ho
door hoogveld42 Feb 15, 2015 om 17:11
Geldzaken & recht

Reparatie binnen de garantie termijn

Ik heb mijn laptop/notebook ter reparatie aangeboden bij Medion B.V. De laptop blijft hangen tijdens het opstarten.

Nu krijg ik van Medion bericht met daarin 3 mogelijkheden:
- ik moet € 132,24 betalen voor de reparatie
- ik krijg de laptop ongerepareerd terug en dat kost dan € 49,50
- of ik krijg de laptop helemaal niet meer terug

Mijn vraag is mag Medion dit eisen binnen de garantietermijn.
Ik vind dit eigenlijk crimineel gedrag.

Graag uw antwoord op dit probleem

met vriendelijke groeten

Theo

3256 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2015 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo hoogveld42,

Je had de laptop bij de verkoper aan moeten bieden.
Blijkbaar ben je rechtstreeks naar Medion gegaan?
En ja, dan rekenen ze onderzoekskosten.
Daar is niets 'crimineels' aan.

Overigens zit je nu op een openbaar forum en dan is het niet gebruikelijk om privégegevens te vermelden.
Heb de redactie gevraagd je NAW-gegevens te verwijderen (maar aat zal wel morgen worden).

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2015 om 18:14
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Dit zegt Consuwijzer erover, klik HIER.

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2015 om 18:14
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Lijkt me erg vreemd, die garantie van Medion moet toch ergens voor staan? Wat is de uitleg dat je voor de reparatie moet betalen?

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2015 om 18:25
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik vraag me overigens af of dit een probleem is van de hardware van de laptop. Lijkt me eerder een software probleem.

jo
door joentje1978 - Feb 15, 2015 om 19:50
367 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zou binnen de garantie in principe niets uit moeten maken of je de laptop bij de winkel ter reparatie aanbied waar je hem gekocht hebt of bij de fabrikant zelf.

De winkel stuurt hem toch door naar de fabrikant die zelf meestal geen technische dienst heeft en dit uitbesteed aan externe geautoriseerde reparatiebedrijven.

Reden dat er kosten aan verbonden zitten duidt op een mankement wat niet onder de fabrieksgarantie valt.
Kan een gevalletje "eigen schuld" zijn of misschien een softwarefout die uitgesloten is van de fabrieksgarantie.

Als je de laptop terug wilt betaal je die 49,50 EURO onderzoekskosten, is een vergoeding voor het werk wat ze er aan gehad hebben.

Je kunt ook afstand doen van de laptop en dan hoef je de onderzoekskosten niet te betalen omdat ze de onderdelen van je laptop voor een andere reparatie kunnen gebruiken wat de onderzoekskosten compenseert.

Ik zal als ik jou was eerst even informeren wat er aan de laptop mankeert.

alfatrion
door alfatrion - Feb 15, 2015 om 20:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je kan kiezen tussen de wettelijke garantie en de handelsgarantie. Voor de wettelijke garantie moet u bij de verkoper zijn. U heeft dus gekozen voor de handelsgarantie. Het hangt dan af van de garantievoorwaarden.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 16, 2015 om 12:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Medion is het huismerk van ALDI.
Als daar de laptop is gekocht moet je voor garantie rechtstreeks bij Medion Nederland zijn.
Tegen de gangbare regels in neemt ALDI in de winkel geen garantiegevallen aan.
En Medion wil 132 euro voor reparatie hebben.
Dus vast geen software probleem.

crewmember
door crewmember - Feb 16, 2015 om 13:19
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit lijkt me inderdaad een software probleem. En dit valt niet onder de garantie. Software is je eigen verantwoordelijkheid.

Medion heeft dit waarschijnlijk ook geconstateerd en dus moet je de onderzoeks of reparatie kosten betalen.

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2015 om 13:26
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

ALS, let wel, als, het een softwareprobleem is, kàn dit zomaar door de gebruiker worden/zijn veroorzaakt. Vraag een specificatie van de te verrichten "reparaties".

el
door elice82 - Feb 16, 2015 om 16:53
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat moeten ze repareren / vervangen?
Dus wat staat er in de mail of brief?
Als je dat niet weet ga dat eens navragen bij Medion.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer