godsvlinder
door godsvlinder Mar 28, 2013 om 18:28
Geldzaken & recht

Sporttotalisator

Ik ben woest over Sportttotalisator die ondanks eerdere schriftelijke verzoek niet van mijn geld afblijft en stiekem weer is begonnen met geld innen terwijl ik meerdere malen expliciet per telefoon én per brief had kennis gegeven dat ik NIET met hun totto/lotto wil meedoen! Ik ben woest en ik vind dat die mensen alle onrechtmatige geld terug moet storeten en de bank zegt doodleuk tegen mij dat zij geïnde geld door loterijen NIET kunnen /MOGEN terughalen!!Wat voor onzin is dit mogen loterijen zonder toestemming graaien in bankrekening van mensen??
Ik vind dit iets om in Kassa te behandelen en ik eis mijngeld terug .
Ik ben zelfs in staat een aangifte van diefstal te gaan doen!
Ik bel hen op...pakken zij de telefoon, de telefoniste hoort mij aan en zegt ok ik verbind u met de afdeling om mij daarna via automatische bandje te llaten zeggen dat zij druk zijn en dus het gesprek verbreken!
Ik vind dat je reinste vorm van mensenvoor de gek houden, neit serieus nemen en walgelijke manier afschepen!
Ik ben kwaad!

483 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2013 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel ern bevestiging van de opzegging en hebt u ook de rode kaart ingezonden voor het stoppen van de incasso?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 28, 2013 om 19:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

DE bank opdracht geven dat de incasso is vervallen en daar ook bij de inner schriftelijk medeling van heeft gedaan

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 28, 2013 om 19:27
22 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had bevestiging van opzegging en zij hadden toen ook nog mijn geld teruggestort want ze inden zomaar 2x €54.00 in het begin terwijl ik niet ens opdracht had gegeven om mee te spelen. Ik werd gebeld met een verhaal over gratis meedoen en dan stopt het vanzelf of u moet aangeven door te willen spelen.Ik ken deze oplichtingspraktijken al veel langen en ben dus al heel voorzichtig en super duidelijk en open aan de telefoon. Na mijn klacht hadden ze 1x €54 teruggestort en het zou niet meer gebeuren. Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat zij wél doorgegaan zijn en nu elke maand €12 euro eraf halen!
Hoe kan dit terwijl ik niks heb getekend voor de bank dat vraag ik mij af! Loterijen graaien en halen de macht van je geld naar zich toe en de abnk zegt we kunnen niks doen!U moet het met hen regelen wij stoppen het niet!Dus de Loterij heeft meer te zeggen/macht over MIJN geld/Bankrekening dan ikzelf??Die kan ál mijn rechten overnemen en ik kan niks doen???Wat een grap!
Ik heb bewijs van mijn eerdere opzegging.Ik maak kopie van alles en ik heb bewijs van terugstorting!
Dit is te gek om los te lopen en moet ogenblikkelijk teruggedraaid worden!
Wat worden dit voor praktijken dat iemand/instantie zomaar kan beschikken over mijn geld zonder maar ook één toestemming te geven/handtekening!
Deze nationale roof van mensen door lotto en totto etc. moet ophouden.
Ook met Bankgiroloterij en de gewone loterij heb ik dit!Elk jaar moet ik opnieuw afzeggen merk ik dat ik weer met 3-5 loten meespeel terwijl ik op NIKS reageer....ik reageer helemaal niet op hun activeercodes ...NIKS...want ik weet dat dat misleiding en manipulatie ofwel diefstalsverzoek is en toch zetten ze je eraan vast!
Ze houden niet op!Zulke bedrijven moeten opgedoekt worden! Als één waarschuwing niet helpt en zij toch onbeschoft zonder zich iets aan te trekken doorgaan met hun malafide praktijken!

