ee
door eefjedebont May 15, 2006 om 14:13
Geldzaken & recht

Schuldhulpverlening eigen gemeente

Hallo,

Door eigen schuld dikke buld zijn we flink in de schulden geraakt. Besloten hebben we om er iets aan te doen met de hulp van schuldhulpverlening binnen onze gemeente. Ik heb nu het gevoel dat we alleen maar verder in de schulden zijn geraakt en meer dan anderhalf jaar verder is er nog geen oplossing gekomen. In het begin kon alles en waren er verschillende mogelijkheden. Ik heb het idee dat er veel fouten zijn gemaakt en daardoor het is mislukt. Nu gaan we het via de rechter proberen. De papieren die we via schuldhulpverlening hebben ontvangen kloppen niet. Er staan foute bedragen in en schuldeisers die inmiddels door mijn ouders betaald zijn zijn niet uit de lijst gehaald etc etc. Het overzicht uitgaven inkomsten klopt helemaal niet. Herkent iemand dit en weet je of ik er iets mee kan doen. Persoonlijk vind ik het niet kunnen om deze spullen zo aan te leveren bij de rechtbank. Natuurlijk kan ik er zelf aantekeningen bij maken en zal dat ook zeker doen, maar ik vraag me nu dus echt af waar ze al die tijd mee bezig zijn geweest.

390 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2006 om 16:31
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Nu al "bezig ben" met de rechtbank is er m.i. maar een goede oplossing.

Op basis van de van de schuldverlening ontvangen papieren puntsgewijze, met toevoeging van eventuele bewijsstukken zoals betalingsbewijzen/afschrijvingsoverzichten (van uw ouders) een uitgebreide notitie maken van alle onvolkomenheden die er naar uw menig zijn en die notitie invoegen bij de rechtbank.

Tevens bezwaar maken tegen de gemaakte fouten bij het College van Burgemeesters en Wethouders in uw wioonplaats en om correctie/toelichting vragen.

cl
door claudia41 - May 18, 2006 om 19:05
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi,

Je zit in hetzelfde stramien als wij. Ook wij hebben net de papieren ondertekend voor WSNP echter de bedragen zijn minder hoog als wat zij op papier hebben gezet. Aangezien er spoed bij is hebben we wel getekend en gepost maar heb wel onze schuldhulpverleenster daarvan op de hoogte gesteld. Volgens haar had ze nog niet alle gegevens (dus waarbij er bedragen betaald zijn en dus minder hoog) binnen maar maakte het niet zoveel uit.

Ik vind het vreemd, want de rechter krijgt een overzicht die niet klopt, de bewindvoerder moet 3 of 5 jaar lang geld onder bewind houden en dan de schuldeisers betalen, maar als sommigen al bijna afbetaald zijn vind ik dat niet reëel, aangezien dat alle schuldeisers hetzelfde bedrag gestort krijgen op het eind.

ee
door eefjedebont - May 22, 2006 om 14:02
3 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor uw reactie! We gaan er zeker mee aan de slag!

ee
door eefjedebont - May 22, 2006 om 14:06
3 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi,

Bedankt voor je reactie!!! Soms snap ik er allemaal niet meer van!! De situatie op zich is al vervelend genoeg en als er dan ook nog van dit soort dingen verkeerd gaan.

succes met de Sanering!!!

Groetjes,

Eefje