ci
door cindyke Sep 21, 2005 om 16:59
Geldzaken & recht

Sanering wel of niet

Ik zit met een probleem of ik wel of niet in de sanering moet. De schulden zijn er wel hoog genoeg voor. Graag wil ik weten wat ik moet inleveren van mijn inkomsten. Ik heb nu een jaarcontract, maar heb ook een auto, die op mijn moeders naam staat, maar ik betaal wel de wegenbelasting en de verzekering. Moet ik deze weg doen? Hoe zit het dan als ik na dat jaar ander werk moet gaan zoeken en hoe zit het dan als ik boodschappen moet doen, want er zit geen winkel in de buurt voor dat te doen en als ik met mijn kinderen naar een ziekenhuis moet( 3 en 6 jaar). Is daar een oplossing voor. Ik heb nu wel al loonbeslag, maar dat zal dan voor eeuwig zijn

338 3 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Sep 21, 2005 om 23:11
367 Antwoorden / 20 Vragen

Ik neem aan dat je doelt op de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Van je inkomsten mag je een bedrag gelijk aan de bijstandsnorm behouden. Dat is iets meer dan dat je een uitkering zou ontvangen. De bewindvoerder bepaald wat je mag houden en wat teveel is. Wellicht moet je de auto inruilen voor de fiets zodat je het bedrag dat je nu betaald voor belasting en verzekering kunt gebruiken om af te lossen.

Voordeel is dat in maximaal 5 jaar van je schulden af bent door afbetaling en/of kwijtschelding. Je dient je aan strikte regels te houden anders loop je het risico op faillissement en ben je verder van huis.

pa
door pauline64 - Oct 7, 2005 om 00:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve schat, ga aub direct in de schulsanering. Dit scheelt je in ieder geval de ellende en de angst van dwangbevelen, deurwaarders en incassobureau's die achter je aan zitten, en je kan normaal adem gaan halen. je hebtr max. € 749, te besteden en als de auto op een andere naam staat kunnen ze daar niet aankomen en jij bepaald dan zelf wat je verder aflost, dus wegenbelasting en verzekering en zo. Maar ga je door zonder schuldsanering kom je in het traject van mij en dan word je gek van mannen in pakken die rond je huis rijden in dure auto's. En andere schrikreacties als er weer eens een incasso bureau voor je deur staat. Je kan dan niets meer. Ga aub erin en kom schulden vrij, dit is de beste manier.

liefs Pauline

hoffie1965
door hoffie1965 - Oct 7, 2005 om 00:32
126 Antwoorden / 0 Vragen

er wordt hier voorgedaan alsof jezelf kan kiezen om in de schuldsanering te gaan, dat is natuurlijk niet zo, loop eens bij een rechtswinkel naar binnen en laat je goed informeren