Yusufk
door Yusufk Jun 1, 2023 om 15:54
Geldzaken & recht
Telefonisch opgelicht

Ik ben opgebeld door bedrijvenzoeker.nl en die man vroeg of mijn bedrijf gegevens klopten waarop ik ja zei daarna was die van ja wij hebben uw gegevens wilt u dat we die verwijderen waarop ik blij ja zei want wie wilt niet niet lastig gevallen worden. Daarna vroeg hij of hij het mocht opnemen waarop ik weer ja zei en hebben we het zelfde herhaald. Nou een week later heb ik een factuur gekregen van 240 incl btw voor de dienst van verwijderen van mijn bedrijf  gegevens wat moet ik hier nu mee

(Ik heb ze al gemailed met 14 dagen bedenktijd en dat geld blijkbaar alleen voor particulier en niet zakelijk hebben ze gezegd)

2905 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 1, 2023 om 16:06
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Als ondernemer kunt u uw vraag beter neerleggen bij
https://www.higherlevel.nl

Ozymandias
door Ozymandias - Jun 1, 2023 om 16:06
178 Antwoorden / Vragen

Betalen? Je hebt overal Ja op gezegd. Het is een dienst en inderdaad als het zakelijk is gelden er andere regels.

Okay, ik zal niet te negatief zijn. Hebben ze aangegeven in het gesprek dat je er voor moest betalen? Zo nee, vraag dan het gesprek op. Dat is je stok om mee te slaan. En verder is er een rechtbank waar je je naar toe kan wenden.

Is dat wel aangegeven, dan zit je er gewoon aan vast.

Succes!

sira
door sira - Jun 1, 2023 om 16:22
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat u nog niet zo lang ondernemer bent, anders had u het gesprek wel afgekapt.

Bedrijvenzoeker (+ onlinebedrijvenzoeker, + bedrijven-zoeker), bedrijvengids, bedrijfopzoeker, etc. etc., bestaan al jaren en komen regelmatig negatief op forums en in consumentenprogramma's.

Stuur ze een mail of brief dat u eist dat ze u uit het bestand halen en dat u niet van plan bent te betalen en anders moeten ze het maar voor laten komen.

Volgende keer dergelijke telefoontjes direct afkappen of de lijn verbreken.

Topantwoord

Mabelle
door Mabelle - Jun 1, 2023 om 16:24
483 Antwoorden / 1 Vragen

NIET betalen. Ik ga ervan uit dat je een kleine zelfstandige bent (ZZP'er) en 1 van de regels sinds juli 2021 is dat een voicelog met alleen een 'ja' niet meer voldoende is. Er moet schriftelijk een overeenkomst getekend zijn.

Lees dit artikel even door, dit gaat over eenzelfde soort bedrijf https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/bedrijfopzoekernl-neemt-nieuwe-telemarketingwet-niet-zo-nauw/

Dus stuur ze een mailtje met het dringende verzoek om een creditnota. Mochten zij aan je verzoek niet willen voldoen, meldt dan dat je een melding van hun malafide praktijken gaat doen bij de ACM.

Ozymandias
door Ozymandias Jun 1, 2023 om 18:35
178 Antwoorden / Vragen

Kijk, dat is nog een veel grotere stok om mee te slaan. Goed gevonden!

lo
door lovewinnie Jun 4, 2023 om 09:08
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Er moet inderdaad duidelijk gezegt worden,
Dus u gaat akkoord voor het verwijderen van u gegeven, dit gaat u dit en dit kosten en u dient binnen zoveel dagen betaald te worden. Gaat u daarmee akkoord.

Is dit niet benoemd, de kosten, de overeenkomst maar alleen ene ja op simpele vraag dan zou ik naar juridisch loket gaan voor informatie maar zeker niet betalen

atlas1302
door atlas1302 Jun 4, 2023 om 11:10
341 Antwoorden / 13 Vragen

Er is geen overeenkomst uit vrije wil tussen partijen, dus een creditnota is onzin.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 4, 2023 om 11:04
341 Antwoorden / 13 Vragen

Niets aan de hand, de wil ontbreekt om een overeenkomst te hebben. Partijen moeten het dus eens zijn, en dat is er niet! U bent nog niet opgelicht, het is een bedrijf.. en die werken niet voor niets. Alleen de zaken moeten wel kloppen.

Net briefje schrijven, misschien wel een voorbeeld briefje te vinden op het Net. En dat is het!

Heeft u geen admin. kntr.?

CS
door CSP - Jun 24, 2023 om 11:52
1 Antwoorden / Vragen

Hier precies zo met bedrijvenzoeker.nl
Ze bellen op een ongunstig moment,  stellen onduidelijk allemaal vragen.
En omdat het een zakelijke overeenkomst betreft geldt de herroeping niet... een aangetekende brief gestuurd, maar die is ongeopend weer terug gestuurd ( wist helemaal niet dat dat kon)
Helaas hier een rekening van ruim 400...
Je hebt geen poot om op te staan, een opname is blijkbaar bindend en dit soort bedrijven weten dat maar al te goed.
Geen goed woord voor over.
Hele goede les, nooit telefonisch iets toezeggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 24, 2023 om 16:00
2119 Antwoorden / Vragen

Als u als ondernemer bent opgelicht moet u niet een potje gaan zitten janken maar uw advocaat inschakelen.

1paul
door 1paul - Jun 24, 2023 om 17:38
3188 Antwoorden / 0 Vragen

zelfs als een bedrijf belt met een bedrijf moet het wel duidelijk zijn dat het om een dienst gaat, vraag daarom naar de overeenkomst die naar hun zeggen uiteraard het opgenomen gesprek is, als dan niet echt duidelijk is dat dit een overeenkomst tussen u en hen is er GEEN overeenkomst!!!!

geven ze dit opgenomen gesprek niet, niet betalen en aangeven dat u hen tegemoet ziet in de rechtbank, ook niet betalen aan een incassobureau, komt deze vraag dan aan hen de overeenkomst op!!