ki
door kimara May 6, 2019 om 15:50
Geldzaken & recht

Tweedehands schoenen na één keer dragen kapot

Ik heb via facebook een paar schoenen gekocht bij iemand die een bedrijfsnaam voor de verkoop van schoenen voert op haar facebookpagina. Ik heb de schoenen gepast en voor €125 gekocht en na één avond dragen laat de zool van beide schoenen los. Ik heb de verkoopster hierover bericht en ze geeft aan ze te willen lijmen. Ik ben echter van mening dat het geen deugdelijke schoenen blijken in verhouding met de prijs die ik ervoor heb betaald. Volgens haar zijn ze elf jaar oud en kan zij van de buitenkant niet zien of de lijm nog goed is. Ik heb gevraagd of de verkoopster met een gepaste oplossing wil komen, maar kosteloos lijmen vindt zij gepast. Wat zijn mijn rechten?

6782 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 6, 2019 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elf jaar oude tweedehands schoenen voor € 125? Vind ik wel heel apart. Die lijm is gewoon vergaan, dus laat ze lijmen, lukt dat niet, dan hebt u recht op uw geld terug, tenminste als het een bedrijf is.

ki
door kimara May 6, 2019 om 16:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nike air max classics, worden niet meer geproduceerd.

gerbera
door gerbera - May 6, 2019 om 15:58
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is het risico wat u loopt met 2e hand spullen. Schoenen van 11 jaar oud en dan € 125 moeten ze bijna gouden veters hebben. Is niet verwonderlijk dat de zolen los laten, waarschijnlijk lang niet gedragen en ergens in een donker hoekje gestaan. Vindt het nog netjes dat de verkoopster aanbied de zolen te lijmen, dus een gepaste oplossing. Dat u die prijs er voor betaald heeft is helemaal aan u maar u kunt daar geen rechten aan ontlenen.

ki
door kimara May 6, 2019 om 16:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wist niet dat ze 11 jaar oud waren, dat vertelde ze pas nadat ze kapot waren. Laat staan dat ze gelijmd i.p.v. gestikt waren.

aurora1
door aurora1 - May 6, 2019 om 16:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welk bedrijf is dat? En gekocht als “in een winkel”?
Ik denk dat u maar beter akkoord kunt gaan met het aanbod om te lijmen. Waarom waren die schoenen zo duur? Wat was er zo speciaal aan?
Voor de toekomst alleen tweedehands bij kringloper e.d. kopen, dan betaalt u doorgaans tussen de 3-4 en 12 euro. En de schoenen van binnen goed reinigen en inspuiten.
Verder ook niets meer via Facebook kopen.

ki
door kimara May 6, 2019 om 16:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sneakerwish staat op dr Facebook. De schoenen worden niet meer geproduceerd (Nike air max classics) ze zagen er als nieuw uit, 1x gedragen. Gebruikelijke prijs. Dus in de toekomst naar de kringloop is een zinloze toevoeging.

aurora1
door aurora1 May 6, 2019 om 19:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het lijkt mij eerder zinloos om dergelijke domme aankopen te doen en beter meer richten naar “zinloze toevoegingen”.... Die staan nl ook bij de kringloper.
 Hoezo 1x gedragen en dat gelooft u? En zeker origineel namaak Chinees? En dan hier nog naar uw rechten vragen? Ik zou ook maar oppassen voor voetschimmel met dergelijke zweetgympen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 6, 2019 om 16:21
16870 Antwoorden / 202 Vragen

De verkoopster handelt geheel in de lijn van de daarvoor wettelijk geldende consumentenwetgevin (BW art 7:17 en verder) waarin o.a. is geregeld dat bij aankoop van een product dat niet aan de verwachting voldoet de verkoper aansprakelijk is en er dan eerst sprake moet zijn van reparatie. Als dat niet kan ontstaat het recht op adwequate vervanging en pas als dat niet kan heeft u recht op geld terug. De verkoopster biedt confom de wetgeving dus reparatie aan.
Als u dat weigert heeft u geen enkel recht meer.

ki
door kimara May 6, 2019 om 16:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor deze reactie!

lo
door lovewinnie - May 6, 2019 om 16:39
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Verkoper (neem aan winkel) mag 2x repareren. Dan nog niet goed is het geld terug of vervangend artikel. Weet niet wat de garantie is op 2e hands?

ki
door kimara - May 6, 2019 om 16:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties. De schoenen waren 1x gedragen. En dag ze 11 jaar oud zijn vertelde ze me achteraf pas, nadat ze al kapot waren. Het betreft Nike air max classics en deze worden niet meer geproduceerd. Nieuwprijs +- €125 en tweedehands ook.

