va
door vanhemert Aug 27, 2010 om 12:09
Geldzaken & recht

Slimgeld

Heeft iemand ervaring met slimgeld.com?
Klinkt wel erg ongeloofwaardig

3208 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanhemert,

Lijkt mij niet echt betrouwbaar, eerst 25 euro moeten betalen en dan maar
zien of je nog wat kan verdienen. Lijkt iets te mooi om waar te zijn.

Op onderstaande site kan je meer over dit soort "bedrijfjes" nalezen.

Geld verdienen via internet?

M.v.g.
Beorn

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook. En zeker nu nog € 69,95 vooruit moet betalen voor een starterspakket. Oh nee, als je verder klikt, blijkt het pakket € 49,95 te zijn, maar nu in de aanbieding voor € 29,--. En daar krijg je dan 10 bladzijden rommel voor. Een beetje boek in de boekwinkel met een zelfde prijs is dikker.

De website ziet er, zoals bij vrijwel al deze toch wel ietwat onbetrouwbare sites, amateuristisch uit. Daarnaast spreken ze zichzelf in de FAQ ook nog tegen. Eerst wordt het volgende gesteld: "2. Is deze thuiswerkbaan 100 % eerlijk en betrouwbaar ?
Deze thuiswerkbaan is absoluut betrouwbaar en wordt in meerdere landen toegepast." en daarna "22. In welke taal ontvang ik het startpakket ?
Wij hebben momenteel alleen een Nederlandse versie van het startpakket. Meerdere talen worden later gratis toegevoegd voor bestaande cursisten zodat hun bereik groter wordt. " (bron: http://slimgeld.com/page_2.html.

Als het in meerdere landen wordt aangeboden, waarom dan alleen een Nederlandstalig starterspakket.

Kortom: niet doen!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanhemert

Het basisprincipe bij een thuiswerkaanbod is: als je eerst moet betalen om daarna pas iets te verdienen, dan is het altijd oplichting.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op vrijdag 27 aug 2010, 12:56: vanhemert

Het basisprincipe bij een thuiswerkaanbod is: als je eerst moet betalen om daarna pas iets te verdienen, dan is het altijd oplichting.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Aardig basisprincipe, maar komt bijna neer op wat ik en Beorn al eerder schreven. Daarnaast vraagt dit principe om het nodige bewijs en onderbouwing. Om maar iedere keer te roepen dat er altijd sprake is van oplichting, is nogal een beschuldiging. Niet dat ik deze sites vertrouw, maar ik zeg ook niet meteen dat het altijd oplichting is. Er wordt iets geleverd en daarvoor wordt betaald. Dat is gewoon koop, geen oplichting. Dat het niet is wat je er van verwacht is een ander verhaal.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dezelfde als onlinebaan.com

Het verwerken van een email kost (volgens hen) maximaal 10 minuten.
20 mails per dag = 500 euro!!! 10 x 20 minuten = 200 minuten = 3 uur en 20 minuten.
Uiteraard ben ik daarna totaal uitgeblust van het harde werken en houd ik 40 minuten pauze.
Vervolgens verwerk ik weer 20 mails.

Zo verdien ik 1000 euro per dag.

Echter dat is nog niet alles. Natuurlijk maak ik hiervan mijn hobby en ga ik nogmaals 8 uren 'hard' werken. Op die wijze verdien ik 2000 eurootjes per dag. Met die opbrengsten werk ik wel 7 dagen in de week = 14000 euro per week.
14000 x 52 = 728.000 euro per jaar. Maar ja, dat is te veel, dat houd ik niet vol.
Dus neem ik vakantie en vrije dagen en werk maar 40 weken per jaar.
40 weken x 14000 = 560.000 euro per jaar.

Oops..... 'Balkenende-norm', krijg ik daar weer ruzie mee.... het is ook nooit goed.

Tja..... ehhhh, waarom doen die lui dat zelf niet????? Of zou het aantrekken van nieuwe patienten/klanten/slachtoffers juist hun verdiensten zijn (dus het verwerken van emails).....

Ik heb deze lui om een reactie verzocht (per email.... kunnen zij er weer eentje verwerken en daarbij help ik hen dus aan 500:20= 25 euro. Maar daarvoor moeten zij wel op deze site reageren, anders 'verdienen' zij die 25 euro niet...... ;-)

Tjongejonge, hopelijk trapt hier niemand in, in die onzin!!
Ben benieuwd of zij hier durven te reageren. Over 48 uur leest u de uitslag, althans daar streven zij naar volgens die site van hen. Maar ja, eigenlijk weet ik al wat er gaat gebeuren..... of beter gezegd, wat er niet gaat gebeuren.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 29, 2010 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal met Read eens, hoewel oplichting wel een groot woord is. Het beginsel van werken is nu juist, dat je je arbeid ter beschikking stelt en hiermee loon verdient. Het beginsel van koop is dat je een goed ontvangt en hiervoor de koopprijs betaalt. In het eerste geval ben je werknemer/arbeider of zo, en in het tweede geval ben je koper/consument. Dat is een essentieel verschil.
Bij Slimgeld.com gaat het volgens hun eigen zeggen om geld verdienen, en ze spreken van een bijverdienste thuis. Dan moet je dus de insteek nemen van de werknemer/arbeider en niet van de koper/consument.
Ik vind de website klungelig (veel taalfouten). Dat, en het feit dat je eerst moet dokken, maakt op mij geen betrouwbare indruk.
Groet,
Mayke

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

er staan geen adres en andere gegevens van het bedrijf. alleen een kamer van koophandel nr. een een mail-adres.
Ik zou er niet aan beginnen.
groetjes criticus

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er nou echt geen betrouwbaar thuiswerkbedrijf wat wel te vertrouwen is. Help help

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jacq3101
Kijk even naar mijn antwoord bij je topic 'thusiwerk' van vandaag.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

gallito schreef op maandag 30 aug 2010, 16:16: @jacq3101
Kijk even naar mijn antwoord bij je topic 'thusiwerk' van vandaag.

Kun je mij even uitleggen hoe dat werkt met die topic???

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

jacq3101

Advies: gebruik de zoekfunktie bij Kassa en Radar.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Wij streven ernaar om uw email binnen 48 uur te beantwoorden."

Nu heb ik hen toch echt wel genoeg tijd gegeven. Heb nog steeds niets ontvangen. Dus zo ONBETROUWBAAR zijn zij: of zij DURVEN niet te reageren. Dit bewijst (in dit geval) wel hoe malafide dit alles is.

PAS OP voor dit 'bedrijf'. U wordt gigantisch voor de gek gehouden. Maar ja, met een beetje rekenwerk kan iedereen dit wel zien.

En wie zouden die acteurs op hun site zijn???? Herkent iemand hen? Zie:
http://www.onlinebaan.com/page_5.html

Er is zelfs ene D.S. uit Groningen die wel tot 240 euro per dag verdient. Degene die daarin gelooft, kan inderdaad beter in zee gaan met dit malafide 'bedrijf'. Of zou dat iemand zijn, die op dezelfde wijze geld van iemand probeert af te troggelen?
En €7225,- in 3 maanden?? Iemand wel eens van sprookjes gehoord?

Hutch

ve
door verwijderd - Sep 24, 2010 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals sommigen weten ben ook ik daar veel me bezig geweest; met het onderzoeken van die mooie claims dan.
Daarbij is gebleken dat het ,zoals in dit geval, het waarschijnlijk gaat om een "starterspakket"bestaande uit een aantal lullige velletjes papier waarin o.a uw verdienste bestaat om die velletjes papier voor het genoemde bedrag door te verkopen.
Al vaak gezegd; wanneer men eerst moet betalen dan is het zeker---Niet Doen!!

Een andere manier van thuiswerk is ook niet zo zuiver gebleken; het inpakken van allerlei spullen thuis waarbij een ongelofelijk laag bedrag voor hard weken men uiteindelijk wordt beloond.
En ook hier.......nooit betalen voor informatie of "administratiekosten".

Dat laatste soort thuiswerk kan alleen bij een directe relatie bedrijf-thuiswerker waar loon e.d schriftelijk (vooraf) is vastgelegd.
Maar dit soort thuiswerk is uiterst schaars want in vrijwel alle gevallen wordt dit soort werk uitbesteed aan Sociale Werkplaatsen.

Het advies van mij en overigen aktief op dit forum; negeer dit soort "aanbiedingen".

De Vrije Vogel