li
door liesje_1 Nov 5, 2003 om 19:08
Geldzaken & recht

Tpg

onlangs heb ik 3 aankopen gedaan bij particulieren.na betaling zullen de pakketten verzonden worden,dit is gebeurd.Nu heeft er volgens de tpg levering plaats gevonden op 2 sept.j.l.Maar ik heb die pakketjes nooit ontvangen van de postbode, ben gaan klagen via de e-mail en de mensen van de tpg vertelden mij dat de afzender een klacht in moest dienen en dan zullen hun het onderzoeken, dit heeft de afzender gedaan, en het antwoord van de tpg was"'wij nemen aan dat de pakketten zijn afgeleverd bij de geadresseerde''...wat meot ik nou met zo een antwoord, want als het afgeleverd was had ik nooit een klacht ingediend!Ik heb de tpg ook medegedeeld dat ik op dat moment in het buitenland zat en dus de pakketten nooit aan genomen kan hebben......WIE o wie weet nu wat ik nog kan doen.....

671 2 Rapporteer

homersimpson
door homersimpson - Apr 16, 2004 om 11:54
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Liesje,
ik heb iets dergelijks ook mee gemaakt, maar dan niet bij een particulier. Als je normaal iets koopt en laat bezorgen is de winkel verantwoordelijk dat je de producten ook daadwerkelijk ontvangt. Ik zou dan ook als eerste mijn geld terugboeken, diegene waarvan je de spullen besteld hebt moet er dan zelf achteraan om het probleem op te lossen. Verder kan tpg niets bewijzen, je hebt tenslotte niet voor ontvangst getekend. Verder is het altijd aan te raden om schriftelijk een klacht in te dienen zodat je tastbaar bewijs hebt (een kopie van de (aangetekende) brief). Succes, HS

pvh77
door pvh77 - Jan 29, 2006 om 12:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Liesje, zelf zit ik met hetzelfde probleem, heb ook aankopen gedaan bij een particulier en het pakketje is verzonden met TPG. Bij mij heeft er een onderzoek plaatsgevonden waaruit bleek dat een van mijn buren (woon in een flat) heeft gezegd dat de postbode het maar in de openbare gang moest zetten. Dit heeft hij dan ook gedaan met als gevolg dat mijn pakketje natuurlijk door iemand anders is meegenomen. TPG neemt geen verantwoordelijheid. De afzender heeft voor mij ook een klacht ingediend, maar daar is dus ook niks uit gekomen, ze zeggen dat ik het pakketje maar aangetekend had moeten versturen... (beetje raar natuurlijk dat als je het niet aangetekend verstuurd de postbode gemachtigd zou zijn om je pakketje in een openbare gang neer te zetten.. dacht dat het motto van TPG is van mens tot mens en niet van mens tot gangportiek) kortom ik zit dus ook met mijn handen in het haar en wil graag een schadevergoeding eisen. wat ik ga doen is een brief naar de directie sturen met alle correspondentie.. en als dat niet helpt denk ik gewoon dat we naar ons geld(pakketje) kunnen fluiten.

Groetjes Patricia