jdoens
door jdoens Oct 22, 2013 om 21:46
Geldzaken & recht

Termijn betaling

Beste,

ik heb bij Per Saldo Hulpgids een advertentie geplaatst. Ik dacht te hebben gelezen 10 euro per jaar, maar toen ik de factuur las was het 120 per jaar. Mijn fout ik had het verkeerd gelezen. Nu wilde ik dit terug draaien en dat gaat niet.
Bij Per Saldo vertellen ze dat er geen opzeg termijn is voor zelfstandige. Ik kan het dus niet meer terug draaien.

Klopt dit?

Ik afwachting van u schrijven.
met vriendelijke groten,

Jacqueline Doens

844 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 22, 2013 om 21:54
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dit klopt. 10 euro per jaar is ook wel erg goedkoop, vindt u zelf ook niet?
Let er goed op dat u op tijd weer opzegt, dat kan in principe nu al. Verzoek uitdrukkelijk om een bewijs van de opzegging.

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2013 om 23:17
16927 Antwoorden / 108 Vragen

Bent u een 'kleine zelfstandige'? lees hier. Heel verhaal, dat wel.

zoekster
door zoekster - Oct 22, 2013 om 23:22
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik geef haar geen schijn van kans om een beroep te doen op refluxwerking, ze is zelf de overeenkomst aangegaan, zonder druk van buitenaf en de advertentie is geheel in het kader van haar beroep. (waarom anders de advertentie plaatsen)

jdoens
door jdoens - Oct 22, 2013 om 23:45
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
En 10 euro zou toch mooi zijn voor een starter ZZP-er, niet waar?

Ik heb het niet geweten dat je als ondernemer niet een termijn van 7 dgn heb. Tja nu weet ik het en ik geloof dat de reflexwerking niet opgaat in deze ?

hartelijke groet,
Jacqueline

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2013 om 00:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus starter bent, wees dan verdacht op telefoontjes waarbij u gevraagd wordt of de "gratis" vermelding het volgend jaar moet doorgaan of niet, en zo nee, of u dan even iets wilt tekenen, of even telefonisch bevestigen dat u dat niet wilt. Daar wordt in geknipt en u hebt een abonnement. Bestudeer alle nota's heel goed, want sommige bedrijven sturen een als nota vermomde offerte en als u betaald hebt, zit u er aan vast.

Dus lezen, nog eens lezen en dan nog eens een keer lezen, voordat u iets doet.

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2013 om 00:18
16927 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, Jacqueline heeft zelf een advertentie geplaatst, er is haar niets aangeboden, alleen is er verkeerd gelezen, dat is alles.

aurora1
door aurora1 - Oct 23, 2013 om 01:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goede tip van @tijger1. Betreft vaak een zgn gratis vermelding in de Bedrijvengids o.i.d., of de vraag of de gegevens nog wel kloppen van de KvK e.d.. Lees eventueel ook even hier (klik) dat overigens vaak ook per mail schijnt te gebeuren. Voor ondernemers is er een forum o.a. van de KvK, genaamd Hallo!, klik daarvoor hier, waar je veel adviezen en tips kunt vinden of vragen kunt stellen, mocht je dit forum nog niet kennen.

vr.gr.

zoekster
door zoekster - Oct 23, 2013 om 09:20
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Voor de duidelijkheid, de tip van tijger1 heeft niets met de Per Saldo Hulpgids te maken, maar met acquisitiefraude waar veel (startende) ondernemers mee te maken krijgen.

Deze site klik HIER geeft hele duidelijke waarschuwingen af en heeft lijsten van malafide bedrijfjes.

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2013 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 23 okt 2013, 00:18]@tijger1, Jacqueline heeft zelf een advertentie geplaatst, er is haar niets aangeboden, alleen is er verkeerd gelezen, dat is alles.

Inderdaad tenormin. Maar omdat de Ts dus vermeldt dat zij een starter is, wil ik haar waarschuwen voor allerlei onheil die haar kan overkomen. Zij had zelf niet goed gelezen, kan iedereen een keer overkomen daar niet van, maar als bedrijfje word je extra belaagd.