriend/familie vragen?
Of eventueel een goede buurman/vrouw ?

Als de badkamer klaar is,heb je er jaren plezier van en dit verhoogt het woongenot.

ma
door malty - Sep 18, 2019 om 00:22
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat de stroomkosten voor de bouwdroger betreft, kijk eens wat voor vermogen het apparaat heeft, moet ergens op het apparaat op een metalen plaatje te vinden zijn.
Wanneer er b.v. staat 800W is het verbruik bij continue draaien 0,8 kwh per uur, is dan ongeveer €0,20 per uur.

lo
door lovewinnie - Sep 18, 2019 om 06:58
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag iemand die vrij is op je huis te passen. Wij hebben koophuis en heel wat moeten renoveren en meestal loopt dat wel uit. Zoals badkamer, keuken maar ook de tuin duurde langer dan gepland.
Gelukkig goed contant met de buren en de buurvrouw kwam ze af en toe ff koffie geven en vragen hoe het ging.
Ook schoonmoeder heeft hier al keer 2dg in huis gezeten.
Tja moet ook werken en kinderen naar school brengen, sport, fysio etc. Kan dat niet allemaal af bellen dus continu iemand aanwezig lukt echt niet.
Dat is ook niet wat ze kunnen verwachten en als je iemand regelt die mee op let en af en toe ff kijkt of alles goed gaat en ze een aanspreekpunt hebben is dat ook goed. Misschien ook een lieve buurvrouw?

panter22
door panter22 - Sep 18, 2019 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Als je de sleutel af geeft aan de opzichter, dan heb je kans dat de sleutel de hele dag in het slot van de voordeur zit, zodat de werklui er gemakkelijk in en uit kunnen gaan.
Kun je niet een paar dagen thuis werken?
Of informeren bij de opzichter wanneer er weer werlui komen? Of met deze mensen zelf een afspraak maken?

re
door red1 - Sep 18, 2019 om 12:49
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja VESTIA, ben blij dat ik die niet meer als huisbaas heb 1 brok ellende

mo
door mof - Sep 18, 2019 om 13:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vestia moet dit fatsoenlijk regelen. Voor dieze petiode moet er een huurvermindering worden geregeld omdat u niet over het volledige door u gehuurde faciliteiten kunt beschikken. Verder moet er een goede afspraak komen en verantwoordelijkheid worden genomen zodat u niet al uw vakantiedagen hoeft op te nemen.
u blijft wel verplicht Vestia toegang tot uw badkamer te verlenen, maar dat hoeft niet onvoorwaardelijk.