Ha
door Havi Feb 15, 2020 om 21:34
Geldzaken & recht

Testament laten schrappen

Door mijn veranderde situatie is mijn testament niet meer nodig. Hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk laten schrappen?

8124 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 15, 2020 om 21:48
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens hier

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2020 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u uw testament ongeldig wilt maken, zult u naar een notaris moeten.

Kijk bijvoorbeeld op de site de "goedkoopstenotaris" in uw omgeving en vraag daar een offerte, inclusief kosten, voor het doorhalen van uw testament.

getty
door getty - Feb 15, 2020 om 22:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kosten ongeveer €189 bij de goedkoopste notaris. Alleen intrekken. Ik zie ook nog wel wat goedkoper , even rondbellen dus.

Ju
door JustT - Nov 20, 2020 om 20:09
13 Antwoorden / Vragen

Weet u zeker, dat opheffen van het testament ervoor zorgt, dat bij overlijden alles zo is geregeld als u dat wilt? Ga niet af op de mening van iemand die geen deskundige is in erfrecht. Probeer een lijstje te maken met punten hoe u het geregeld wilt hebben en ga voor een adviesgesprek naar een notaris. Mocht herroepen testament het beste zijn, is dat met één eenvoudige akte geregeld.

gerbera
door gerbera Nov 20, 2020 om 21:36
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat er na 9 maanden inmiddels wel een oplossing gevonden is op dit vraagstuk.

Ju
door JustT Nov 21, 2020 om 09:50
13 Antwoorden / Vragen

Mogelijk - maar veel mensen stellen dit soort zaken lang uit. En het is interessant voor andere mensen. Zeker nu met Corona, en zeker nu er namaak-notarissen op de markt zijn zonder opleiding en beroepsregels. Estate planner, erfrechtplanner, erfrechtspecialist of online-testament-makers. Zie deze uitzending van Kassa: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/de-booming-business-van-erfrechtplanbureaus

Ju
door JustT Nov 21, 2020 om 16:12
13 Antwoorden / Vragen

Hier een goed stuk van @Kassa Wat moet je weten over erfrecht?

tijger1
door tijger1 Nov 21, 2020 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt een testament alleen maar laten opmaken, of herroepen bij een notaris. Niet bij een namaak-notaris.

Ju
door JustT Nov 22, 2020 om 10:36
13 Antwoorden / Vragen

Terechte opmerking, @ tijger1 Met kanttekening dat een testament door iedereen kan worden opgesteld die minstens 16 jaar is. De officiële testamentaire akte en de herroeping kan inderdaad alleen een notaris maken. Vragensteller meent dat door veranderde omstandigheden het testament niet meer nodig is. Het lijkt verstandig die mening door een 'echte' notaris te laten checken.

Helaas zijn meerdere gevallen bekend, waar adviseurs de indruk wekken over dezelfde kennis en kundigheid te beschikken als een notaris zonder dat ze dat hebben. Ze doen bijna al het werk dat normaal een notaris doet. Bespreking wensen voor je testament, opzetten concept-testament (met software van bv
https://www.estateplanningexpert.nl/ of nunotariaat.nl) en bespreking concept-testament. De adviseur krijgt vaak rollen in het testament als executeur of bewindvoerder. Als verdienmodel. Er zijn gevallen bekend waar de adviseur meeging bij de ondertekening notaris.

Zie van BNNVARA Zembla - Uitgelicht: financiële uitbuiting van ouderen

1paul
door 1paul - Nov 21, 2020 om 10:17
3156 Antwoorden / 0 Vragen

bij de notaris

rj
door rjw - Nov 22, 2020 om 10:10
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Als je toch kosten moet maken kan je het testament beter laten aanpassen een de veranderde situatie. Dan weet je precies wat geregeld is. Zonder testament bepaalt de wet wat er gedaan wordt. En misschien verandert die wet wel in de tussentijd, waardoor je alsnog een keer een testament moet laten maken.