kr
door krizta Sep 16, 2014 om 11:35
Geldzaken & recht

Servicekostenafrekening klopt niet, onderhoud wordt niet meer gepleegd

Goedemorgen,

Wij wonen in een vrije sectorwoning.
We hebben nu al een tijdje onenigheid met onze verhuurder over de
jaarafrekening van de servicekosten.
We hebben dit aan
de verhuurder laten weten en gevraagd naar de specificaties. Hieruit
blijkt dat wij inderdaad in ons gelijk staan. De verhuurder wil hier
echter niets van weten en heeft aangegeven dat ' ze dit op deze manier
doen en wij hiermee moeten leren leven.' Op verdere mails / brieven
zou niet worden gereageerd. Als we telefonisch contact zoeken, wordt de hoorn erop gegooid.

We hebben inmiddels een aantal aanmaningen
gekregen waarop we hebben gereageerd dat we dit niet betalen, aangezien we het niet met de afrekening eens zijn.
In de aanmaning
staat niets over eventuele kosten die erbij komen als we niet betalen.

Vorige week hebben we per post een sommatie gekregen waarin er ineens aanmaankosten van 30,25 bij de afrekening op waren
gekomen en moesten wij dit binnen twee dagen overmaken. Anders zouden
zij de zaak uit handen geven. Gisteren hebben wij
wederom een sommatie gekregen waarin er nogmaals een bedrag van 30,25
bij de afrekening is gekomen.
Er staat dat we dit binnen twee dagen moeten betalen, anders
wordt de zaak uit handen gegeven. De zaak wordt echter niet uit handen gegeven en er blijven aanmaningen komen waardoor het bedrag constant oploopt.

Ik vraag mij af of deze bedragen er
bij gerekend mogen worden. In eerdere aanmaningen is hier niets over
vermeld en het bedrag blijft hierdoor stijgen.

Wij zijn het niet eens met
servicekosten en de verhuurder wil niet met ons in gesprek. Momenteel wordt er ook geen onderhoud meer gepleegd aan onze woning totdat deze rekening is betaald.

Ik zou graag willen weten welke rechten ik heb. Kunnen ze het uiteindelijk verrekenen met de borg?

Er zijn door dit bedrijf al veel fouten gemaakt, voornamelijk door de secretaresse. Het gaat dan om rekeningnummers die niet kloppen, berekeningen die niet kloppen, geld dat we ineens terugkrijgen, maar we hier geen recht op hebben. We moeten er constant achteraan.

We willen het contact met de verhuurder goed houden. Helaas wil de verhuurder nu niet meer met ons in gesprek en blijven ze aanmaningen sturen.

Hopelijk hebben jullie wat tips?

Met vriendelijke groet,
Krizta

1243 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2014 om 11:53
16933 Antwoorden / 108 Vragen
0

Het is niet verstandig om zelf kosten service te gaan afhouden van de huur. lees hier. Staat een paragraaf over huren vrije sector. Op de manier waarop u het nu doet komt u van de regen in de drup.

kr
door krizta - Sep 16, 2014 om 12:01
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Goedemorgen,

het gaat om de jaarafrekening van de servicekosten, de servicekosten zelf betalen we elke maand.

mvg

ha
door hapeter - Sep 16, 2014 om 12:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Kritza,

Ik kreeg een eindafrekening van de servicekosten van mijn overleden moeder. Van de 10 posten waren er 5 die hoger waren dan de jaren ervoor, in de bandbreedte van +9% / +13% / +80% / +108% / +120%

De verhuurder wilde mij geen inzage geven waarom deze bedragen tot deze verhoging leidde. Ter discussie stond een bedrag van 25 euro. Ik kon een klacht indienen bij de Huur Commissie. Kosten: 25 euro (!).

Uit principe heb ik een procedure bij de Huur Commissie gestart. De Huur Commissie heeft de klacht in behandeling genomen en zijn na een paar maanden met een zeer uitgebreid rapport gekomen, gevolgd door een hoorzitting.

