raadsel
door raadsel Jan 27, 2007 om 16:17
Geldzaken & recht

Saake Shop

Bij Saake shop (www.accu-accu.nl) wil ik wat spullen voor mijn digitale camera gaan kopen. Het enige probleem is dat je vooraf moet betalen. Is Saake shop een betrouwbaar adres om zaken mee te doen?

2151 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb net op de site rondgekeken en de site ziet er betrouwbaar uit

Het heeft goede voorwaarden naar de klant toe als er iets mis gaat

Al de voorwaarden zijn overzichtelijk te lezen wat u in bepaalde situaties moet doen

het enigste nadeel is dat er geen telefoonnummer aanwezig is en de email is belangrijk middel van kontakt

Zou ik eriets bestellen als ik wat nodig heb ? Ja !

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

U vraagt of het een betrouwbaar adres is , als er alleen maar een 06 tel.nummer van ze te vinden is zou ik me 10x bedenken voor ik iets bestelde.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Raadsel,

ik heb die site bekeken en heb toch een paar punten gezien:

"Op alle accu's bieden zij de wettelijk verplichte garantietermijn aan van 6 maanden.":

Hoezo 'zij'...? De verkoper is en blijft verantwoordelijk, niet de fabrikant/importeur.

"Na overleg kan het product tesamen met een korte omschrijving van de klacht + uw factuur worden teruggestuurd. Een retourzending geschiedt op eigen risico en voor eigen rekening.":

Indien het hier een retourzending betreft onder garantievoorwaarden, mogen aan de koper geen (porto)kosten worden berekend.

V.w.b. het meesturen van de factuur, kunt u beter een kopie meesturen.

"Onaangekondigde en onvoldoende gefrankeerde zendingen worden geweigerd!":

Onder garantievoorwaarden behoeft de koper geen porto te betalen!

"In het kader van de "Wet Kopen op Afstand" heeft u altijd recht op een afkoelingsperiode van 7 dagen.":

Dit behoort 7 werkdagen te zijn..... In sommige gevallen kan dit dus uitlopen tot soms wel 12/13 dagen.

"Zodra de zending door ons ontvangen is, wordt het aankoopbedrag, minus € 5,- porto- en administratiekosten, retour gestort.":

Dit is dus wettelijk verboden!! U dient het gehele aankoopbedrag terug te krijgen, indien u zelf de (retour)portokosten heeft betaald. DIt geldt dus indien u het bestelde artikel binnen de genoemde 7 werkdagen terug stuurt.

"Het product dient onbeschadigd in de originele verpakking geretourneerd te worden.":

Hierbij aangetekend, dat de Geschillencommissie heeft bepaald, dat het artikel wel uit de oorspronkelijke verpakking gehaald mag worden, daar u anders het artikel niet kunt bekijken/beoordelen. Wel moet er bij verteld worden, dat deze webwinkel niet aangesloten is bij een branchevereniging. Men kan er wel vanuit gaan, dat een kantonrechter (in voorkomend geval) mogelijk rekening zal houden met uitspraken gedaan door een Geschillencommissie.

"Door het bestellen van producten bij Saakeshop gaat u akkoord met de voorwaarden welke zijn te vinden op deze website.":

Indien deze voorwaarden in strijd zijn met de wet, hebben deze voorwaarden geen rechtsgeldigheid, al heeft u er ook voor getekend of bent u er mee akkoord gegaan.

"a. In geval van gebreken dient er binnen 14 dagen contact opgenomen te worden met Saakeshop. Het product kan dan worden teruggestuurd. Saakeshop draagt geen kosten van retourzending.":

De wet schrijft een termijn van 2 maanden voor! En uiteraard zijn alle kosten in dat geval dan voor Saakeshop.

Al met al mankeert er nog wat aan die voorwaarden.....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wees altijd terughoudend bij vooruit betalen, koop liever onder rembours.
Waarschijnlijk heeft de webshop te weinig geld in eigen beheer om er een fatsoenlijke voorraad op na te houden, de rede waarom vooruit betaald moet worden, de kans is groot dat na betaling het produkt niet verkrijgbaar is met alle vervelende gevolgen van dien,

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag raadsel,

Als je vóór de koop niet beschikt over de exacte naam en het volledige adres en het (gewone) telefoonnummer van de verkoper (eventueel aangevuld met het faxnummer) en je moet wél vooruit betalen, dan kun je bij zo'n verkoper beter niet kopen.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo raadsel,

Misschien heb je iets aan onderstaande link waar 'gebruikers' hun ervaringen hebben gepost.

Shopsurvey Saakeshop

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip. Volgens de gebruikers (op een enkeling na) is het bedrijf te vertrouwen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij aangetekend dat zij zich wel aan de (wettelijke) regels (dienen te) houden.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even op onderstaande site.

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat heeft niks met de vraag te maken , kan je aan geven of het bedrijf erbij staat ?

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Labswans,

Je kunt de vraag daar ook stellen. Daar ging het mij om.