Tegoed bon
Ik heb 10 mei mijn wenkbrauwen laten doen in Hoogeveen en na die behandeling gelijk een afspraak gemaakt voor een nabehandeling en deze gelijk betaald (100 euro). Vooraf de behandeling heb ik een contract getekend waar niks in stond over een annuleren van een afspraak. Omdat ik niet tevreden ben met mijn wenkbrauwen heb ik de afspraak geannuleerd en vroeg hoe het zat met de terug betaling. Hierop kreeg ik het antwoord dat ik geen geld terug krijg maar een tegoed bon. Nu heb ik hierover niks gezien in het contract en staat er ook niks over een tegoed bon op de site. Ik heb mevrouw uitgelegd dat ik niet van plan ben om bij haar terug te komen en omdat ik de afspraak ( voor 14 juni ) op tijd heb geannuleerd zou ik toch eigenlijk gewoon mijn geld terug moeten krijgen?
Topantwoord
In een winkel geldt koop = koop, ook als er vooraf betaald wordt. Ik weet natuurlijk niet wat er verder in het contract staat, maar er is in principe geen recht op geld terug.
Misschien de tegoedbon aannemen en proberen door te verkopen?
In het contract stonden alleen dingen die niet gaan over een annulering en dat soort zaken. Nergens in het contract of op de site staat hier iets over. Mevrouw heeft het ook niet gezegd tijdens de eerste behandeling. Ik heb voortijdig een afspraak gemaakt voor een behandeling die nog komen gaat.
Als er niets over annuleren staat, bent u gewoon uw geld kwijt.
De behandeling die u hebt ondergaan bestaat dus uit twee delen, zou het niet zo kunnen zijn dat u na die tweede wel tevreden bent?
Behandeling bestaat idd uit 2 delen. De gewonen behandeling en de nabehandeling om eventueele plekjes nog bij de werken. Deze mevrouw heeft 2 verschillende wenkbrauwen gemaakt en ik weet wat ze zeggen zijn geen tweelingen maar zusjes alleen dit is nog niet eens familie van elkaar.
Je had beter terug kunnen gaan toen je niet tevreden was met het resultaat.
Maar waarom vooraf betalen voor een vervolgbehandeling. Moest dat perse of was je toen nog enthousiast?
Waar heb je die wenkbrauwen laten doen?
14 juni zou ik deze nabehandeling hebben maar na dag 1 was ik al niet tevreden. Ik heb vooraf betaald omdat dat een stuk goedkoper zou zijn dat achteraf. Ik heb ze laten doen bij skintouch in hoogeveen
Op de website zie ik niet staan dat je vooraf kunt betalen voor een nabehandeling, Maar als je dat doet, dan zou ergens moeten staan dat je geen geld terug krijgt. En een tegoedbon krijgen is helemaal vreemd. Het lijkt mij of je bent je geld kwijt of je krijgt je geld terug.
Als je niet vooraf betaalt en je zegt op tijd af, dan kost het je niets.
Neem eens contact op met Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af
U bent niet tevreden en u had dus de behandelaar moeten aanspreken inplaats van annuleren!
Helaas betekent dat volgen mij ook dat u geen enkel wetteloijk recht heeft op geld terug. Op zich had een tegoedbon ook niet gehoeven, wettelijk.
Dus: nogmaals de behandelaar benaderen en aangeven dat er naar uw mening sprake in tekortkoming van de door u verwachte behandeling.
Maar of u daarvoor voldoende bewijs heeft is dan ook de grote vraag en of dan nader schdeloosstelling vorderen is aan u maar lijkt mij zinloos.
Ik heb deze mevrouw ook uitgelegd wat ik er niet mooi aan vond. Zij bleef maar volhouden dat ik moest terug komen voor de nabehandeling maar ze heeft het de eerste keer verpest dus ben ik niet van plan om daar weer heen te gaan. Daarna heb ik aangegeven in dat geval de afspraak te willen annuleren ruim van te voren
Helaas, dan m.i. geld kwijt (of de bon accepteren en proberen te slijten via bijv. Marktplaats). Zie hetgeen @MARITA5 inmiddels ook meldde. U had garantie op de eerste behandeling en u wenst zelf niet terug te gaan.
