pi
door piekie1 Mar 25, 2014 om 20:42
Geldzaken & recht

Telefoon abonnement

Even meer duidelijkheid over mij.in juli 2010 heb ik getekend voor schuldhulpverlening.precies na 2 jaar is het door mijn schuld vroegtijdig beëindigd. Juli 2012.Waarop ik telefonisch ben benaderd door de kredietbank, ik kon kiezen, of ik kon mezelf redden of onder bewind. Natuurlijk heb ik met tegenzin voor het laatste gekozen. Begin januari 2013 is het uitgesproken door de kantonrechter met ook nog eens een geestelijke toestand waarbij ik niet ten volle. ...Allemaal door de ggz.Er werd me zelfs niet om mijn permissie gevraagd om mijn medische gegevens aan derden te geven. Terwijl ik nooit opgenomen geweest ben en van een behandeling ook niet. Mijn medicijnen had ik al jaren van de huisarts. Begin januari 2013 is het uitgesproken door de kantonrechter. Ik was er niet bij. Nu zijn we een dik jaar verder. Nog steeds geen schuldsanering of minnelijk traject. Wel derden beslag op,mijn wao uitkering. Mijn bewindvoerster heeft blijkbaar nog niet eens een brief gestuurd naar de beslaglegging. Ook heb ik weinig contact met haar. Ondanks alles is ze met een mobiele abonnement akkoord gegaan. Nu ik weer helder bij geest ben na een depressie en deze zaak bestuurdeer komt bij mij steeds meer de vraag of de ggz wel eerlijk is geweest. Ben helemaal alleen, geen kinderen geen partner en familie bijna ook niet. Nog geen telefoontje krijg ik van hun, gewoon ff vragen hoe het is.Integendeel mijn vorige bezoek aan de psychiater heeft tussen neus en lippen mij een nieuwe ziekte gegeven. Borderline.Geen behandeling niks. Alleen het was alles of het was niks bij mij.Ik heb mijn begeleidster ruim 1 maand geleden nog een sms gestuurd of ze me kon bellen. Heb er geen reactie op gehad. Nu neem ik alles met een korreltje zout met hun diagnoses. Ik ben van plan om een second opinie aan te vragen. Want een Borderline is niet niks, en ook nog geen contact zoeken met mij.maar even terug komen op mijn vraag of een bewindvoerster mij een mobiele abonnement mag geven op mijn aanrading.vergeef mij als ik iets over het hoofd heb gezien. Want ik ben boos bent op de ggz en wil eigenlijk geen contact meer met hun.Het kost me alleen maar geld maar echte Hulp heb ik nooit gehad. Dus het zal toch wel een beetje meevallen met hun diagnoses, anders zochten ze wel contact met mij. Natuurlijk stel ik de huisarts op de hoogte van alles.

2357 22 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 25, 2014 om 21:20
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb het vermoeden dat er helemaal geen traject meer mogelijk is. Ik neem nu even aan dat dat vorige traject een WSNP traject was. Als je dat verprutst dan ben je de pineut. Dan is er eigenlijk niets meer mogelijk dan gewoon tot in lengte van dagen je schulden afbetalen met beslaglegging.

De schuldeisers zijn nl akkoord gegaan met een regeling in 2010 op vaarwaarde dat jij je goed zou gedragen. Nu het door jouw schuld na 2 jaar is gestopt, kunnen ze gewoon weer achter je aan, omdat jij je niet aan de regels hebt gehouden.

Wat ik vreemd vind is dat jij verzocht hebt om een abonnement, waarom deed je dat? Zat je in andere sferen ofzo? En waarom wil je er vanaf, zit je alweer dieper in de schuld door dit abo?
Ik kan alleen maar zeggen dat als ik je bewindvoerder was dat ik je nooit een abonnement had gegeven. Maar ik snap ook niet dat er een provider is geweest die jou wilde hebben.

Verder kunnen wij je niet echt helpen, er is duidelijk van alles met je aan de hand. Ik zie dat jij in alles wat je zegt, de wereld om je heen de schuld geeft, terwijl jij natuurlijk zelf het probleem bent. Laten we daar eerlijk over zijn.
Maar dat komt waarschijnlijk door je ziektebeeld. Misschien kan je huisarts nog iets voor je doen.

pi
door piekie1 - Mar 25, 2014 om 21:34
20 Antwoorden / 9 Vragen

Ik wil reageren op verzoekster. Nee ik heb echt geen wsnp gehad en ook geen minnelijke traject gevolgd. Ik ben door uw mening ook teleurgesteld.

zoekster
door zoekster - Mar 25, 2014 om 21:43
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=piekie1 schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 21:34]Ik wil reageren op verzoekster. Nee ik heb echt geen wsnp gehad en ook geen minnelijke traject gevolgd. Ik ben door uw mening ook teleurgesteld.
Tja, het is ook gissen van mijn kant. Waarom is er dan gestopt met die schuldhulpverlening? Wat was dat dan voor iets, als het geen traject was?

Misschien is het beter dat iemand anders op je reageert, want ik snap gewoon niet hoe dit in elkaar steekt.

Ook op mijn vragen waarom je dat abonnement hebt aangevraagd, krijg ik geen antwoord.

Het beste dan maar.

pi
door piekie1 - Mar 25, 2014 om 21:46
20 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb met mijn bewindvoerster tot een conclusie gekomen dat ik k voor 10 euro per maand 450 bel minuten kon krijgen. Omdat prepaid duurder is.waarom reageert u zo fel op mij. Ik kan u verzekeren dat er van een wsnp nooit sprake was en niet ook van een minnelijk traject is er nooit gesproken. Het is niet mijn bedoeling dat ik hier in het openbaar zo fel behandeld te worden. Wat heb ik verkeerd gedaan. Ik heb schuld bekend dat na 2 jaar het door mijn schuld beëindigd is..Ik stel hierover ook geen vragen meer.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2014 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@piekie

Ik en anderen hebben het hier al verscheidene keren gezegd. U hebt zoveel problemen, met zoveel instellingen daar is dit forum niet geschikt voor. Er is eerlijk gezegd geen touw vast te knopen aan uw verhaal. Zoek hulp in persoon dus het JL of vraag een gesprek aan met uw bewindvoerster.

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2014 om 22:07
16877 Antwoorden / 108 Vragen

@piekie1, wist je dat het behoorlijk moeilijk is om, b.v. wat jij schrijft, voor een ander te beoordelen hoe of wat de vork bij jou aan de steel zit? Is ook eigenlijk geen consumentenvraag, in die zin: je haalt er o.a. borderline bij; dat is een ziekte. Ook nog eens je geestelijke gesteldheid. En met een ziekte, tenzij hier een arts aanwezig is, kan er weinig zinnigs over gezegd worden. 't Enige is dan nog je abonnement telefoon. Maar in combinatie met alles: ik zou zeggen, zoek inderdaad weer je huisarts op. Die weet meer van jou en kan je beter adviseren.

pi
door piekie1 - Mar 25, 2014 om 22:13
20 Antwoorden / 9 Vragen

Het borderline ps is net vorige maand vertelt aan mij. Zonder behandeling. Ik vind borderline niet niks. En Door 4 keer per jaar naar de psychiater te gaan zo even een diagnose te krijgen. Door gebrek aan mijn vertrouwen nadat ze mijn medische gegevens zonder mijn toestemming aan derden hebben gegeven betwijfel ik of het juist is.Natuurlijk heb ik borderline opgezocht op Internet. Maar ik kan mij hier niet herkennen. Daarom wil ik een second opinie. Dus ik heb vertelt dat ze weinig contact met mij zochten. Terwijl ik aan deze aandoening moet lijden.nu weet ik dat ik beter kan verzwijgen wat mij is vertelt. Borderline blijkt een gehate ziekte te zijn. Waarom reageert u er zo op.Het is voor mij ook een schrik om zoiets te horen. Is het verkeerd om een second opinie te vragen? Want ik heb geen geweldadigheden achter de rug en alcohol drink ik niet. En van buitensporig gedrag ook niet. Want mijn moeder heeft wel een erge ziekte. Narcistisch, ze was gek op geld.De eerste lening is ook door haar geregeld. En wat te denken van een groepsverkrachting op 19 jarige leeftijd. U weet niet altijd de achtergrond van iemand. Ik heb nu een beetje vertelt en nu moet u hierover maar oordelen.

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2014 om 23:54
16877 Antwoorden / 108 Vragen

@piekie1, laat maar; je vertaalt mijn bijdrage als "aanvallend", wat totaal niet aan de orde is. Je antwoord vertelt me meer dan je zelf beseft. Zoek echte hulp, dat meen ik oprecht. Veel sterkte.

