ro
door roymeer Apr 23, 2007 om 17:18
Geldzaken & recht

Retour bestelde onderdelen hoog bedrag betalen.

Hallo.

Ik heb een motor (yamaha yzf ) en daar moest een remrenovatie set voor besteld worden, omdat mijn remklauwen lek waren.

De set kostte € 220,00 maar, bij demontage bleek er veel meer stuk te zijn. Ik heb toen in overleg met de monteur ( winkelier) overlegd en hem gezegd dat dit mij te duur allemaal werd. Ik vertelde hem dat ik dan een set remklauwen zou kopen tweedehands via internet.

De winkelier vertelde mij dat er dan wel via zijn leverancier administratie kosten in rekening gebracht zou worden, ik ben hiermee accoord gegaan.

Maar nu rekent de leverancier hiervoor € 94,00 ik heb deze kosten betaald onder protest. kan ik hier verder iets mee, want ik vind de kosten aan de hoge kant.

188 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt aan u leverancier vragen hoe en waarom de administratiekosen zo hoog zijn die van de winkelier of van de groothandel, Als de alleen voor de leverancier zijn is het volgens mijn mening  veel te veel, hij neemt gewoon zijn winst en heeft dus de matrialen terug gekocht voor zijn inkoops prijs.

Met groet Valerius

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag om een specificatie .

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 07:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een specificatie, en de kosten zijn door de leverancier zo hoog, en niet door de winkelier.

Ik heb deze kosten ook betaald omdat de winkelier er op zich niks aan kan doen, want die moet de kosten ook betalen.

Maar is er geen instantie waar ik dit aan kan kaarten zodat die er wat aan kunnen doen, ik bedoel ik ben best bereid om enige kosten op me te nemen maar ik vond dit wel buiten proportie.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

onderzoeks kosten zijn denk ik niet het enigste bestands deel van de rekening . verzend kosten etc komen daar nog bij natuurlijk.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag roymeer,

Je schrijft: Maar is er geen instantie waar ik dit aan kan kaarten zodat die er wat aan kunnen doen, ik bedoel ik ben best bereid om enige kosten op me te nemen maar ik vond dit wel buiten proportie.

Er is momenteel geen geschillencommissie waar je met dit soort klachten terecht kunt. Wel zou je kunnen proberen te achterhalen of de leverancier lid is van een branchevereniging. Zou dat zo zijn en hebben die een klachtenregeling, dat kun je daar terecht. Besef dan wel, dat je op bezoek bent bij de advocaat van de duivel. Via de winkelier kun je uiteraard de naam en het adres van de betrokken leverancier kunnen opvragen.

Vriendelijke groet, Read2.