th
door theo sprong Jun 29, 2012 om 23:03
Geldzaken & recht

Sticting voor geldbeheer en bewindsvoering

wij zitten bij sticting voor geld beheer en bewindsvoering !!! en nou is mijn vraag . wij hebben aardig wat op de spaarrekering staan . en nou mogen wij er haast niks mee . ik snap het niet !! wij hebben per week 160 euro te besteden . en nou zitten hun ermee te zeuren . dat wij dat makkelijk redden , nou mooi niet . ten eerst wij moeten daar van tanken en daar boodschappen meedoen . en daar nog de hele week van eten . het lukt altijd niet ze kunnen ons toch best wel wat meer hh geld wij verdienen met geven ?? wij verdiene met z,n 2een ,

5330 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 29, 2012 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

160 euro per week? da's best een hoop.
En tanken? Als je in de schuldsanering zit moet je auto de deur uit, zo...dat scheelt...

Verder is er geen touw aan vast te knopen...

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je aardig wat op de spaarrekening hebt staan en een dubbel inkomen hebt, waarom zit je dan bij die Stichting?

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet dat het spaargeld niet direct naar schuldeisers is gegaan. En € 160,- per week met twee man? Dat is veel hoor!

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft niet in de schuldsanering te zitten om geldelijk beheer te hebben. Als er sprake was van schuldsanering dan was er geen € 160,-- per week huishoudgeld, maar ca, € 50,-- voor 2 personen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. is het geen schuldsanering maar een beschermingsbewind o.i.d. Als vraagsteller met 160 euro in de week niet uitkomt zal toch het uitgave patroon tegen het licht gehouden moeten worden.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien wordt zo geprobeerd om je je uitgaven economischer in te laten delen. Kan degeen die het bedrag beslist heeft er niets meer bij toelichten?

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zaterdag 30 jun 2012, 14:26: Als er sprake was van schuldsanering dan was er geen € 160,-- per week huishoudgeld, maar ca, € 50,-- voor 2 personen.

Hoe weet jij dat nou? Je kent hun Vtlb-berekening niet en je weet al helemaal niet hoe ze dat besteden. Kan makkelijk zijn dat ze erg zuinig met energie zijn.

Uberhaupt, die € 50,00 is een richtlijn voor 1 persoon voor het opstellen van een budgetplan.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op vrijdag 29 jun 2012, 23:28: 160 euro per week? da's best een hoop.
En tanken? Als je in de schuldsanering zit moet je auto de deur uit, zo...dat scheelt...

Bepaal jij dat die auto de deur uit moet? MIsschien is de auto wel noodzakelijk om inkomsten te verwerven. Een ander gaat wellicht voor € 100,00 per maand sporten. Het is hun geld en ze mogen zelf beslissen wat ze er mee doen.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Aardig wat op de spaarrekening" is natuurlijk een ruim begrip. Waar hebben we het over? Honderden of duizenden euro's? In het eerste geval is het niet zo vreemd dat de stichting terughoudend is met toestemming is om het uit te gaan geven.

Het NIBUD hanteert een spaarbuffer van minimaal ca. 1,5x het netto maandinkomen, maar bij voorkeur enkele keren het netto maandinkomen, zodat je niet in financieele problemen komt bij tegenvallers.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 30 jun 2012, 00:43: Als je aardig wat op de spaarrekening hebt staan en een dubbel inkomen hebt, waarom zit je dan bij die Stichting?

Kan ook zo maar zijn dat de beschermingsbewindvoerder de afgelopen tijd behoorlijk heeft gespaard.En ze zitten daar omdat je hoogstwaarschijnlijk hun financiën zelf niet goed kunnen beheren.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een wettelijk traject wordt alles boven het vrij te laten bedrag (meestal 90% bijstand) op een boedelrekening gestort. Er is dan geen sprake van sparen maar afdragen om schuldeisers aan het eind van de looptijd te betalen. M.i. is dit hier niet het geval. In geval van budgetbeheer of beschermingsbewind worden overal potjes voor gemaakt (huur, energie en zo meer) een gedeelte van het inkomen wordt gespaard, wat overblijft is leefgeld en die wordt wekelijks uitgekeerd.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wiju zijn twee AOW'rs (één minimaal pensioentje en huis is niet vrij) en geven per week 40 euro uit aan boodschappen (een doodenkele keer 50 euro en daar wordt echt alles van gekocht, dus niet alleen eten en drinken, maar ook zaken zoals waspoeder, toiletartikelen, een balllpont of wat zo af en toe nodig is. Er wordt een boodschappenlijstje gemaakt met alleen de noodzakelijk dingen en daar houden we ons aan. Dus geen chips en ook niet die lekkere aardbeien wanneer de boven de twee euro per doosje zijn. We halen op donderdagmiddag alle boodschappen; brood bakken we zelf.
Sticker op de brievenbus, dus geen reclame = geen verleidingen.
Kleding wordt summier gekocht; een fleecetrui van 8 jaar oud, die er goed uit ziet hoeft niet vervangen te worden, netzomin als een T-shirtje van 4 jaar geleden of een goed regenjack. Soms even naar een zaak met 2e hands kleding; niks mis mee. We sparen elke maand een bedragje en kunnen daarvan in het voorjaar met vakantie.
Auto en caravan zijn tamelijk op leeftijd, maar in orde en verder geen financiële verplichtingen. Theater- bioscoopbezoek of uit eten doen we gewoon niet; kosten voor zorgverzekering (geen werkgevers, dus basis- en aanvullende verzekering zelf betalen) net als andere gewone kosten voor leven en wonen.
Wel abonnement bibliotheek; geen tijdschriften of krant... en gelukkig wel Internet, dus de hele wereld bij de hand!
Lukt tot dusverre prima. Moet bij jullie zeker lukken...

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik nou bedoel ! dat is dat daar alles van betaald moet worden ook de benzine . en wij hebben absoluut geen schulden !! dat is al jaren achter de rug , ze kunnen ons best wel 180 euro per week geven . en dat wil ik er mee zegen . wij hebben ons vrijwillig aangemeld . dus het is geen verplicting om daar voor te boeten . wij hebben het daar nu wel mee gehad . en die auto is gewoon nodig . omdat ik in de ploegendienst zit . de eene week middagdienst en de andere week ochtendinenst . dus dak kan er best wel wat meer besteed worden .

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je vrijwillig hebt aangemeld en geen schulden meer hebt, wat verplicht je dan nog om daar te blijven?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat proberen wij ook maar dat moet ook allemaal wel lukken !!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt voldoende geld op een spaarrekening en je zit in de schuldsanering???

Het moet toch niet gekker worden!!!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op zondag 1 jul 2012, 15:00: Je hebt voldoende geld op een spaarrekening en je zit in de schuldsanering???

Het moet toch niet gekker worden!!!

Begrijpend lezen is een vak, dat nodig terug moet op het schoolrooster.

Vraagsteller geeft zelf aan:

- geen schulden te hebben
- zich vrijwillig aangemeld te hebben voor bewindvoering.

Het wordt niet gekker, wel dommer!!!

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben geen schulden wij zitten daar niet in , het is gewoon een vraag hoe andere mensen het doen met het hh geld mischien is daar een oplossing voor toch . hoe komt u daarbij

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong schreef op zondag 1 jul 2012, 13:24: dat proberen wij ook maar dat moet ook allemaal wel lukken !!

U kunt uw bewindvoerder schriftelijk verzoeken of deze wenst mee te werken aan opheffing van de onderbewindstelling. Vervolgens dient u een verzoek bij de rechtbank in, alsook uw beschermingsbewindvoerder.

Indien uw beschermingsbewindvoerder niet wenst mee te werken, dan stuurt u een brief direct aan het kantongerecht om het beschermingsbewind op te heffen. Hierbij dient u een moverende reden opgeven.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong schreef op zondag 1 jul 2012, 15:19: wij hebben geen schulden wij zitten daar niet in , het is gewoon een vraag hoe andere mensen het doen met het hh geld mischien is daar een oplossing voor toch . hoe komt u daarbij

U verhaal wordt voor mij steeds onduidelijker, ik begrijp er weinig meer van.

Zit u nu wel of niet bij Stichting voor geldbeheer en bewindvoering?

Mensen die bij deze stichting zitten hebben vaak iets meer moeite met de goede omgang met geld, schaam u niet, heel veel mensen in Nederland geven veel meer geld uit dan zij verdienen...

Stichting voor geldbeheer en bewindvoering pest mensen niet, maar probeert juist om mensen te behoeden dat zij door schulden in grote financiële problemen komen.

Zoals u heeft kunnen lezen is 160 Euro per week een hoop geld, misschien moet u de auto (iets) minder gaan gebruiken... en meer de fiets pakken; ook nog gezond en kost bijna niets!

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 1 jul 2012, 11:49: Als je je vrijwillig hebt aangemeld en geen schulden meer hebt, wat verplicht je dan nog om daar te blijven?

Deze reactie spaart mij weer wat typewerk uit, als alles is zoals jij zegt, en daar twijfel ik niet aan, heeft winterman helemaal gelijk.

Zelf heb ik enkele ex-drugverslaafden en zelfs iemand die nog verslaafd is, onder bewind gezet, ook vrijwillig en als die eens extra geld nodig hebben, ongeacht waar voor bellen ze op en in één dag staat dat op de rekening.
Er kan een uitzondering zijn als iemand, zoals hier het geval is, eerst onder schuldsanering heeft gezeten, dan kan het bewind even doorlopen.
Helaas heb ik ook twee gevallen meegemaakt, mogelijk topje van de ijsberg, één loopt nog, waar de bewindvoerder, een particulier bedrijf, gewoon geld verduistert omdat de klanten meestal nergens vanaf weten.
Bij een onderzoek wat ik deed bij één van mijn "pupillen" bleek zij al een jaar van haar schuld af te zijn maar kreeg nog steeds dertig Euro per week leefgeld en was er ten onrechte ruim tweeduizend Euro achtergehouden. Dat geld heb ik teruggevorderd en dat is intussen teruggestort, justitie is er nog mee bezig, ik heb uiteraard aangifte gedaan voor mijn pupil en want natuurlijk zegt men dat het een "vergissing" was..

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja

en met jou ben ik het, zoals haast altijd, helemaal eens! Belangrijkste, jij kunt (goed) lezen en komt met feiten, niet met vermoedens, waardoor er, zoals hier vaak gebeurt, alleen maar nóg een onwaarschijnlijke mening bijkomt.
Net als ik huldig jij waarschijnlijk het Chinese gezegde: niemand kan een discussie vlugger beëindigen dan hij die weet waarover hij spreekt. Of zij natuurlijk, maar afgaande op jouw zinsopstelling denk ik dat je een belezen "hij" bent.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ten 1e jullie verdienen al veel dus waarom in dat traject.Dat je ook nog een auto mag houden snap ik niet iedereen moet hem normaal dan weg doen als je daarin beland.
En zeur niet zoveel 160 euro is heel wat hoor voor 2 personen.
Sommige mensen moeten het met maar 50 euro doen en redden het soms geen eens want is weinig en sommige redden het net.
Jullie met 160 hebben dus niet te klagen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hyebben die auto heel erg hardt nodig . omdat mijn man nou eenmaal in de ploegen dienst zit . hij heeft de eene week vroege dienst en een week later latedienst . en hij moet iedere dag 20 heen en 20 terug rijden . en hij weet nooit hoe laat hij uit de middagdienst komt het komt wel voor dat hij tot snacht 24 uur werkt . en dan kun je niet zonder een auto . en er zijn geen schulden . dus dan mag er best wel wat van de spaarekennig af . en hoe komen jullie daar bij dat heb ik ook niet gezegd .

