sm
door smeagol007 Sep 8, 2005 om 14:06
Geldzaken & recht

Schulden verjaring

Hoe lang duurt het voordat bank schulden verjaren?

2680 5 Rapporteer

sm
door smeagol007 - Sep 8, 2005 om 14:28
1 Antwoorden / 2 Vragen
wi
door wippie - Sep 8, 2005 om 14:28
260 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit!

vladja
door vladja - Sep 8, 2005 om 14:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat is afhankelijk van het soort schuld. Lening of hypotheek bijv.

Als het een schuld is, die bijv. na 5 jaar verjaard is, dan loopt die
termijn van 5 jaar vanaf de laatste aanmaning of herinnering. Dus
iedere keer als de bank u over de schuld schrijft, begint de termijn
opnieuw te lopen.

Als uw adres niet bekend is, kan via de deurwaarder een andere regeling
gelden. De gerechtsdeurwaarder betekent dan een uitspraak via een
advertentie in de krant. Dat is ook voldoende.Vandaar de vaak kreet:
"zonder vaste woon- of verblijfplaats in het Koninkrijk of
daarbuiten".  Af te halen op het deurwaarderskantoor.

Vladja

we
door wendy1975 - Nov 4, 2005 om 22:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

ik had nog ff een vraagje

ben 5 jaar geleden gescheiden mijn ex had doorlopend krediet bij de abn bank in de tijd van het trouwen .nu na 5 jaar vraag ik mij af of ik er nog verandwoordelijk voor ben  heb 5 jaar lang niets gehoord .als ik er achteraan bel zeggen ze dat ze me niets mogen vertellen omdat die rekening niet op mijn naam staat en gescheiden ben  al 5 jaar

groetjes wendy

we
door wendy1975 - Nov 4, 2005 om 22:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

ps doorlopend krediet stond niet op mijn naam

groetjes wendy