KeesWeer
door KeesWeer Mar 10, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht
Scoupy cashback

Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.

[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]

4347 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Mar 10, 2024 om 13:20
11543 Antwoorden / 51 Vragen

LIjkt mij in NL wetgeving niet correct. Ik zou ze een antwoord/vraag sturen : Welk doel / reden heeft u om mijn banksaldo te weten?

sira
door sira Mar 10, 2024 om 13:29
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Daar heb ik nog niet eens aan gedacht

sira
door sira - Mar 10, 2024 om 13:26
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ken Scoupy niet, maar als ik er op internet wat over lees, zou ik haast denken dat het een filantropische instelling is, want u koopt iets, zij verdienen er aan en dan krijgt u ook nog een cashback. Zoals ik het zie, betaalt iedereen dus te veel voor diverse aankopen.

Zodra een instelling toegang moet hebben tot mijn banksaldo, haak ik al af.

Ik denk dat deze app er ook voor zorgt dat men meer geld gaat uitgeven vanwege de cashbacks.
Ik vond op het internet nog deze zin: Hoewel het proces voor de klant meer tijd en moeite kost, heeft het idee van geld retour krijgen een psychologisch effect wat een standaard korting niet biedt.

Wat betreft de reviews, ben ik juist geneigd om in dit geval meer de negatieve reviews te lezen dan de positieve.
https://nl.trustpilot.com/review/scoupy.com

Nogmaals, ik ken Scoupy niet en daarom zou ik er dus geheel naast kunnen zitten met mijn mening.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 10, 2024 om 14:25
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is hier uw vraag? Of het mag? Naar mijn mening mag dat wettelijk niet. Edoch, als ik de site zie en ook de reviews (vooral de negatieve) zou ik daar nooit 'mee in zee gaan'.  Afgezien daarvan: als u het er niet mee eens bent, dit dus niet meer benutten. (Met aantekening dat ik mij afvraag of de positeve revuews wel reeel zijn (en niet 'te mooi'. ).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 10, 2024 om 14:31
2065 Antwoorden / Vragen

Hoe dan? Alsof je bank ooit informatie over je rekening aan derden zal verstrekken. Lijkt mij flauwekul.

JMA2
door JMA2 Mar 10, 2024 om 23:36
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat dat al enige tijd mogelijk is. Ik kan bij mijn bank andere rekeningen van andere banken toevoegen om zo alles ineens te kunnen zien. Daarnaast zijn er, ik noem het even huishoudboekjes apps en die splitsen per rekening waar je geld aan uitgeeft. Mijn ding is het niet naar mogelijk is het wel.

rj
door rjw Mar 14, 2024 om 08:21
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Via de PSD2 API kan je applicaties integreren met banken. Degene die de API wil gaan gebruiken moet hier wel toestemming voor hebben van de rekeninghouder en moet een strenge eisen voldoen. Het is niet dat je handige neefje even een app kan gaan bouwen met die API.

ju
door juliomariner - Mar 10, 2024 om 17:40
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Het hele cashback is bullshit. Waarom halen ze het niet direct als korting van de prijs af. Ik koop uit principe nooit iets waar cashback op zit. Het artikel is dan gewoon te duur.

Mabelle
door Mabelle - Mar 10, 2024 om 23:15
427 Antwoorden / 1 Vragen

Voor degenen die niet bekend zijn met, in dit geval Scoupy cashback, lees dit even https://www.nu.nl/geldzaken/6239848/geld-terugkrijgen-via-een-cashbackapp-goed-naar-de-voorwaarden-kijken.html

Scoupy vraagt helemaal niet om inzage in je banksaldo, dat begrijpt TS verkeerd.

br
door brui0929 - Mar 11, 2024 om 06:20
635 Antwoorden / 10 Vragen

Scoupy heeft uw banksaldo niet nodig alleen uw IBANnummer en een kopie van de aankoop digitale aankoopbon.

marita5
door marita5 - Mar 11, 2024 om 08:01
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo keesweer ,

In de voorwaarden van scoupy lees ik niks over het banksaldo .

Art 5 cashback

Aanvullend op het bepaalde in artikel 5.3 dient de Gebruiker de volgende gegevens te verstrekken om aan de Cashback Actie deel te nemen:

1. Voor- en achternaam;
2. E-mail adres;
3. Woonplaats;
4. Telefoon;
5. Geboortedatum;
6. IBAN (uitsluitend bankrekeningnummer, geen spaarrekening

Het uitkeren van de Cashback vergoeding aan Gebruiker is te allen tijde afhankelijk van de acceptatie door Scoupy van de Kassabon en de betaling door Aanbieder van de vergoeding aan Scoupy.
Scoupy is nooit gehouden enige vergoeding aan Gebruiker te betalen, voor zover Scoupy niet de (volledige) vergoeding van Aanbieder heeft ontvangen en Scoupy accepteert hiervoor ook geen aansprakelijkheid. •
Wanneer de Kassabon door Scoupy is geaccepteerd en Scoupy de betaling van Aanbieder heeft ontvangen, zal Scoupy binnen twee werkdagen de vergoeding aan Gebruiker betalen op de door Gebruiker in zijn Account aangegeven IBAN-bankrekening. •
Alle betalingen en genoemde prijzen zijn in euro’s en inclusief BTW en andere van overheidswege opgelegde belastingen en heffingen

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://scoupy.com/download/AlgemeneVoorwaardenSCOUPY_Consumenten.pdf

Qw
door QweenL - Mar 11, 2024 om 10:11
7 Antwoorden / 1 Vragen

Cashback sites gebruik ik zelf nooit. Ze zeggen dat het gratis is, maar volgens mij zitten er altijd addertjes onder het gras

mahadma
door mahadma Mar 11, 2024 om 11:33
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Hier worden cash back vaak gebruikt , alleen die adder hebben wij nog niet ervaren. Maar als u 12 x per jaar € 5,00 kan besparen heb je je wèl € 60 verdiend.

rj
door rjw Mar 14, 2024 om 08:23
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Er zitten geen addertjes onder het gras. Cashback is gewoon een optie om korting te geven zonder dat de retailer die korting hoeft te geven. Als je een korting op de winkelprijs wilt geven kost dat de retailer omzet. en aangezien de kosten hetzelfde blijven gaat de marge omlaag. Daarom hebben zij liever dat hun leverancier de korting met de klant afhandelt.

Me
door Meindo - Mar 11, 2024 om 17:37
64 Antwoorden / Vragen

Nooit je bankgegevens verstrekken.

rj
door rjw Mar 14, 2024 om 12:18
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Toch wel handig om te doen als je cash back wilt gebruiken. Of sowieso geld wilt ontvangen.

St
door Sterremyx - Apr 24, 2024 om 00:52
1 Antwoorden / Vragen

Scoupy werkt samen met BudgetBakers. Als je een 'giftcard' hebt ontvangen word je verplicht om je bankrekening te koppelen om de 'giftcard' te kunnen verzilveren. Om te koppelen moet je akkoord gaan met de voorwaarden waarin staat dat BudgetBakers tot 12 maanden lang toegang heeft tot de informatie van je bankrekening waaronder: het saldo en details van inkomende en uitgaande transacties (!)
dit is echt schrikbarend en onbegrijpelijk dat dit in Europa een vergunning krijgt! Schande