edmond1787
door edmond1787 Aug 24, 2023 om 16:17
Geldzaken & recht

Retournering

Ik heb een jas gekocht van een online webshop en er stond dat het van echt leer was. Dat klopte niet, het was een namaak leren jas van slechte kwaliteit. Ik wil het retourneren en ze proberen het heel lang uit te rekken zodat de 14 dagen van het retourrecht voorbij zijn. Ze moeten mij een retourformulier sturen omdat het op de website niet 'werkt'. Wat kan ik doen zodat ze mij het formulier sturen?

2428 7 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Aug 24, 2023 om 16:28
521 Antwoorden / Vragen
1

Hallo, via mail melden dat u het product binnen de termijn van 14 dagen terug wilt sturen.
Alle correspondentie bewaren zodat u aan kunt tonen dat er bij u geen problemen zijn.
Mocht de verkoper zich niet aan de afspraken houden - dat is nu met de claim 'leer' al het geval volgens u - dan hoop ik dat u met een creditcard betaald hebt.
U kunt dan een procedure betwiste betaling starten.
Als u met Ideal betaald hebt en het ook nog eens een dropshipper met een retouradres in Hong Kong en omstreken betreft wordt het erg lastig vrees ik.

Succes.


ju
door juliomariner - Aug 24, 2023 om 16:38
1331 Antwoorden / 2 Vragen
0

Even een vraagje, welke shop gaat het hier om, wat was de levertijd?

Ll
door Llins Aug 24, 2023 om 22:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wil ik ook wel weten.

wi
door wim koelewijn Aug 25, 2023 om 12:52
71 Antwoorden / Vragen

Vraag mij af hoe " goedkoop" die jas was. En wellicht voorspelbaar, gezien de prijs, dat het geen leder kon zijn. .

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 24, 2023 om 16:47
2098 Antwoorden / Vragen
0

Bekijk de webshop nog eens goed of het echt wel een bedrijf in Nederland is en zo nee kunt u dat retourneren wel vergeten.

rj
door rjw Aug 24, 2023 om 21:28
3281 Antwoorden / 5 Vragen

In een ander EU land gelden dezelfde regels. Al zie ik de laatste tijd best wel wat bedrijven die opeens vanuit de UK opereren. Is de Brexit toch nog ergens goed voor (maar ook hier niet voor burgers/consumenten).

mahadma
door mahadma - Aug 24, 2023 om 17:26
11571 Antwoorden / 51 Vragen
1

Als het een feest boek adverteerder is, vrees ik dat dit een dropshipper is. In dat geval bent u vrijwel zeker genept en bent u het geld kwijt.

ju
door juliomariner Aug 24, 2023 om 22:18
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Goh, Sherlock

Ll
door Llins - Aug 24, 2023 om 21:41
2 Antwoorden / 1 Vragen
1

Probeer het adres te achterhalen.
Ik ben zelf een keer naar een winkel gereden met webshop,  minstens anderhalf uur rijden bij mij vandaan, ik vond het zo onrechtvaardig dat ik die rit er wel voor over had, ze stonden wel even raar te kijken dat ik voor hun neus stond, maar alles goed afgehandeld uiteindelijk.

mo
door mof - Aug 25, 2023 om 12:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U hoeft het alleen maar retour te melden. Email, SMS of zo. Dan gaat uw retourrecht in en heeft u niets meer met de 14 dagen bedenktermijn te maken.
Bij de Wet Koop op Afstand is de verkoper VERPLICHT u de retourgegevens te verstrekken. Werkt de website niet dan moeten ze per email of desnoods per telefoon
de gegevens verstrekken.
Bedenk wel, bij uitoefening van het retourrecht zijn de retourkosten in principe voor u. Dat moet dan wel duidelijk bij de koop zijn aangegeven. Is dat niet verteld of aangegeven dan zijn de retourkosten alsnog voor de verkoper.
Als de verkoper nalaat de retourgegevens te verstrekken kunt u naar de geschillencommissie Webwinkels of naar de rechter.

Shelly 1955
door Shelly 1955 - Aug 25, 2023 om 17:59
2 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb dezelfde ervaring, maar dan met een paar schoenen. Na weken wachten niet thuisbezorgd zonder bericht geleverd bij afhaaladres. Schoenzolen waren puur plastic. Durfde niet te buigen, ivm breken. Direct retour formulier gevraagd. Bedrijf zat in Amsterdam,  retouradres in Arnhem!! Ben zelf daar geweest, bleek flat, bewoner Vietnamees!! Na 10 mails uiteindelijk retourformulier met retouradres in China. Kosten 26 euro. Niet gedaan. Weer gemaild, Na 5 mails kreeg ik het aanbod, schoenen houden en 15% aankoopbedrag terug. Prima dus. En dat was het, nooit meer iets gehoord. Zijn inmiddels van naam veranderd. Nooit meer

ne
door neodutchio Aug 25, 2023 om 18:35
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Oftewel, een ordinaire malafide dropshipper waar al jaren voor gewaarschuwd word.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer