ca
door carlo 171183 Apr 16, 2015 om 15:34
Geldzaken & recht

Stucwerk laat los

is de stucadoor aansprakelijk?
ik heb mijn woonkamer laten stucen
maar nu na een week laat het los.
ik heb de stucadoor terug laten komen om het bij te werken,
maar nu blijkt alles los te zitten omdat het oude stucwerk niet is voor gelijmd. de stucadoor zegt hier niet aansprakelijk voor zijn. maar mijn verzekering zegt dat de stucadoor aansprakelijk is ????

14037 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 16, 2015 om 15:50
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Een beetje stucadoor gaat eerst onderzoeken wat hij waar moet gaan doen. Is dit een officiële of een beun de haas bv?

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2015 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo carlo171183,

Je verzekering? Welke?
Als je het op je verzekering kunt claimen laten die het dan maar verhalen op de tegenpartij (=stukadoor).
Als het een 'zelfstandige' is zal het wel moeilijk worden om verhaal te halen.
Zou die stukadoor in ieder geval schriftelijk aansprakelijk stellen voor de veroorzaakte schade.

Suc6

door 1953 - Apr 16, 2015 om 20:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ook op het stucwerk geldt een wettelijke garantie van twee jaar.

De stukadoor is aansprakelijk voor het geleverde werk, als deskundige moet hij de klant adviseren en de klant wijzen op onmogelijkheden zonder eventueel meerwerk.

Schriftelijk, aangetekend, aansprakelijk en in ingebrekestelling stellen.

bo
door boiler - Apr 16, 2015 om 21:33
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 16 apr 2015, 20:24]
Ook op het stucwerk geldt een wettelijke garantie van twee jaar.

Moeten we je weer gaan uitleggen dat zoiets niet bestaat?

bo
door boiler - Apr 16, 2015 om 22:05
64 Antwoorden / 0 Vragen

Speciaal voor "1953".....

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

valerius-2
door valerius-2 - Apr 17, 2015 om 00:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik denk het wel een vakman had kunnen weten dat het oude stucwerk niet op die manier kon worden gedaan.

door 1953 - Apr 17, 2015 om 03:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=boiler schreef op donderdag 16 apr 2015, 22:05]Speciaal voor "1953".....

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

Voilà!

koekeloer
door koekeloer - Apr 17, 2015 om 11:37
562 Antwoorden / 18 Vragen

Onder welke verzekering valt dit dan vraag ik me af?

wokkie1
door wokkie1 - Apr 17, 2015 om 13:24
15 Antwoorden / 2 Vragen

Als je stucadoor een legale vakman is en hij is aangesloten bij NOA heb je gewoon garantie ( 5 jaar zelfs!) op je stucwerk. Maar ik heb het gevoel dat je in zee bent gegaan met een prutser en dan betaal je zeer duur leergeld. En een verzekeraar betaald de schade van prutswerk echt niet uit hoor. Men stuurt misschien een expert maar die zal snel de conclusie trekken dat dit niet gedekt wordt ben ik bang.
Wel erg vervelend overigens.
Probeer deze "vakman" te bewegen de schade te herstellen of minstens je schadeloos te stellen. Als je een factuur hebt kun je wellicht, als je daar verzekerd voor bent, aankloppen bij je rechtsbijstandverzekering.
Heb je die niet en is deze stucadoor niet bereid iets te doen kun je altijd nog alleen dreigen met juridische stappen. Is hij nergens toe bereid fakkel hem dan in ieder geval op alle mogelijke social media af!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 17, 2015 om 13:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De zoveelste flauwekul over garantie.
In Nederland bestaat geen wettelijke garantie omdat Nederland deze aanbeveling van de EU niet heeft overgenomen.
En 1953, verderop met uw opmerking VOILA bewijst u nou juist dat u geen gelijk hebt.
Lees maar uw KLIK bij Consuwijzer : Nederland kent geen enkele wettelijke garantie.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=1953 schreef op donderdag 16 apr 2015, 20:24: Ook op het stucwerk geldt een wettelijke garantie van twee jaar.

De stukadoor is aansprakelijk voor het geleverde werk, als deskundige moet hij de klant adviseren en de klant wijzen op onmogelijkheden zonder eventueel meerwerk.

Schriftelijk, aangetekend, aansprakelijk en in ingebrekestelling stellen.

wokkie1
door wokkie1 - Apr 17, 2015 om 14:30
15 Antwoorden / 2 Vragen

Laten we het geen garantie noemen maar aanspraak op ondeugdelijk werk. De aannemer (stucadoor) is wel degelijk wettelijk aanspakelijk voor aantoonbaar ondeugdelijk werk. Immers, van hem mag de opdrachtgever verwachten dat hij deugdelijk/deskundig werk levert als hij de opdracht aanneemt. Wel moet er sprake zijn van een legale opdracht natuurlijk.
Tip. Stel deze aannemer, als hij niets wil doen, schriftelijk (aangetekend) in gebreke en stel hem verantwoordelijk voor de schade. Maak hem duidelijk dat je je voorbereid op jurisische stappen.

he
door henry1942 - Apr 17, 2015 om 15:05
100 Antwoorden / 28 Vragen

Vraagsteller schrijft: maar nu blijkt alles los te zitten omdat het oude stucwerk niet is voor gelijmd.
Mijn vraag is nu: laat het NIEUWE STUC werk los of laat de oude STUCLAAG LOS, met vast daarop de nieuwe laag??? en welke opdracht is er gegeven aan de stucadoor??? Dat maakt , denk ik, veel verschil uit v.w.b. de aansprakelijkheid.

we
door weaselbrain - Apr 17, 2015 om 20:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al weer veel geschreven op dit onderwerp maar vaststaat dat de opdrachtgever fout is begonnen. Is vooraf een offerte gevraagd? Is deze stucadoor aangesloten bij een bedrijfsvereniging? Zijn referenties gevraagd? Wat hier waarschijnlijk aan de hand is dat het bestaande stucwerk oud was/ is, dus met zand en kalkmortel gesmeerd en die laat nu los. De "stucadoor" heeft daar gewoon overheen gesmeerd zonder vooraf na te gaan of de ondergrond waarop hij moest stucadoren wel vast zat. Had opdrachtgever overigens zelf ook kunnen constateren door er met een voorwerk overheen te strijken.
Als deze stucadoor volhoud dat hij niet aansprakelijk is dan is hij duidelijk een OPLICHTER.EN GEEN VAKMAN.