Retournering
Ik heb een jas gekocht van een online webshop en er stond dat het van echt leer was. Dat klopte niet, het was een namaak leren jas van slechte kwaliteit. Ik wil het retourneren en ze proberen het heel lang uit te rekken zodat de 14 dagen van het retourrecht voorbij zijn. Ze moeten mij een retourformulier sturen omdat het op de website niet 'werkt'. Wat kan ik doen zodat ze mij het formulier sturen?
Hallo, via mail melden dat u het product binnen de termijn van 14 dagen terug wilt sturen.
Alle correspondentie bewaren zodat u aan kunt tonen dat er bij u geen problemen zijn.
Mocht de verkoper zich niet aan de afspraken houden - dat is nu met de claim 'leer' al het geval volgens u - dan hoop ik dat u met een creditcard betaald hebt.
U kunt dan een procedure betwiste betaling starten.
Als u met Ideal betaald hebt en het ook nog eens een dropshipper met een retouradres in Hong Kong en omstreken betreft wordt het erg lastig vrees ik.
Succes.
Even een vraagje, welke shop gaat het hier om, wat was de levertijd?
Dat wil ik ook wel weten.
Vraag mij af hoe " goedkoop" die jas was. En wellicht voorspelbaar, gezien de prijs, dat het geen leder kon zijn. .
Bekijk de webshop nog eens goed of het echt wel een bedrijf in Nederland is en zo nee kunt u dat retourneren wel vergeten.
In een ander EU land gelden dezelfde regels. Al zie ik de laatste tijd best wel wat bedrijven die opeens vanuit de UK opereren. Is de Brexit toch nog ergens goed voor (maar ook hier niet voor burgers/consumenten).
Als het een feest boek adverteerder is, vrees ik dat dit een dropshipper is. In dat geval bent u vrijwel zeker genept en bent u het geld kwijt.
Goh, Sherlock
Probeer het adres te achterhalen.
Ik ben zelf een keer naar een winkel gereden met webshop, minstens anderhalf uur rijden bij mij vandaan, ik vond het zo onrechtvaardig dat ik die rit er wel voor over had, ze stonden wel even raar te kijken dat ik voor hun neus stond, maar alles goed afgehandeld uiteindelijk.
U hoeft het alleen maar retour te melden. Email, SMS of zo. Dan gaat uw retourrecht in en heeft u niets meer met de 14 dagen bedenktermijn te maken.
Bij de Wet Koop op Afstand is de verkoper VERPLICHT u de retourgegevens te verstrekken. Werkt de website niet dan moeten ze per email of desnoods per telefoon
de gegevens verstrekken.
Bedenk wel, bij uitoefening van het retourrecht zijn de retourkosten in principe voor u. Dat moet dan wel duidelijk bij de koop zijn aangegeven. Is dat niet verteld of aangegeven dan zijn de retourkosten alsnog voor de verkoper.
Als de verkoper nalaat de retourgegevens te verstrekken kunt u naar de geschillencommissie Webwinkels of naar de rechter.
Ik heb dezelfde ervaring, maar dan met een paar schoenen. Na weken wachten niet thuisbezorgd zonder bericht geleverd bij afhaaladres. Schoenzolen waren puur plastic. Durfde niet te buigen, ivm breken. Direct retour formulier gevraagd. Bedrijf zat in Amsterdam, retouradres in Arnhem!! Ben zelf daar geweest, bleek flat, bewoner Vietnamees!! Na 10 mails uiteindelijk retourformulier met retouradres in China. Kosten 26 euro. Niet gedaan. Weer gemaild, Na 5 mails kreeg ik het aanbod, schoenen houden en 15% aankoopbedrag terug. Prima dus. En dat was het, nooit meer iets gehoord. Zijn inmiddels van naam veranderd. Nooit meer
Oftewel, een ordinaire malafide dropshipper waar al jaren voor gewaarschuwd word.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer