askjeeves
door askjeeves Oct 7, 2005 om 12:48
Geldzaken & recht

Respons geven??

Ik lees regelmatig de vraagstellingen van bezoekers en waar nodig geef ik antwoord met een welbedoeld advies. Maar wat ik nog steeds niet snap is dat er mensen vragen stellen en dan nog niet eens de moeite kunnen nemen om even een respons te geven. Bijvoorbeeld "bedankt voor de oplossingen, informatie of advies" Lijkt me een kleine moeite als je ziet hoeveel mensen hun tijd er in steken om anderen te helpen.

Zo dat moest ik ff kwijt:)

1248 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt gelijk! Verder vind ik wel dat iedereen heel erg zijn of haar best doet de vragen te beantwoorden. Erg netjes. Ik heb de vraag en antwoord-site alhier net ontdekt, en vind het nu al wat verslavend worden. Wel een beetje vreemd dat veel mensen niet met dt t en d in werkwoordsvormen overweg kunnen.

Groeten, Door

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halle Jeeves,

Meerderen hebben deze vraagstellign al gedeponeerd, maar ik vrees dat dit wel altijd zo zal blijven. Persoonlijk vind ik een 'dank je wel' of een reactie wel zo netjes, maar wie ben ik?

Ik heb er allang rust mee, dat de vraagsteller geholpen kan zijn. Zo niet de vraagsteller, dan wel al die anderen die dagelijks de site bezoeken, op zoek naar informatie en die wellicht ook wat hebben aan de antwoorden die je geeft.

@ Door, niet iedereen is de grammatica van de Nederlandsche taal even goed machtig (ook ik maak regelmatig tikfoutjes), maar ik denk dat je hier eerder vragen over moet gaan stellen bij het Ministerie van Onderwijs. Ik vind dat je mensen niet moet aanvallen op hun schrijffouten, zolang de vraag of het antwoord die gesteld of gegeven wordt maar duidelijk is.

Brynnar

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai askjeeves,

Daar is gsm ook al eens mee gekomen en inderdaad jij hebt dit eventjes gezegd.
Dit verhaal heb ik al eerder geplaatst maar heb ook eens naar gekeken en kom tot de conclusie dat ongeveer 1/3 van de vraagstellers niet meer reageert.
Sommige geven jou of een ander de gekleurde balk boven je antwoord, andere zeggen wel degelijk of het opgelost is of niet en soms stellen ze de vraag gewoon opnieuw.

Er zullen vele vraagstellers zijn die wel degelijk het antwoord lezen en er wat aan hebben alhoewel ik je wel gelijk kan geven dat er héél erg vaak geen of nauwelijks een terugkoppeling is met een bedankje.

Dit ligt niet aan jouw dat ligt aan de mentaliteit van de vraagstellers of misschien wel de onwetendheid, zou ook toch ook nog kunnen.

Let daarbij wel op, ik ben er ook opgewezen, dat er vele mensen zijn die deze vragen met de daarbij behorende antwoorden lezen, dat heb ik gisteren nog meegemaakt van, ja dat heb ik ook.

Dan zie je het heeft wel zin om hier antwoorden te geven en al zijn het niet de antwoorden die een oplossing brengen bij de één dan wel bij een ander.

Hell-Rider

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast 'onwetendheid' van de vraagstellers is er nog een belangrijke factor en dat is de onoverzichtelijkheid van deze website.

Nieuwe bezoekers/vraagstellers krijgen geen enkele uitleg over hoe ze
hun account kunnen beheren en waar ze (via 'mijn pagina' dus...!) hun
eerder gestelde vragen en gegeven reacties kunnen terugvinden.

Hopelijk wordt dit in de toekomst verbeterd...!?

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Helemaal mee eens. Het is toch een kleine moeite om dat te doen en het geeft de beantwoorder van de vraag toch iets meer het gevoel dat zijn of haar bijdrage op prijs gesteld wordt.

Groetje,

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Met dt of d of t  of dd of tt, daar heb ik geen enkele moeite mee. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen zich door deze opmerking aangevallen voelen. Nederlands is nu eenmaal één van de moeilijkste talen. Zo heeft de één moeite met werkwoordsvormen en de ander heeft weer andere tekortkomingen. Maar om dat nu als "vreemd" te bestempelen vind ik wat kortzichtig. Wie nooit fouten maakt, mag nu opstaan.

Groetje,

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Askjeeves,

Een dankwoordje naar je medestanders zou wel zo gepast zijn..... ;-)

Brynnar

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik benhet er mee eens maar ik heb het geloof ik ook wel eens vergeten
dan nu nog een sorrie voor het vergeten dank je wel  afz anna

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, zo snel gaat het nou ook weer niet.

Dit topic is een half uur geleden gestart, misschien is Jeeves even boodschappen doen...? ;-)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt ook aan ons onderwijs. Wil niet belerig doen! Maar...de oplossing met "lopen" is toch niet moeilijk.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

...Het ligt ook aan ons onderwijs. Wil niet belerig doen!....

Door, kunnen we ons gewoon bij het onderwerp houden?

Deze 'discussie' is hier al zo vaak gevoerd en resulteert alleen maar in het afhaken van bezoekers.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand een kopje thee? Met een koekje?

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, het zou wel leuk zijn als er respons komt, maar omdat het allemaal een beetje onpersoonlijk is, je weet niet wie er achter een naam steekt, zullen er wel een aantal personen denken: het zal mij boeien. Heb ik persoonlijk geen moeite mee, als de medemens maar geholpen is, in deze vaak onpersoonlijke wereld. En nee, ik ben geen "geitenwollensokkenbreier" (leuk woord, he, weet niet of deze goed gespeld is).

Wat de taalfouten betreft, vaak zijn het typefouten. Soms ook gewone spelfouten, waarvan ik denk: is deze persoon wel op school geweest en heb dan de neiging om hier op te reageren met de goede spelling, maar dat komt ook zo betweterig over (al hoewel dat niet kwaad bedoeld is). Tussen haakjes: ook ik maak spelfouten.

Hutch

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch,

Dat onpersoonlijke geldt natuurlijk ook voor de vaste bezoekers. Van enkelen weet ik de namen, maar van de meesten weet ik absoluut niets, vaak zelfs niet het geslacht.

Wie is Hutch? Wie is Poesje? Wie ben ik?

Brynnar

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry mocht er vanaf mijn kant geen bedankje zijn geweest.toch nog allen die mij te woord hebben gestaan een hartelijke dank

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Asjemenou....................

Wat een respons en wil jullie daar allemaal voor bedanken!

Helaas ga ik niemand belonen met het beste antwoord. Laat morgen de Lotto machine wel beslissen. Het eerste getal onder de 15 is de winnaar en verdient hiermee het ongelooflijke aantal van 10 punten!

ve
door verwijderd - Oct 8, 2005 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, was dat nou?

ik ga niet wachten op de lotto. Heb hier 3 dobbelstenen, dusr "würfen" met die hap.

trommel, trommel, trommel, trommel..................................16

Nummer 16, van harte gefeliciteerd met je 10 punten-prijis :)

ve
door verwijderd - Oct 8, 2005 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo lieve mensen

ik zal iedereen in het algemeen bedanken voor hun inzet op deze site ,ik kijk er regelmatig op en vindt er  vele intresante dingen op die mij aanspreken ook haal ik er informatie uit,en probeer zelf mijn steentje ook bij te dragen,lieve mensen wat je allemaal doen is vrijwillig en komt recht uit je hart ,dat is iets heel moois,en zeldzaam en heb veel respect voor jullie,bedankt voor de inzet en zal altijdmet plezier alles lezen,

groetjes  van  een zeer tevreden lezer van kassa

marloes

ve
door verwijderd - Oct 8, 2005 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal

bedankt voor je reactie ,maar nogmaals ik doe dit omdat ik het leuk vindt en heb er ook plezier in ,en sorry als ik soms wat taalfouten heb maar ik denk dat je dat wel accepteer,ik probeer iedereen te helpen en te luisteren(lezen) dat is ook belangrijk,het zou leuk zijn dat er veel mensen dit leuk zouden gaan vinden.en zie het onder motto help elkander.

groetjes marloes

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal ik heb nog een gedicht gevonden voor alle mensen die hier op de kassa  site goed werk verrichten.

vrijwilligerswerk;

vrijwilliger zijn................

is vrijwilliger maar niet gebonden

is onbetaalbaar maar niet te koop

is positief denken,is positief doen

met als enige doel,voor jezelf en de ander een goed gevoel.

groetjes marloes

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

" Wie is Hutch? Wie is Poesje? Wie ben ik? "

Brynnar, Hutch is van het mannelijke geslacht en zijn hobby's kun je lezen, als je "Hutch" aanklikt, zoals je wel weet....