Conclusie; de verhuurder had mij inzage in de kosten moeten geven en er is een fout gemaakt bij de post met 120% verhoging.

Uiteindelijk ben ik met verhuurder overeengekomen dat ik de gehele post servicekosten (88,34) niet hoef te betalen en krijg de 25 euro die ik aan de Huur Commissie heb betaald, vergoed.

Wat een gedoe om 25 euro, maar het ging mij om het principe.

Succes, Peter.

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2014 om 12:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

........We hebben dit aan de verhuurder laten weten en gevraagd naar de specificaties. Hieruit blijkt dat wij inderdaad in ons gelijk staan.........

Waaruit blijkt dat? Ik zie de logica niet van je gevolgtrekking.

Of je juist zit met het niet akkoord gaan met de afrekening, is uit je verhaal niet te halen. Bovendien is het altijd verstandiger wel de rekening te betalen maar hier wel bezwaar tegen aan te tekenen.

kr
door krizta - Sep 16, 2014 om 12:18
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het gaat om diensten die wel in rekening zijn gebracht, maar niet zijn geleverd. Hier zijn dus geen afschriften van en dubbele BTW berekeningen.

vi
door vic19460 - Jan 3, 2015 om 20:02
2 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=krizta schreef op dinsdag 16 sep 2014, 11:35]Goedemorgen,

Wij wonen in een vrije sectorwoning.
We hebben nu al een tijdje onenigheid met onze verhuurder over de
jaarafrekening van de servicekosten.
We hebben dit aan
de verhuurder laten weten en gevraagd naar de specificaties. Hieruit
blijkt dat wij inderdaad in ons gelijk staan. De verhuurder wil hier
echter niets van weten en heeft aangegeven dat ' ze dit op deze manier
doen en wij hiermee moeten leren leven.' Op verdere mails / brieven
zou niet worden gereageerd. Als we telefonisch contact zoeken, wordt de hoorn erop gegooid.

We hebben inmiddels een aantal aanmaningen
gekregen waarop we hebben gereageerd dat we dit niet betalen, aangezien we het niet met de afrekening eens zijn.
In de aanmaning
staat niets over eventuele kosten die erbij komen als we niet betalen.

Vorige week hebben we per post een sommatie gekregen waarin er ineens aanmaankosten van 30,25 bij de afrekening op waren
gekomen en moesten wij dit binnen twee dagen overmaken. Anders zouden
zij de zaak uit handen geven. Gisteren hebben wij
wederom een sommatie gekregen waarin er nogmaals een bedrag van 30,25
bij de afrekening is gekomen.
Er staat dat we dit binnen twee dagen moeten betalen, anders
wordt de zaak uit handen gegeven. De zaak wordt echter niet uit handen gegeven en er blijven aanmaningen komen waardoor het bedrag constant oploopt.

Ik vraag mij af of deze bedragen er
bij gerekend mogen worden. In eerdere aanmaningen is hier niets over
vermeld en het bedrag blijft hierdoor stijgen.

Wij zijn het niet eens met
servicekosten en de verhuurder wil niet met ons in gesprek. Momenteel wordt er ook geen onderhoud meer gepleegd aan onze woning totdat deze rekening is betaald.

Ik zou graag willen weten welke rechten ik heb. Kunnen ze het uiteindelijk verrekenen met de borg?

Er zijn door dit bedrijf al veel fouten gemaakt, voornamelijk door de secretaresse. Het gaat dan om rekeningnummers die niet kloppen, berekeningen die niet kloppen, geld dat we ineens terugkrijgen, maar we hier geen recht op hebben. We moeten er constant achteraan.

We willen het contact met de verhuurder goed houden. Helaas wil de verhuurder nu niet meer met ons in gesprek en blijven ze aanmaningen sturen.

Hopelijk hebben jullie wat tips?

Met vriendelijke groet,
Krizta

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer