br
door brigges Sep 21, 2005 om 20:27
Geldzaken & recht

Tandarts afspraak

Mijn dochter had onlangs een afspraak bij de tandarts. Toen zij kwam zeiden ze dat ze een dag eerder had moeten komen, terwijl ze juist die dag nog hadden gebeld om te herinneren aan de afspraak. Dit doen ze namelijk altijd. Ze kreeg een rekening van 30 euro.

Nu had ik op 21 september een afspraak. Ik kwam daar en nu beweerde ze ineens dat ik pas op 5 oktober een afspraak heb en op een ander adres, terwijl ik die afspraak voor die datum nooit heb kunnen maken en er pertinent zeker van ben dat ik op de juiste afspraak en lokatieben gekomen.

Kan ik nu ook een rekening indienen omdat ik voor niets ben gekomen?

383 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2005 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

natuurlijk... indienen kan altijd!

Maar of ze betalen?

Net als hun data klopt dan vast ook het rekeningnummer niet.

Het is nooit écht lente in de ogen van een verstrooide tandarts-assistente!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2005 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet, dat als u een rekening in zou dienen, ze over de brug zullen komen. Overigens, welke kosten zou u in rekening kunnen brengen?

Uw dochter kan overigens wel weigeren de rekening van 30 euro te betalen. Het is wel duidelijk, dat de fout bij hun ligt, dus waarom dan de rekening betalen. Uiteraard in dat geval wel even de tandarts bellen en uitleggen, waarom u de rekening niet voldoet. en daar kan hij het dan mee doen. In het ergste geval ligt u dochter er uit als patient. Kan op zich natuurlijk een probleem zijn, om een andere tandarts te vinden. Maar waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen.

Groet, Miguel

ve
door verwijderd - Sep 23, 2005 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net hetzelfde meegemaakt met mijn tandarts. De assistente heeft het verkeerde datum opgeschreven, dus mijn dochter zat daar voor niets, kassa €61.50. Daarna heb ik een afspraak één keer moeten verzetten, en een andere maken ruim van te voren, wat blijkt, de eerste was niet verwijderd kassa €61.50.

Bewaar je afspraakkaarten, noteer met wie je gesproken had en hoe laat als je belt. Laat een uitdraai maken van al je afspraken van het afgelopen jaar.

Ja ik zou een faktuur maken en opsturen, heb je vrij moeten nemen, reken uit wat je had kunnen verdienen als je op werk was gebleven. Reiskosten moet je ook doorberekenen, en heb je niet vrij genomen moet gewoon uitrekenen wat JIJ waard ben per uur! Al ben je een moeder die thuis blijft, is jouw tijd kostbaar!!!!!! Kijk ze ze daarop reageren.

MAD

ve
door verwijderd - Sep 23, 2005 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik reken ook tandartsen onder de medische maffia. Eventueel wil ik dit wel toelichten.