ah
door ahoo May 2, 2013 om 15:54
Geldzaken & recht

Schadeverguning

Mijn ouders huren al bijna 18 jaar een woning van Vestia in Rotterdam. Echter kregen zij twee jaar geleden last van beschimmelde muren. Later bleek dat het om kapotte leidingen ging in de muren. Na herhaaldelijk contact te hebben genomen waarbij Vestia telkens niets van zich liet horen, is een opzichter na meer dan een jaar komen kijken. Daarna hebben mijn ouders opnieuw weken moeten wachten op goedkeuring van Vestia. Dat terwijl mijn ouders beide last hebben van hun gezondheid en niet te vergeten wekelijks zorg dragen over hun kleindochter. Niet bepaald ideale leefomgeving!

Weken later is er een extern bedrijf gestuurd om de leidingen in de woonkamer-muren te vervangen. Hierbij werd ons verteld dat wij zelf verantwoordelijk waren voor afhalen van het behang. Ze hebben grote gaten gemaakt in de muren, leidingen vervangen en weer dichtgemetseld. Hierbij zijn niet alleen de behang maar ook de laminaten beschadigd geraakt omdat het onder water heeft gestaan.

Mijn ouders zijn niet in staat om schade dat door nalatigheid van Vestia is ontstaan te financieren. Ik heb meerdere malen geprobeerd om hun recht te halen omdat het niet acceptabel is dat door Vestia geen enkel schade vergoed wordt!

Zijn er mensen met soort gelijke ervaringen? Tips?

491 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 4, 2013 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet Vestia schriftelijk aansprakelijk stellen voor de ontstane schade. Ook kunt u de schade claimen bij de eigen inboedelverzekering en daar uiteen zetten wat er is gebeurd. Zij gaan dan de schadevergoeding wel eventueel verhalen op Vestia.

vestia_nl
door vestia_nl - May 6, 2013 om 14:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, wat vervelend voor uw ouders. Kunt u de contactgegevens van u en van uw ouders naar ons mailen via e-mailadres corporatecommunicatie@vestia.nl? Dan nemen we even contact met u op.
Vriendelijke groeten, Vestia