pi
door piekie1 - Mar 26, 2014 om 01:13
20 Antwoorden / 9 Vragen

Oke ik heb me laten gaan. Maar ik heb een schuldregelingsovereenkomst ondertekend juli 2012.Om de waarheid maar helemaal op tafel te gooien, ik heb sinds 2 weken een advocaat. Hij heeft mijn zaak aangenomen. En oa de vraag gesteld aan hun waarom er niet eerder een wsnp gestart is.en het hem onduidelijk is wanneer er een schuldenbemiddelingstraject is opgestart ect.en hij wil informatie cq onderbouwen waarom de hiervoor besproken route is afgelegd en waarom niet voor de Wsnp gekozen is.Dus die 2 jaar had de naam, schuldhulpverlening.En verder niets. Bij toeval heb ik mijn rekeningoverzichten terug gevonden waarmee ik mij heb aangemeld oktober 2009.mijn bedragen werden elke maand door automatische incasso van mijn bankrekening gehaald. Maar van de kredietbank heb ik een schuldenoverzicht waar geen datum op staat. Wel dat incassobureau, s het in handen hadden. Waar ik nog nooit van gehoord had.In juli precies 2 jaar later en precies toen ik volledige mmmwao had werd het beëindigd wegens nieuwe schulden. Maar mijn vaste lasten werden gewoon doorbetaald en kreeg gewoon mijn 40 euro huishoudgeld. Maar ik ben telefonisch benaderd dat ik me zelf maar beter onder bewind moest laten stellen. Omdat ik geen kinderen en geen partner heb en weinig familie heb ik daar maar gehoor aan gegeven. Ik heb alleen een handtekening gezet omdat mijn aanstaande bewindsvrouw niet veel tijd had.Ook mijn begeleider van de ggz zat erbij. Dus heb getekend zonder iets te lezen. Een nieuwe paar weken later kreeg ik het ingevuld terug. Iemand vroeg of ik afstand van mijn goederen heb gedaan, waarop ik verbaasd reageerde met nee.En toen heb ik de reden van mijn verzoek gelezen. Teveel schulden. Cliënt is niet in staat om zelf haar financiën te beheren. ?.!? He? Sinds december 2009 heb ik alleen maar 40 euro per week in handen gehad. De kredietbank betaalde mijn vaste lasten. En hoezo te veel schulden, is er in die 2 jaar niks betaald aan de eisers? Mag de rechter niet weten dat ik sinds 3 jaar al bij de bank ben en die mijn lasten betaalden? Waarom hebben ze ingevuld, cliënt kan zelf de financiële boel niet doen. Terwijl ik met huur all in woon. Dus gemakkelijker kan het niet. Alles inbegrepen. Alleen mijn zorgverzekeraar en 2 verzekeringen moesten betaald worden. Sinds begin januari 2013 ben ik onder bewind. En zonder dat ik toestemming heb gegeven heeft de ggz mijn medische gegevens aan haar gegeven toen het nog niet uitgesproken was.Als je uit een depressie ontwaakt dan besef je pas wat er gebeurd is.Maar sinds juli2012 ondanks bewind is er nog geen schuldhulp aanwezig. Ik communiceer weinig met haar maar zij nog minder met mij. Nou betaal ik steeds boetes voor een onverzekerde spartamet.Nu pas is me verteld dat ik hem moest laten schorsen bij het postkantoor. Verdomd daar heb ik nooit iets van geweten dat zoiets kan. Waarom hebben ze mij het nu pas vertelt. Als ik dat eerder geweten hadd dan waren me veel boetes bespaard gebleven. En mijn deel twee is mooi naar mijn bewindvoerster gegaan. Maar ik moet nu afwachten met wat voor commentaar de bank komt.Nachten heb ik in de papieren gezeten.

pi
door piekie1 - Mar 27, 2014 om 09:28
20 Antwoorden / 9 Vragen

Oeps, had het over borderline.ik had echt niet een explosie verwacht.weet ik veel.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2014 om 09:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik maar denken dat dit topic over een telefoonabonnement gaat.

zoekster
door zoekster - Mar 27, 2014 om 10:06
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=piekie1 schreef op woensdag 26 mrt 2014, 01:13]Om de waarheid maar helemaal op tafel te gooien, ik heb sinds 2 weken een advocaat. Hij heeft mijn zaak aangenomen.
Dan moet je daar zijn, niet hier.

pi
door piekie1 - Mar 27, 2014 om 10:15
20 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt grote deskundige. Dat wist ik niet.als jij er ook niet was..

zoekster
door zoekster - Mar 27, 2014 om 10:18
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=piekie1 schreef op donderdag 27 mrt 2014, 10:15]Bedankt grote deskundige. Dat wist ik niet.als jij er ook niet was..
Knorrig?

pi
door piekie1 - Mar 27, 2014 om 10:21
20 Antwoorden / 9 Vragen

Nee herboren door jou

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2014 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Borderline.

pi
door piekie1 - Mar 27, 2014 om 10:36
20 Antwoorden / 9 Vragen

Nee .heb gisteren een second opinie gehad.daarom even deze mededeling. Ik had van deze stoornis niet.we hebben er nog om gelachen wie deze persoon was.een bekend iemand voor hem.

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2014 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig valt er dan nog wat te lachen.

pi
door piekie1 - Mar 27, 2014 om 10:52
20 Antwoorden / 9 Vragen

Ja zeker. Kan nu weer vrolijk zijn.

pi
door piekie1 - Mar 27, 2014 om 10:59
20 Antwoorden / 9 Vragen

Voor ternormin. Ik bedoelde niet u.maar meer 1 persoon. U ljkt me een goede raadgever.

Cookies
door Cookies - Mar 27, 2014 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Topic gaat nergens meer over. Slotje zou mooi zijn.

pi
door piekie1 - Mar 27, 2014 om 11:40
20 Antwoorden / 9 Vragen

Voor mij mag , telefoon abonnement nu zijn gesloten.