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong schreef op maandag 2 jul 2012, 18:20: wij hyebben die auto heel erg hardt nodig . omdat mijn man nou eenmaal in de ploegen dienst zit . hij heeft de eene week vroege dienst en een week later latedienst . en hij moet iedere dag 20 heen en 20 terug rijden . en hij weet nooit hoe laat hij uit de middagdienst komt het komt wel voor dat hij tot snacht 24 uur werkt . en dan kun je niet zonder een auto . en er zijn geen schulden . dus dan mag er best wel wat van de spaarekennig af . en hoe komen jullie daar bij dat heb ik ook niet gezegd .

Klopt, dat je dat niet gezegd hebt, maar niet iedereen leest alle berichten in dit topic.
Wellicht lezen sommigen alleen jouw bericht ( de openingspost) en geven dan hun reactie.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

jolijn nr.2 schreef op maandag 2 jul 2012, 18:24:

Klopt, dat je dat niet gezegd hebt, maar niet iedereen leest alle berichten in dit topic.
Wellicht lezen sommigen alleen jouw bericht ( de openingspost) en geven dan hun reactie.

Dat kon inderdaad wel eens de reden zijn van dat eindeloze herhalen van antwoorden.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

elisya schreef op maandag 2 jul 2012, 16:37: ten 1e jullie verdienen al veel dus waarom in dat traject.Dat je ook nog een auto mag houden snap ik niet iedereen moet hem normaal dan weg doen als je daarin beland.
En zeur niet zoveel 160 euro is heel wat hoor voor 2 personen.
Sommige mensen moeten het met maar 50 euro doen en redden het soms geen eens want is weinig en sommige redden het net.
Jullie met 160 hebben dus niet te klagen.

Praat eens niet zo dom. Je weet niet hoe hun situatie is. Al zouden ze 1000,00 per week hebben, dan nog is het niet aan jou om te bepalen of het veel is of niet. Als het past in hun budget, waar maak je je dan druk over?

En dat je dingen niet snapt, zegt meer over jou. Onthoud je dan ook van commentaar, zeker als die zijn berust op onderbuikgevoelens en "van horen zeggen".

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

U verhaal wordt voor mij steeds onduidelijker, ik begrijp er weinig meer van.
Zoals u heeft kunnen lezen is 160 Euro per week een hoop geld, misschien moet u de auto (iets) minder gaan gebruiken... en meer de fiets pakken; ook nog gezond en kost bijna niets! Succes!

Och, je bent ook iemand die een oordeel heeft zonder de feiten te kennen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo sprong schreef op zaterdag 30 jun 2012, 23:53: wat ik nou bedoel ! dat is dat daar alles van betaald moet worden ook de benzine . en wij hebben absoluut geen schulden !! dat is al jaren achter de rug , ze kunnen ons best wel 180 euro per week geven . en dat wil ik er mee zegen . wij hebben ons vrijwillig aangemeld . dus het is geen verplicting om daar voor te boeten . wij hebben het daar nu wel mee gehad . en die auto is gewoon nodig . omdat ik in de ploegendienst zit . de eene week middagdienst en de andere week ochtendinenst . dus dak kan er best wel wat meer besteed worden .

Wat ik eigenlijk lees is het volgende, zonder overigens beledigend te willen zijn...

Wij kunnen niet met geld omgaan en daarom zitten we NU nog steeds bij iemand die onze financien regelt, bovendien heeft deze persoon voor ons een leuk bedrag bij elkaar gespaard inmiddels nu we uit de schuldsanering zijn!!!

Als ik u was zou ik iets minder hoog van de toren blazen en even nadenken voor u hier komt "klagen", deze persoon heeft het beste met u voor anders stak hij of zij er niet zo veel tijd in, dat er geld op een spaar rekening staat wil niet zeggen dat u dan ook gelijk meer uit kunt geven, er zal straks een andere auto moeten komen, hij zal een keer gerepareerd moeten worden of de wasmachine is zomaar een keer stuk, bovendien is een appeltje voor de dorst nooit weg...

