mahadma
door mahadma Feb 6, 2023 om 21:53
Geldzaken & recht

Retour porto terecht?

Mijn partner heeft 2 korte broeken besteld bij lidl-internet bestellingen. De ontvangen artikelen waren duidelijk te klein, hoewel de bestelde maat 40 hooguit 34/36 bleek, volgens de opgave op de site stretch (elastan), maar niet van stretch geleverd. Nu is de regel: retourzending is porto retour voor rekening klant. Ik snap best wel dat als het artikel conform info is geleverd dat het logisch is dat je retourporto zelf moet betalen.

Nu vraag ik mij wel af: Als het artikel dus niet conform aanbieding is geleverd, is dan in dit geval de regel retour porto voor klant nog houdbaar?
Immers je hebt om 2 redenen niet gekregen wat je besteld hebt.

Correctie: De retourporto blijkt gratis, maar je moet wel de verzendkosten van lidl naar klant a € 6,95 betalen voor een fout geleverde order..

2388 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2023 om 22:01
16850 Antwoorden / 202 Vragen
12

Dat zou volgens hun website gratis moeten zijn: https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/article/Is-ruilen-of-retourneren-gratis en kennelijk houd men zic daar dan toch niet aan. Heeft u de hiervoor genoemde procedure wel gevolgd? Zo ja, doe dan o.a. een melding bij www.consuwijzer.nl en uiteraard bij https://www.lidl.nl/c/service---contact/s10008086 en het kan ook een optie zijn om met de tekst van de website naar een Liddl winkel te gaan.

Topantwoord

sira
door sira - Feb 6, 2023 om 22:02
2340 Antwoorden / 24 Vragen
13

Indien de artikelen niet zijn zoals geadverteerd, dan behoor je alle kosten terug te krijgen, ook je retourkosten. Ik zou ze daar even over bellen voor je retourneert. Wat Heremietkreeft voorstelt, is ook een goed idee, even langs de winkel.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2023 om 22:06
16850 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, ik keek nog even verder en het zou volgens de website van Liddl mits de procedure gevolgd gratis moeten zijn. :-) Mijn antwoord is meteen hierop aangepast.

marita5
door marita5 - Feb 6, 2023 om 22:53
11513 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Mahadma , 

Lees ook hier , 

https://customercare.lidl.nl/SelfServiceNL/s/article/Ik-wil-mijn-artikel-retourneren--terugsturen-Hoe-werkt-dit 

Lees ook hier de voorwaarden Art 8 / en 9 

5 - De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen

https://www.lidl.nl/c/algemene-voorwaarden/s10004350

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 7, 2023 om 10:39
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Er lijkt dus sprake van onduidelijkheid resp. verschil in die voorwaarden.

He
door Helen 66 - Feb 8, 2023 om 14:15
119 Antwoorden / Vragen
0

Als het gaat om een foute zending of er wordt een product geleverd dat niet van het juiste materiaal of kleur is dan besteld, dan betaal ik dat niet en geef dat aan bij de klantenservice. Bijan altijd wordt dan "uit coulance" de verzendkosten gecrediteerd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Ye
Yennester - Nov 27, 2023 om 14:11
Winkels & webshops

Ervaringen met Poluno Amsterdam?

Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws. Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver ... Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:09
Elektronica & tv

Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?

Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer