To
door Ton 1960 Aug 3, 2020 om 11:57
Geldzaken & recht

Transitievergoeding

Ik werkte vanaf 1982 40uur per week in 2016 ben ik 50% afgekeurd en werd mijn contract aangepast naar 20 uur per week in 2018 werd ik ziek en na twee jaar 100% afgekeurd mijn baas wil de transitievergoeding nu bepalen op een b in overleg met het UWV asis van 20 uur per week terwijl ik 34 jaar 40 uur heb gewerkt,hij zegt dat ik in 2016 niet ben ontslagen maar dat mijn contract in overleg met het UWV is aangepast naar 20 uur per week.mijn vraag moet ik genoegen nemen met de vergoeding opbasis van 20 uur per week?

3347 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2020 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lid van de bond? Vraag daar advies. Zo niet, ga naar het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.

va
door vanlotjegetikt - Aug 3, 2020 om 12:16
809 Antwoorden / Vragen

U heeft in 2016 ingestemd met een wijziging in de uren.
Hoop dat  de gang naar het Juriduisch loket niet te laat is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontslagvergoeding

marita5
door marita5 - Aug 3, 2020 om 15:18
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ton 1960 ,

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ontslag/transitievergoeding/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2020 om 15:22
16845 Antwoorden / 202 Vragen

De link van @LOTJEGETIKT :https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontslagvergoeding

Maar hier heeft u m.i. meer aan: https://ontslag.nl/tools/bereken-de-transitievergoeding/

 Let op dat transitievergoeding geen ontslagvergoeding is en u mogelijk wel degelijk recht heeft op ontslagvergoeding.

De ontslagvergoeding wordt dan als volgt berekend: Als je langer dan 10 jaar in dienst bent geweest en je bent ouder dan 50 wordt er gerekend met 1/2 van jouw bruto salaris per half dienstjaar. Let er wel op dat het bedrag aan ontslagvergoeding een brutobedrag is, waar je belasting over zal moeten betalen.

Dit is nu als al gezegd iets waarvoor het zinvol is om lid te zijn van een vakbond.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2020 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De transitievergoeding is de nieuwe ontslagvergoeding per 1-1-2015.

https://ontslag.nl/ontslagvergoeding-en-transitievergoeding/

ma
door malty - Aug 3, 2020 om 18:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk dat voor de transitievergoeding over de 34 jaar gerekend moet worden met het 40 uren salaris en over de jaren vanaf 2016 met het 20 uren salaris.
Of anders gezegd 34 jaar over de gedwongen 20 uren minder en daarbij over uw gehele dienstverband vanaf 1982 (38 jaar) met 20 uur.
Maar als u dicht tegen uw pensioenleeftijd zit is dit ook niet redelijk.
Lees https://www.vosabb.nl/transitievergoeding-bij-gedwongen-minder-uren/

justmeagain
door justmeagain Aug 3, 2020 om 23:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

34 jaar over de gedwongen 20 uur minder en dan 38 jaar net 20 uur?

Lijkt mij 34 jaar over fulltime dienstverband en de laatste 4 jaar over 20 urige dienstverband.

mo
door mof - Aug 5, 2020 om 10:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is het beste te overleggen met een goede advocaat: in 2017 werd mij een vergoeding van 5000€ aangeboden waarop ik een tegenbod van een ton heb gedaan dat werd afgedaan
als: buitenproportioneel. Nou, dat was 5000€ ook, vond ik, een advocaat gezocht, 6000 € aan kosten aan haar betaald en 50 000 € van het bedrijf terugontvangen! Die 50 000 € duidt erop dat mijn bod blijkbaar toch niet zo buitenproportioneel was als de door het bedrijf geboden 5000 €.

Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft: inschakelen.