Jo
door Jozien wolthers Jul 26, 2022 om 21:42
Geldzaken & recht

Scam beleggen in crypto

Ik ben onlangs stom genoeg ingegaan op beleggen via deze site
https://gslmarkets.com/
Terwijl ik de site om informatie vroeg werd ik al gebeld met een mooi verhaal over risicovrij beleggen met ondersteuning met een klein bedrag.
Ik werd daarna toch wel achterdochtig omdat ik de contactpersoon niet kon vinden op internet, en hier steeds ontwijkende antwoorden over kreeg.

Toen ik aangaf te willen stoppen werd ik belaagd met apps en telefoontjes om door te gaan. Ik heb zowel bij hen als de banking circle die zij gebruiken gevraagd om mijn geld terug. Tot nu toe zonder resultaat.
Het gaat bij mij maar om 300 euro doordat ik gelukkig wakkere vrienden heb. Maar de reviews lijken goed en de bellers aanvankelijk overtuigend.

Lijkt me goed om hier rugbaarheid aan te geven.

4672 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 26, 2022 om 22:33
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jozien Wolthers ,

Lees deze revieuw ,

Google Vertaling ,

Wie zijn zij?

Na een kijkje op hun website blijkt dat ze onder geen enkele regelgevende instantie vallen. Dat is een GROTE RODE VLAG!! Dat zou genoeg moeten zijn voor u om NIET met hen te investeren. En ze werken ook met websites die "geautomatiseerde handelssoftware" aanbieden, wat een andere rode vlag is, omdat dit soort websites bekend staat om zijn oplichtingsschema's.

Dus GSL Markets is gewoon een andere niet-gereguleerde forex-makelaar, wat betekent dat de klanten niet worden beschermd, en het is zeer waarschijnlijk dat ze wegkomen met uw zuurverdiende geld en dat er geen regelgevende instantie zal zijn om hen verantwoordelijk te houden.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.personal-reviews.com/2022/01/gsl-markets-review-gslmarkets-com-scam/

Zijn gevestigd in Bulgarije , city of Plovdiv 4006 , region Plovdiv , Plovdiv Municipality, Izotchen ( Eastern ) municipal district, 32 Elba street floor 5 Apt: 14
Geregistreerd op 31 - 5 - 2022 , amper 56 dagen oud .

Jo
door Jozien wolthers Jul 27, 2022 om 06:22
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor deze informatie!

De link is zeer verhelderend. En ik zal ook zeker de tip om slechte reviews te verspreiden opvolgen.
Op de site richten ze zich juist richt op ondersteuning van beginnende beleggers waardoor ze helaas makkelijker wegkomen met de door u genoemde rode vlaggen.

marita5
door marita5 Jul 27, 2022 om 07:49
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , in de link wordt ook vermeldt hoe u uw geld terug kunt krijgen , suc6

atlas1302
door atlas1302 - Jul 26, 2022 om 23:15
341 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi Jozien, jammer dat u die wakkere vrienden niet eerder heeft gesproken en had u die 300 in de knip gehouden. Maar ja, slip of the pen neem ik maar aan.
Goed om hier rugbaarheid aan te geven, aan de buitenkant zie je dat het gelikt uit ziet maar als je er induikt rukt bij mij de brandweer uit, volgas.

Ik zou als ik u was hier in vast bijten, en er op blijven staan om uw ingelegde geld terug te krijgen. Misschien een mailtje naar een advocaat in Bulgarije om wat druk uit te oefenen, hoeft niet zo spannend en duur te zijn.

Trustpilot, dat vinden ze ook niet fijn.

Jo
door Jozien wolthers Jul 27, 2022 om 06:26
Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk voor uw reactie en het delen van uw kennis, ik ga hier zeker mee aan de slag.

tenormin
door tenormin - Jul 26, 2022 om 23:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wat mij raakt is dat u schrijft: het gaat maar om €300,00. Maar. En er ruchtbaarheid aan geven heeft kennelijk geen enkele zin (bij u). Gelukkig noemt u zichzelf dom (stom) maar dat vrienden u moesten attenderen op foute crypto: u heeft kennelijk alleen geslapen. Uiteraard kunt u fluiten naar uw "maar €300,00", maar zoveel geld maakt u kennelijk niet uit om te missen.

el
door elfje11 Jul 29, 2022 om 11:53
35 Antwoorden / 17 Vragen

tenormin, wat ben jij onaardig zeg!
uiteraard bedoeld ze met MAAR 300 euro, dat anderen voor veel hogere bedragen de pineut zijn, daarom geeft ze een waarschuwing

Ja
door JannyBoe - Jul 27, 2022 om 08:04
520 Antwoorden / Vragen

Hallo Jozien, hulde voor uw eerlijkheid en dat u op deze site komt om anderen te waarschuwen!
Als je ziet dat de schade door cryptofraude aleen maar toeneemt, zowel in aantalllen als de grootte per geval, dan valt 300 euro nog mee inderdaad.
Groeten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 27, 2022 om 09:32
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat uw opmerking feitelijk bedoeld is voor de redactie van Kassa en dan is het adres kassa@bnnvara.nl waar men kan bepalen of er via TV of Radio nadere aandacht aan kan worden worden besteed. U meld dit nu op een forum waar vrijwilligers proberen op basis van kennis en ervaring adviezen te geven m.b.t. problemen van consumenten en beantwoorden van vragen.

Daarbij is hier al wel degelijk meer rugtbaarheid aan gegeven en is dat ook op het i-net te vinden, zie o.a. https://nl.trustpilot.com/review/gls.nl  en indien u dat had gezien waren denk ik ook bij u de alarmbellen al af gegaan.  En ook dat risicoloosbestellen niet bestaat. Het lijkt mij zinvol om dit ook te melden bij de AFM https://www.afm.nl/nl-nl/over-afm/contact  Hoemeer klachten, destemeer reden voor de AFM om eraandacht aan te besteden en tegenmaatregelen te doen nemen.

marita5
door marita5 Jul 27, 2022 om 10:23
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , de link die u vermeldt Trustpilot revieuw gls.nl heeft niks te maken met GSL markets , is totaal een andere site .

Jo
door Jozien wolthers Jul 27, 2022 om 13:52
Antwoorden / 1 Vragen

De eerdere antwoorden hebben mij enorm geholpen en ook het juiste kanaal aangereikt om de rugbaarheid op de goede plaats te kunnen geven (trustpilot). Zij gaan ermee aan de slag en als het goed is zullen ze dan ook alle (tot nu toe) positieve reviews verwijderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 27, 2022 om 15:18
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, ik had dat niet goed gezien maar het blijft van belang om dit bij de AFM te melden. De naamgeving van de .nl site is m.i. bovendien ook nog misleidend.

rj
door rjw Jul 29, 2022 om 16:51
3268 Antwoorden / 5 Vragen

AFM kan hoogstens waarschuwen. Maar dat is helemaal niet erg: mensen die hun geld stoppen in crypto's willen niet dat er overheidsbemoeienis is in wat voor vorm dan ook. Ook toezicht van DNB vinden ze uit den boze. En pas dat linkje even aan. Nu breng je een pakketbezorger.in verband met een cryptoscam.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 29, 2022 om 18:18
16867 Antwoorden / 202 Vragen

?? Is mijn reactie niet voldoende? Ik meen toch te mogen aannemen dat ik door het verstrijken van tijd tussen het plaatsen van mijn reactie en het lkezen van de opmerking van @MARITA5 ik niet meer kan aanpassen. (Niet meer na ca. 1/2 uur na plaatsen)

pe
door pebk - Jul 27, 2022 om 14:50
581 Antwoorden / 0 Vragen

Risicovrij beleggen bestaat niet. Mensen die u bellen met een mooi verhaal zijn op uw geld uit. Hoe vriendelijker, hoe meer je op moet passen.

In mijn ogen is cryptofraude overigens een contaminatie. De cryptomarkt is op dit moment big business en werkt als een piramidespel, een vorm van oplichting. Er gaat heel veel geld in om en de vroege vogels kunnen er goed aan verdienen. De winsten die de een maakt moeten door de ander betaald worden. Daarnaast trekken grote bergen geld grote boeven aan. Dus behalve dat ze op de 'legale' manier u geld afhandig maken, probeert men het ook op een illegale manier.

Bovendien kost elke bitcoin (of andere crypto) transactie tussend de 320 en 450 CO2e (vergelijkbaar met 450000 VISA betalingen, of de totale uitstoot van een gemiddeld gezin in drie weken).

Geef daar maar RUCHTbaarheid aan.

pe
door peterbee - Jul 29, 2022 om 13:16
58 Antwoorden / 5 Vragen

Ruchtbaarheid

agapon1951
door agapon1951 - Jul 29, 2022 om 16:01
173 Antwoorden / Vragen

Je bent gelukkig alleen even aan het proeren geweest waardoor de schade nog beperkt bleef. In deze tijd is en blijft het moeilijk je spaargelden op enige wijze rendabel te maken. Crypto???? volkomen onduidelijke ondoorzichtige systemen met de mooiste beloftes, maar welke zijn betrouwbaar??? zo als ik zie geen enekel en neem je altijd risico. Dit geld ook voor beleggingen bij banken en investeringen bij zgn publiekelijke instellingen die je helpen met investeren (om je geld kwijt te raken) zoals banken en verzekeraars. Het begint er meer op te lijken dat je waardevermindering van je geld beter kunt doorslikken om aan einde toch nog wat over te houden, ook gezien de renteloosheid bij banken en investeren in deze d.m.v. b.v. aandelen grote risisco"s meebrengt. LA bouchere, Aegon en de Dexia bank zijn hier treffende voorbeelden van. 20 jaar verder zit nog met de ellende.

Lo
door Louis-Philippe - Jul 29, 2022 om 18:16
8 Antwoorden / Vragen

Zoek 32 ELBA street, Plovdiv 4006, Bulgaria op Goolgle Maps
Ziet er niet uit als een kantoorgebouw van succesvolle investeerders.
Advokaat inschakelen is zinloos, dan ben je nog meer geld kwijt.