ge
door geryon Jan 14, 2005 om 18:46
Geldzaken & recht

Schulden

ik heeft een schuld bij postbank en die wil ik in een keer betalen via mijn hypotheek maar postbank werk niet mee werken omdat bij BKR code staat en die willen niet overzetten zo dat ik het bedrag in een keer kan betalen

626 3 Rapporteer

he
door hettie_1 - Jan 14, 2005 om 19:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

BKR-notering blijft 5 jaar staan. Als u een lening afsluit  en deze niet op tijd betaald of roodstanden heeft krijgt u een BKR-notering.

U kunt dan niet makkelijk meer een lening afsluiten. U kunt bij iedere bank voor ik meen 5 euro een toetsing laten doen, dan krijgt u precies te zien waarom en tot wanneer de BKR-notering blijft staan.

ea
door eagle75 - Jan 16, 2005 om 03:40
9 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang er een BKR codering is zult u in principe nergens in Nederland een financiering kunnen afsluiten. De codering komt door onregelmatige betalingen. Deze codering zal 5 jaar na stopzetten van de financiering verdwijnen. Indien u het niet eens bent of niets weet van deze codering kunt u deze persoonlijk aanvragen bij uw eigen bank. U moet zich dan wel kunnen indentificeren en de kosten zijn voor u. De registratie zal binnen enkele werkdagen naar u worden verstuurd dmv de post.

di
door diaantje73 - Feb 25, 2005 om 14:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

postbank leuker kunen we het u niet maken wel moeielijker> okè het ligt aan de codering als je de bkr gegevens heb aan gevraagt en het klopt niet dan moet je eerst met de bank eruit komen. Doe het schriftelijk en aangetekend met bewijs van ontvangst. En stuur het naar de betreffen afdeling en als je weet de juiste persoon. Dan heb je bewijs dat je het heb opgestuurd. Kom je er niet uit dan heeft bkr een onafhankelijke geschillencommissie de uitspraak is bindend voor beiden partijen. Je moet dan schriftelijke bezwaar maken. En je moet bkr aan kunnen tonen dat je er niet uit komt met de bank. Er zit wel een eigenbijdragen aan €22,50 dat zijn kosten voor behandeling van de commisie. sterkte