gumo
door gumo Mar 5, 2013 om 12:15
Geldzaken & recht

Touroperator annuleert vlucht, kan dat?

Vandaag ontvingen wij een e-mail van Corendon, waarbij wij in december een retourvlucht met Transavia naar Tenerife voor 3 personen hebben geboekt (voor juli dit jaar). Onze vlucht is geannuleerd omdat de lokale agent failliet is. Wij krijgen weliswaar ons geld terug, maar hier hebben wij niets aan omdat inmiddels de vluchten naar Tenerife in prijs verdrievoudigt zijn en ook niet meer non-stop gaan. (Zijn allemaal volgeboekt).
Wij hebben niets te maken met het feit dat de 'lokale agent' failliet is gegaan omdat dit alleen ter zake doende is voor de Corendon klanten met een compleet reispakket van vlucht-hotel. Wij hebben privé onze accommodatie geboekt, en hebben dus ook geen agent nodig ter plekke. Ze hebben gewoon besloten om alle vluchten die via hen zijn geboekt te annuleren. Ze zijn niet bereidt om ons tegemoet te komen en een andere vlucht voor ons te boeken en de meerkosten voor hun rekening te nemen. Wij waren oorspronkelijk 1200 Euro kwijt voor een rechtstreekse vlucht voor 3 pers. Nu zou dat -zonder dat wij er enige schuld aan hebben- zo'n 4500 Euro worden, mét tussenstop. (duur: ruim 10 uur)! Kan dit zomaar, zonder enige compensatie?

1034 5 Rapporteer

ri
door righard - Mar 5, 2013 om 12:41
33 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk even bij Transavia... Genoeg beschikbaarheid en ~500 Euro/pp

En het komt vaak voor dat een tussenpersoon/lokale agent de vervoersmaatschappij niet betaald.Dan is het niet meer dan logisch dat deze vervoersmaatschappij de tickets hiervoor annuleert, Deze zijn immers niet betaald.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 5, 2013 om 12:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dit kunnen ze doen als het overmacht is.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt vluchten geboekt, die zij niet uitvoeren en u krijgt u geld terug. Prima toch? Dat er eventueel geen andere goedkope vluchten gaan is niet voor hun rekening. Dat is het risico van gesplitst boeken.

wi
door wimmers - Mar 6, 2013 om 16:24
47 Antwoorden / 8 Vragen

Goedemiddag

Als U kijkt op de website van transavia dan zijn er nog vluchten naar Tenerife in juli te koop.
En de vluchten worden aangeboden voor 480 euro per persoon ,en je hoeft niet over te stappen.

Groetjes
Christel

gumo
door gumo - Mar 6, 2013 om 17:21
39 Antwoorden / 28 Vragen

Bedankt voor de reacties! Uiteraard heb ik zelf al direct gekeken op de website van de luchtvaartmaatschappijen e.d., maar aangezien wij gebonden zijn aan bepaalde vaste data in juli (wegens werk en geboekte accommodatie) zijn er op die dagen helaas geen non-stop vluchten of voordelige vluchten meer voorhanden. Pech dus..