sjjoppy
door sjjoppy - May 6, 2019 om 16:54
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad niet goedkoop en bijna antiek, voor een verzamelaar een leuk hebbedingetje.
https://www.marktplaats.nl/z/schoenen-nike-air-classic-bw.html?query=Schoenen%20NIKE%20Air%20Classic%20BW

tijger1
door tijger1 - May 6, 2019 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als die dingen al jaren niet meer gemaakt worden, is het toch logisch dat ze oud en verteerd zijn.

tweedehands gympies voor € 125, het moet niet gekker worden.

aurora1
door aurora1 May 7, 2019 om 16:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ho ho, het zijn wél schoenen....

marita5
door marita5 - May 6, 2019 om 17:38
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kimara ,

In de voorwaarden kan ik niet lezen dat dit tweedehands schoenen zijn .
Echter er staat wel op de site :

REPAINT & CLEAN

Doenya is ons restauratie-talent. Zij kan oude/vieze/versleten sneakers weer een frisse uitstraling geven. Hoewel ze veel kan is niet alles mogelijk, soms is er gewoon sprake van slijtage of is het model te oud aan het worden.

Onze diensten:

  • Repainten van de midsole
  • Schoonmaken van de upper, afhankelijk van de materialen en de staat ervan

Stuur een appje met je vraag en duidelijke foto’s en Doenya laat je weten wat mogelijk is en wat de kosten zullen zijn.

https://sneakerwish.com/?page_id=2736

Lees hier de voorwaarden Art 10 .

https://sneakerwish.com/?page_id=2281

U heeft garantie bij een tweedehands product ,

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/faq/95/heb-ik-nog-recht-op-garantie-als-ik-een-product-tweedehands-heb-gekocht-of-cadeau-heb-gekregen

Het adres is een woonhuis ,

https://www.google.nl/maps/place/Geurdenhof+17,+5345+BA+Oss/@51.7640456,5.5125398,3a,27.6y,262.82h,82.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLiyvAP7ofDG-zwN_uax_xw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c6fc89b5006e1f:0x4182cd24fa6430!8m2!3d51.7640418!4d5.5123042?hl=nl

edrick3
door edrick3 - May 6, 2019 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Rechten? Géén. Het betreft hier een tweedehandsaankoop.
Art.10: garantie:
Sneakerwish is nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de consument, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van Sneakerwish.
En je hebt ze gepast en kunnen bekijken.
Zou maar gebruik maken van het aanbod om ze te lijmen. Hopelijk levert dat een positief resultaat op.
En anders wordt het een verzamelaarsobject dat je op een plank ten toon kunt stellen. ;-)

marita5
door marita5 May 6, 2019 om 18:14
11521 Antwoorden / 15 Vragen
edrick3
door edrick3 May 6, 2019 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar de cruciale zin is dan: en de garantietermijn is nog niet verlopen ;-)

marita5
door marita5 May 6, 2019 om 18:29
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Wij weten niet wanneer Ts de schoenen heeft gekocht . Ik vind het maar een vreemde site . Het adres is een woonhuis . Wij gebruiken een externe opslag en halen vooraf uw producten op .

pe
door peentjes - May 7, 2019 om 12:54
421 Antwoorden / 0 Vragen

3 tubes snellijm kosten 80 cent. Dan gaan uw schoenen weer een hele tijd mee.

gajnieuw
door gajnieuw May 8, 2019 om 13:23
37 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de action heb je er 3 in voor 38 cent en dat is super lijm. Kleine tubetjes.

re
door red1 - May 8, 2019 om 11:48
329 Antwoorden / 1 Vragen

je ben al een oen om 2e hands schoenen te kopen !!!!

mo
door mof - May 8, 2019 om 12:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kostenloos repareren is gepast. U zult het bedrijf de gelegenheid moeten geven te repareren.

audb
door audb - May 8, 2019 om 13:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ze heeft gewoon recht op repareren.

Sterker nog ze mag dat doen en u heeft recht op 3 maanden garantie tenzij anders vermeld op haar website.

Ze zou er zelfs helemaal geen garantie op hoeven geven omdat het hier om gebruiks goederen gaat die aan slijtage onderheven zijn.

1paul
door 1paul - May 8, 2019 om 15:11
3161 Antwoorden / 0 Vragen

vraag haar de hele zool te verwijderen en opnieuw te lijmen...

Ka
door Karel.F - May 13, 2019 om 14:03
26 Antwoorden / Vragen

Eigen risico, 11 jaar oude schoen en tweedehands voor 125 piek.