Na
door Naomiiskyy001 Jun 4, 2021 om 14:16
Geldzaken & recht

Tegoed bon

Ik heb 10 mei mijn wenkbrauwen laten doen in Hoogeveen en na die behandeling gelijk een afspraak gemaakt voor een nabehandeling en deze gelijk betaald (100 euro). Vooraf de behandeling heb ik een contract getekend waar niks in stond over een annuleren van een afspraak. Omdat ik niet tevreden ben met mijn wenkbrauwen heb ik de afspraak geannuleerd en vroeg hoe het zat met de terug betaling. Hierop kreeg ik het antwoord dat ik geen geld terug krijg maar een tegoed bon. Nu heb ik hierover niks gezien in het contract en staat er ook niks over een tegoed bon op de site. Ik heb mevrouw uitgelegd dat ik niet van plan ben om bij haar terug te komen en omdat ik de afspraak ( voor 14 juni ) op tijd heb geannuleerd zou ik toch eigenlijk gewoon mijn geld terug moeten krijgen?

2608 6 Rapporteer

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 4, 2021 om 15:23
355 Antwoorden / Vragen

In een winkel geldt koop = koop, ook als er vooraf betaald wordt. Ik weet natuurlijk niet wat er verder in het contract staat, maar er is in principe geen recht op geld terug.
Misschien de tegoedbon aannemen en proberen door te verkopen?

Na
door Naomiiskyy001 Jun 4, 2021 om 15:43
Antwoorden / 1 Vragen

In het contract stonden alleen dingen die niet gaan over een annulering en dat soort zaken. Nergens in het contract of op de site staat hier iets over. Mevrouw heeft het ook niet gezegd tijdens de eerste behandeling. Ik heb voortijdig een afspraak gemaakt voor een behandeling die nog komen gaat.

tijger1
door tijger1 Jun 4, 2021 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er niets over annuleren staat, bent u gewoon uw geld kwijt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 4, 2021 om 16:16
7209 Antwoorden / 3 Vragen

De behandeling die u hebt ondergaan bestaat dus uit twee delen, zou het niet zo kunnen zijn dat u na die tweede wel tevreden bent?

Na
door Naomiiskyy001 Jun 4, 2021 om 17:21
Antwoorden / 1 Vragen

Behandeling bestaat idd uit 2 delen. De gewonen behandeling en de nabehandeling om eventueele plekjes nog bij de werken. Deze mevrouw heeft 2 verschillende wenkbrauwen gemaakt en ik weet wat ze zeggen zijn geen tweelingen maar zusjes alleen dit is nog niet eens familie van elkaar.

panter22
door panter22 - Jun 4, 2021 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Je had beter terug kunnen gaan toen je niet tevreden was met het resultaat.
Maar waarom vooraf betalen voor een vervolgbehandeling. Moest dat perse of was je toen nog enthousiast?
Waar heb je die wenkbrauwen laten doen?

Na
door Naomiiskyy001 Jun 4, 2021 om 17:24
Antwoorden / 1 Vragen

14 juni zou ik deze nabehandeling hebben maar na dag 1 was ik al niet tevreden. Ik heb vooraf betaald omdat dat een stuk goedkoper zou zijn dat achteraf. Ik heb ze laten doen bij skintouch in hoogeveen

panter22
door panter22 Jun 4, 2021 om 17:47
6599 Antwoorden / Vragen

Op de website zie ik niet staan dat je vooraf kunt betalen voor een nabehandeling, Maar als je dat doet, dan zou ergens moeten staan dat je geen geld terug krijgt. En een tegoedbon krijgen is helemaal vreemd. Het lijkt mij of je bent je geld kwijt of je krijgt je geld terug.
Als je niet vooraf betaalt en je zegt op tijd af, dan kost het je niets.
Neem eens contact op met Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2021 om 17:22
16883 Antwoorden / 202 Vragen

U bent niet tevreden en u had dus de behandelaar moeten aanspreken inplaats van annuleren!

Helaas betekent dat volgen mij ook dat u geen enkel wetteloijk recht heeft op geld terug. Op zich had een tegoedbon ook niet gehoeven, wettelijk.

Dus: nogmaals de behandelaar benaderen en aangeven dat er naar uw mening sprake in tekortkoming van de door u verwachte behandeling.
Maar of u daarvoor voldoende bewijs heeft is dan ook de grote vraag en of dan nader schdeloosstelling vorderen is aan u maar lijkt mij zinloos.

Na
door Naomiiskyy001 Jun 4, 2021 om 17:27
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb deze mevrouw ook uitgelegd wat ik er niet mooi aan vond. Zij bleef maar volhouden dat ik moest terug komen voor de nabehandeling maar ze heeft het de eerste keer verpest dus ben ik niet van plan om daar weer heen te gaan. Daarna heb ik aangegeven in dat geval de afspraak te willen annuleren ruim van te voren

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 4, 2021 om 17:53
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, dan m.i. geld kwijt (of de bon accepteren en proberen te slijten via bijv. Marktplaats). Zie hetgeen @MARITA5 inmiddels ook meldde. U had garantie op de eerste behandeling en u wenst zelf niet terug te gaan.

Na
door Naomiiskyy001 Jun 5, 2021 om 14:04
Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals dit probleem gaat over de nabehandeling die nog moet komen. Die garantie valt onder de behandeling die ik al heb gehad en geldt dus niet voor de afspraak die nog moet komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 6, 2021 om 09:58
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Herhaald, u bent over de eerste niet tevreden en dan had u naar mijn nmening, en ook die van anderen, een beroep moeten doen op garantie en niet een al gesloten overeenkomst niet nakomen en dan hetgeen u betaald heeft terug te vorderen. Zo is het niet rechtsgeldig en de salon had u niet eens een tegoedbon behoeven te geven. (Ik baseer dat o.a. op het gestelde in BW art 6:74 m.b.t. het niet nakomen van een overenkomst) Dat heeft ook betrekking op een niet goed uitgevoerde behandeling door de salon als die van eenzijdig annuleren door u.  (http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html)

marita5
door marita5 - Jun 4, 2021 om 17:42
11532 Antwoorden / 15 Vragen

HalloNaomiiskyy001 ,

De voorwaarden :

9 Garantie

Skintouch geeft de cliënt 2 weken garantie op de behandeling. Deze garantie vervalt indien:

De behandeling tussentijds door een andere salon is behandeld
De cliënt zich niet heeft gehouden aan de meegegeven nazorg-instructies.
De cliënt op advies van Skintouch geen nabehandeling (bij PMU) heeft ondergaan
De cliënt te laat meldt dat men niet tevreden is (later dan 2 weken na de nabehandeling of opfrisbehandeling)

11 Klachten

Indien cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, dient deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 7 werkdagen na ontdekking per mail gemeld worden aan de eigenaar van Skintouch en/of de behandelde specialist. Skintouch dient de klacht binnen 7 werkdagen te beantwoorden. Indien een klacht gegrond is, zal Skintouch de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Skintouch en de cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de cliënt het geschil voorleggen aan een wetgever of mediator.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.skintouch.nl/440226057

Na
door Naomiiskyy001 Jun 4, 2021 om 17:48
Antwoorden / 1 Vragen

Dit probleem valt niet onder garantie of klachten. Dit gaat er om dat ik mijn afspraak wil annuleren ongeacht de reden hiervan.

mahadma
door mahadma Jun 4, 2021 om 17:56
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Dat annuleren kost u dus de behandelprijs. Het is geen 14 dagen internet gegeven dit.

marita5
door marita5 Jun 4, 2021 om 17:57
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Uhh , Dit probleem valt niet onder garantie of klachten , zie de eerste regel . Skintouch geeft de cliënt 2 weken garantie op de behandeling.  u heeft een klacht over de behandeling , en bent niet tevreden . I.p.v de ondernemer een kans te geven het probleem op te lossen annulleert u .Tegoedbon accepteren of geld kwijt , de keus is aan u .

Na
door Naomiiskyy001 Jun 5, 2021 om 14:02
Antwoorden / 1 Vragen

@marita5 ik denk dat je even beter moet lezen. Dit probleem gaat over de nabehandeling !die nog moet komen! Ik heb de afspraak nog niet gehad maar optijd geannuleerd.

tijger1
door tijger1 Jun 5, 2021 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar toch bent u uw geld gewoon kwijt. Verkoop die tegoedbon of geef hem weg.

marita5
door marita5 Jun 7, 2021 om 14:13
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@naomiisskyy001 , Over lezen gesproken . 1 ) U tekent een contract waar niks in staat over het annuleren van een afspraak . 2) U gaat een overeenkomst aan met deze ondernemer , maar leest de voorwaarden niet . U heeft garantie op de behandeling , dat u de nabehandeling niet wilt is uw keus .Het enige wat rest is de gang naar de rechter , suc6 .

rj
door rjw - Jun 6, 2021 om 10:31
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Als het gebruikelijk is om deze behandeling in twee stappen te doen moet je de leverancier ook de kans geven om het eindresultaat goed te krijgen. Als ik een schilder na 1 keer de muren schilderen weg stuur omdat het vlekkerig is moet ik ook niet raar opkijken dat hij alsnog de rekening voor de verf stuurt die hij voor de tweede laag heeft besteld....

Na
door Naomiiskyy001 Jun 6, 2021 om 11:05
Antwoorden / 1 Vragen

De tweede behandeling is alleen om de puntjes op de i te zetten. Ze kan niks meer aan de vorm veranderen omdat het permanent is.