Toen ik mijn aviator maakte, stond er in het begin "Loesje" onder... ik werd er (terecht) op gewezen dat er mogelijk auteursrecht op zat, op die naam in combinatie met deze aviator/tekst. Niet dat ik ergens bang om was, maar meer om een goed voorbeeld te willen geven. Vladja wees mij er op (aviator van Vladja is een poes c.q. kat), dus veranderde ik Loesje in Poesje..... en wit werd geel...

Hopelijk zit er geen auteursrecht op je "gekleurde" regels... Smile [:)]

Maar wie is "Brynnar"....

Gr. Hutch  knipoog [;)]

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hutch, "Brynnar" is niemand speciaal. Getrouwd, kind, woonachtig in een suffe groeigemeente in een rijtjeshuis, etc... Ik had op de 'homepage' eerst een korte omschrijving van mezelf geplaatst, maar deze heb ik teruggehaald. Ik verkies er liever voor om anoniem te blijven, zoals zovelen onder ons, denk ik. Ik heb daar verschillende redenen voor, die ik hier niet ga uitleggen. Datgene wat ik prive wil mededelen doe ik dan ook uitsuitend in de vragen/antwoorden zelf om eigen ervaringen te delen indien nodig. Ik volsta dan ook met af en toe een quote op mijn 'homepage'.

Mijn vraagstelling was eerder retorisch bedoeld, omdat velen in deze rubriek dus anoniem blijven en uitsluitend schuilgaan onder een avatar (geen aviator, dat is wat anders ;-)) en een alias. Een gevolg van deze anonimiteit, is dat er op het eerste gezicht alle persoonlijkheid wegvalt. Ik kan je 'homepage' lezen, maar dat zegt mij nog niets over de persoon achter 'Hutch', als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarentegen leer je de mensen die hier regelmatig terugkeren eerder kennen door de uitspraken die ze doen. Uiteindelijk leer je de meeste zo min of meer kennen qua karakter, maar wie is wie en wie schuilt er achter de naam, dat blijft een groot mysterie.

Brynnar

ve
door verwijderd - Oct 10, 2005 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Brynnar, je hebt gelijk met "avatar", stom van me... te snel getypt en over heen gelezen.

Ik begrijp jouw opstelling; die heb ik ook wel zo'n beetje, maar "iets" mogen ze wel over mij weten, zoals mijn hobby's.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het ook leuk om, anoniem, anderen te helpen door je eigen ervaringen c.q. kennis over te dragen. Dat hieruit soms enige discussies ontstaan hoort er  bij. Iedereen heeft zo zijn eigen mening c.q. ervaring.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Oct 11, 2005 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

U schrijft dat u niet "belerig" wilt doen, maar volgens mij is het   BELEREND. Toch wel een moeilijke taal, dat Nederlands!

Groetje,

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jeeves,

Ik heb mij in het verleden wel eens geergerd aan het feit dat de
terugkoppeling vaak slecht is. Het is hier al eerder aangestipt,
dat het niet altijd onwelgevoeglijkheid is. Niet zelden is men niet bij
machte om de eigen vraag terug te kunnen vinden op de website.

Daardoor valt het ook lang niet altijd mee om op de juiste manier te rageren of de juistheid van een oplossing te bevestigen.

Wel vind ik dat de laatste tijd het gemiddelde niveau van de gestelde
vragen dalende is. Sommige antwoorden slaan volgens mij ook helemaal
nergens op en zouden net als mijn vorige antwoord, verwijderd dienen te
worden om de leesbaarheid te bevorderen.

Dat voorkomt dan weer irritatie bij sommigen als ik iets in de wirwar van antwoorden een keer niet goed gelezen blijk te hebben

Een grapje zo nu en dan moet echter wel kunnen dacht ik. Voorlopig zal
ik zo nu en dan nog een bijdrage proberen te blijven leveren.

Vriendelijke groeten aan iedereen,

GSM