Als ik u was wende ik me maar eens naar deze bewindvoerder en liet me uitleggen waarom ie dit deed, als u dat gedaan heeft zet dan de uitslag hier eens neer en kijk dan wat de meeste reacties zijn, ik denk dat u dan zult schrikken!!!

Oftewel, niet zo een grote mond en even nadenken voor u begint te blazen van die hoge toren...

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

20 liter benzine in de week voor het werk is zo een 35 euro nog iets erbij voor plezier kom je op max 60 euro, bent u verder met 2 dan is 100 euro behoorlijk veel geld om boodschappen van te doen hoor!!!

Tenzij je natuurlijk iedere dag jezelf tegoed doet aan 1 kilo kaviaar...

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

E 160,- per week? Ik zou me rijk voelen zeg. Dat is veel.
Tanken vanwege werk is E 50,- per 2 weken.
Verder nog E 20,- per week aan boodschappen en dan eten we ook groente, fruit en vlees.
Mocht er een dure rekening komen, dan lukt het me ook nog om een kleine maand met E 10,- in de week rond te komen. En anders nog minder en dan is het eventjes bruine bonen/ pannenkoeken/macaroni etc eten.

Ik denk echt dat je je uitgaven patroon tegen het licht moet houden, ergens gaat heel erg veel geld heen. Of heb je een zuipauto mogelijk?
Sterkte voor de toekomst!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

1paul schreef op maandag 2 jul 2012, 19:00:
deze persoon heeft het beste met u voor anders stak hij of zij er niet zo veel tijd in,

Hoeveel tijd is dat?
En wat krijgt hij/zij daarvoor betaald?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Avond theo sprong ik weet natuurlijk niet waar je woont maar zelf zit ik bij
Bewindvoerderskantoor Kroezen ze zitten met hun hoofdkantoor in Vortum-Mullem maar zitten vrijwel overal in Nederland en ik ben zelf heel dik tevreden over hun diensten. Bij hun staan de cliënten op de eerste plaats.
Want zelf ben ik ziek en ze vinden dat de schuldeisers er maar rekening mee moeten houden. En toen ik met de hond naar de dierenarts moest maakten ze ook geen problemen van.
Ik wil je niks opdringen maar persoonlijk ben ik zeer tevreden over hun werkwijzen.
Bewindvoerderskantoor Kroezen St. Cornelisstraat 44 5827 AM Vortum-Mullem

succes Giel

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel voor deze tip maar waar ligt dat wij wonen zelf in H.wijk op de veluwe

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Avond theo sprong dat ligt in de buurt van Boxmeer maar ze zitten door heel Nederland met filialen want zelf woon ik in de buurt van Maastricht en hier in Beek hebben ze ook een kantoor.
Dus als je meer over hun wilt weten en of ze bij jullie in de buurt een kantoor hebben zou je misschien eens naar het hoofdkantoor bellen en vragen wat ze voor je kunnen doen.
Hun telefoonnummer van het hoofdkantoor is :tel.: 0485 572422
en hun internetsite is : http://www.kroezenbewind.nl/
Maar de bewindvoerder wat alles voor ons regelt zegt zelf ook 9 van de 10 personen komen in de problemen en het is niks waar je je voor hoeft te schamen
want nu zit hij er goed voor maar wie weet over een paar jaar.
En ook de bankafschriften zijn de orginelen van de Rabobank en geen copy`s zo als bij de meeste bewindvoerderskantoren want een vriend van me zit in Brunssum bij een bewindvoerder en die krijgt een zelf gemaakte afschrift van inkomsten en uitgaven en zo iets vertrouw ik al niet.
Ik hoop echt dat je geholpen kunt worden.
groetjes Giel