an
door annemoon Sep 25, 2008 om 10:37
Geldzaken & recht

Te hoge prijs voor een kloksleutel

Onlangs heb ik voor mijn klok een opwind-sleutel besteld en mijn klok afgegeven in de winkel.
Bij het afhalen werd hiervoor €21 gevraagd.
Dat is ver boven de prijs van een klok-sleutel die ongeveer  €3 moet kosten.
Kan ik nu de betaling weigeren en mijn klok gewoon weer meenemen?
Bij voorbaat alvast bedankt voor het antwoord.
Annemoon

2450 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Dan moet je vooraf even vragen wat het gaat kosten........

voordat je iets besteld/laat bestellen.

Winkelier is vrij zijn eigen prijs te bepalen, je hebt het zonder wat te vragen besteld en koop=koop dus als de winkelier niet accoord gaat dat je het annuleert dan zul je het gewoon moeten betalen.

Wellicht heeft hij ook onderhoud/controle aan de klok verricht voor dat geld ?

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heeft het een uur gekost om de juiste aleutel te vinden.
De klok tikt ondertussen door...

AF

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Annemoon,

u heeft die klok afgegeven, zodat die winkelier een passende sleutel er bij heeft gezocht... en gevonden. Misschien ook wel erbij gemaakt c.q. laten maken.

U heeft van te voren geen prijsafspraak gemaakt en ook niet dat hij/zij u eerst moest vragen of de prijs goed zou zijn.Dus in dit geval heeft die winkelier het recht aan zijn/haar kant staan.

Tevens heeft hij/zij het recht van retentie, d.w.z. eerst betalen en dan die klok terug. (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Retentierecht).

Laat dit dus een wijze les zijn, dat u van tevoren afspraken maakt. Ik zou betalen en alles (weer) meenemen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij opwind speelgoed heb ik er een gekocht voor de antieke klok...
Koste dit beertje ooit F 9,95 dus vorige eeuw!
Dus ik vind dit wel erg duur!

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

De euro is in gebruik vanaf 01-01-2001. Je kon in deze eeuw dus nog met guldens betalen! Maar misschien in Rusland niet?