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 28, 2013 om 19:32
22 Antwoorden / 5 Vragen

Opzeg bevestiging sturen en toch lekker rustig doorgaan en nu dat de bankafschriften ook een eeuwigheid duren om te ontvangen ren je achter feiten aan en steeds bezig met die waardeloze instanties ipv met mijn eigen dingen doen.
Het is schandalig hoe die loterijen zich manifesteren en agressief geld van mensen afroggelen om hun directeuren bonussen te betalen en belachelijke hoge salarisen waarvan heel Afrika gered kan worden!
Schaamteloze criminelen!

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2013 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze moeten U wel hebben hoor, maar U moet bij de bank een klacht indienen over ONRECHTMATIGE incasso's, die kunt u tot 13 maanden laten terugstorten.

Dat is voor u met uw juridische achtergrond toch niet zo moeilijk te vinden op internet?

ikbenik
door ikbenik - Mar 28, 2013 om 23:36
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mrt 2013, 19:52]Ze moeten U wel hebben hoor, maar U moet bij de bank een klacht indienen over ONRECHTMATIGE incasso's, die kunt u tot 13 maanden laten terugstorten.
Bij mij weten is dat maar 56 dagen.

Maar als men steeds lastig wordt gevallen, kan men ook het betreffende rekeningnummer laten blokkeren, waardoor de tegenpartij niets meer van de bank kan afschrijven. Behalve als ze van rekeningnummer veranderen.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2013 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikbenik

56 Dagen is van toepassing bij gewoon storneren en dan niet eens bij een loterij, maar een onrechtmatige incasso is iets anders en dan geldt de termijn van 13 maanden.het werkt ook niet hetzelfde. Het kan dan niet via internet bankieren of een telefoontje, maar moet via een klacht bij je bank.

ikbenik
door ikbenik - Mar 29, 2013 om 00:39
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 00:03]@ikbenik

56 Dagen is van toepassing bij gewoon storneren en dan niet eens bij een loterij, maar een onrechtmatige incasso is iets anders en dan geldt de termijn van 13 maanden.het werkt ook niet hetzelfde. Het kan dan niet via internet bankieren of een telefoontje, maar moet via een klacht bij je bank.

Oke. Weer wat geleerd.

godsvlinder
door godsvlinder - Mar 29, 2013 om 04:12
22 Antwoorden / 5 Vragen

@ikbenik:
Mijn Dank voor de tip.
Ik ga onmiddelijk ook mijn bank een brief sturen voor terughalen van het geld én om hun bankrekening te blokkeren.
Grtz...

mediokas
door mediokas - Apr 5, 2013 om 14:07
27 Antwoorden / 0 Vragen

Incasso's van loterijen kunnen niet worden teruggeboekt door banken. De redenatie hiervoor is als volgt: Stel je voor dat jij een lot koopt en dit wordt via een incasso afgeboekt. Je laat de incasso terugboeken, maar op het lot dat hierbij hoort, valt een prijs. De koper van het lot wil dan toch de prijs claimen en zegt dat hij de incasso niet zelf teruggeboekt heeft. De bank komt op die manier in een juridische kwestie terecht, omdat de klant die de incasso heeft teruggeboekt zegt dat de bank dit zelf gedaan heeft. Ook kan het gebeuren dat een bank per abuis een dergelijke incasso terugboekt (waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt). Ik heb zelf bij 1 van de grote banken in NL gewerkt en weet dat die bank daarom geen incasso's van loterijen terugboekt. Weet niet of dit bij alle banken zo geregeld is, maar dit is in ieder geval bij 1 van de banken het geval en ik vind dat wel een redelijke redenatie. In principe is dit een kwestie tussen de loterij en de klant, de bank is hierin geen partij.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2013 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mediokas

Dat is natuurlijk logisch, maar het is wat anders als je helemaal niet aan die loterij meedoet en er wordt geïncasseerd. Dan is het een onrechtmatige incasso en die wordt, na onderzoek wel teruggedraaid.