Nogmaals dit probleem gaat over de nabehandeling die nog moet komen. Die garantie valt onder de behandeling die ik al heb gehad en geldt dus niet voor de afspraak die nog moet komen.
Herhaald, u bent over de eerste niet tevreden en dan had u naar mijn nmening, en ook die van anderen, een beroep moeten doen op garantie en niet een al gesloten overeenkomst niet nakomen en dan hetgeen u betaald heeft terug te vorderen. Zo is het niet rechtsgeldig en de salon had u niet eens een tegoedbon behoeven te geven. (Ik baseer dat o.a. op het gestelde in BW art 6:74 m.b.t. het niet nakomen van een overenkomst) Dat heeft ook betrekking op een niet goed uitgevoerde behandeling door de salon als die van eenzijdig annuleren door u. (http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html)
HalloNaomiiskyy001 ,
De voorwaarden :
9 Garantie
Skintouch geeft de cliënt 2 weken garantie op de behandeling. Deze garantie vervalt indien:
De behandeling tussentijds door een andere salon is behandeld
De cliënt zich niet heeft gehouden aan de meegegeven nazorg-instructies.
De cliënt op advies van Skintouch geen nabehandeling (bij PMU) heeft ondergaan
De cliënt te laat meldt dat men niet tevreden is (later dan 2 weken na de nabehandeling of opfrisbehandeling)
11 Klachten
Indien cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, dient deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 7 werkdagen na ontdekking per mail gemeld worden aan de eigenaar van Skintouch en/of de behandelde specialist. Skintouch dient de klacht binnen 7 werkdagen te beantwoorden. Indien een klacht gegrond is, zal Skintouch de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Skintouch en de cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de cliënt het geschil voorleggen aan een wetgever of mediator.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.skintouch.nl/440226057
Dit probleem valt niet onder garantie of klachten. Dit gaat er om dat ik mijn afspraak wil annuleren ongeacht de reden hiervan.
Dat annuleren kost u dus de behandelprijs. Het is geen 14 dagen internet gegeven dit.
Uhh , Dit probleem valt niet onder garantie of klachten , zie de eerste regel . Skintouch geeft de cliënt 2 weken garantie op de behandeling. u heeft een klacht over de behandeling , en bent niet tevreden . I.p.v de ondernemer een kans te geven het probleem op te lossen annulleert u .Tegoedbon accepteren of geld kwijt , de keus is aan u .
@marita5 ik denk dat je even beter moet lezen. Dit probleem gaat over de nabehandeling !die nog moet komen! Ik heb de afspraak nog niet gehad maar optijd geannuleerd.
Maar toch bent u uw geld gewoon kwijt. Verkoop die tegoedbon of geef hem weg.
@naomiisskyy001 , Over lezen gesproken . 1 ) U tekent een contract waar niks in staat over het annuleren van een afspraak . 2) U gaat een overeenkomst aan met deze ondernemer , maar leest de voorwaarden niet . U heeft garantie op de behandeling , dat u de nabehandeling niet wilt is uw keus .Het enige wat rest is de gang naar de rechter , suc6 .
Als het gebruikelijk is om deze behandeling in twee stappen te doen moet je de leverancier ook de kans geven om het eindresultaat goed te krijgen. Als ik een schilder na 1 keer de muren schilderen weg stuur omdat het vlekkerig is moet ik ook niet raar opkijken dat hij alsnog de rekening voor de verf stuurt die hij voor de tweede laag heeft besteld....
De tweede behandeling is alleen om de puntjes op de i te zetten. Ze kan niks meer aan de vorm veranderen omdat het permanent is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer