ma40
door ma40 Jun 20, 2016 om 03:14
Geldzaken & recht

UIT HUIS GEZET DOOR HUISGENOOT

Ongeveer een jaar geleden ben ik op straat gezet door mijn huisgenoot. Hij huurde een appartement, waarvan ik 1 slaapkamer gebruikte voor me zelf. De badkamer, woonkamer, toilet en keuken deelden wij samen. Het huis stond op zijn naam, en ik stond als inwoner (medebewoner) ingeschreven. Ik betaalde wel mee met de huur GWL dit bedrag maakte ik maandelijks aan hem over via internetbankieren. De inboedel van het huis heb ik meerendeels zelf betaald, omdat hij toen in een moeilijke financiële situatie zat schoot ik alles voor. Dit heeft hij nooit terug betaald. Verder heb ik wel een huurovereenkomst van de woningcorporatie die gestempeld is door de gemeente en ik stond ook volgens het GBA inschreven op dat adres. Door een heftige ruzie die door hem is uitgelokt ben ik door hem op straat gezet nadat ik terug kwam van werk merkte ik dat de sloten gewijzigd waren en de woning niet meer binnen kon. De vriendin van me huisgenoot die binnen was had me gewaarschuwd om weg te gaan anders kon het verkeerd aflopen, vlak erna had me huisgenoot mij gebeld en mij bedreigd voor dood en letsel. Ik ben toen gegaan naar het politiebureau, maar zij konden niets voor mij betekenen het had meer te maken met een civiele zaak zeiden ze. Dag erna ben ik naar her juridisch loket gegaan en zij adviseerde mij om een advocaat te nemen, dit had ik gedaan en we zijn nu 1 jaar verder en ik heb nog steeds niks hiermee bereikt. Me huisgenoot ontkent alles wat hij heeft gedaan, en geeft zelf aan dat ik ervoor gekozen heb om weg te gaan. Hij ontkent zelf ook de aanschaf van de goederen, dmv vervalste aankoop facturen. Ik weet hier zelf geen raad mee, en ik wilde me verhaal het liefst kwijt bij een forum dan bij een psycholoog. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag.

9403 10 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2016 om 08:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het grote probleem is dat u een medebewoner was, maar geen medehuurder. Dus dat uw naam niet op het huurcontract stond.

Hoewel moeilijk, zou het veel verstandiger zijn de zaak te laten rusten en weer vooruit te kijken.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Jun 20, 2016 om 09:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Géén hulp, soms beter.....

Alhoewel ik geen ervaringsdeskundige ben, krijg ik bij dit soort zéér emotionele spanningen vaak het gevoel, dat het de zgn, vaak betaalde experts het zijn, die een hopeloze situatie nog eens extra op scherp willen zetten. Werkelijk professioneel en effectief is het m.i. om er zelf een streep onder te zetten en een nieuw, eigen leven te beginnen. Hoogstens een professionele mediator zou afspraken kunnen arrangeren tussen de betroffen partijen, maar meer zou ik er niet van verwachten en liever zelf versterkt uit de hopeloze affaire proberen te ontsnappen en uw leven opnieuw in eigen regie op de rails proberen te krijgen......maar , zoals gezegd, ik ben geen ervaringsexpert en hier emotioneel niet bij betrokken.

ma40
door ma40 - Jun 20, 2016 om 12:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

En mijn spullen zoals kleding, schoenen, diploma's, certificaten, bed, en persoonlijke eigendommen. Moet ik die geen vergeten er moet toch een recht zijn. Ik heb bewijs van al deze aankopen.

hansje klein
door hansje klein Jun 20, 2016 om 13:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een advocaat, die werkelijk iets doet, kost € 150 tot € 200 per uur......

Van diploma's kunnen kopieën aangevraagd worden. Zoek en vind een andere uitweg, want recht krijgen is vaak niet zo eenvoudig. Heeft u eerder al aangifte van diefstal gedaan?

ma40
door ma40 Jun 21, 2016 om 23:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nee nog niet

Topantwoord

fr
door frans56 - Jun 20, 2016 om 12:44
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo MA40    Dit doet me denken aan iets soortgelijks wat mijn broer een jaar of 10 geleden ook heeft meegemaakt, hij woonde toen ook in bij zijn toenmalige vriendin in haar sociale huurwoning.  daar waren ook geen kinderen. Hij stond daar ook bijgeschreven als medebewoner, niet als medehuurder. werd door haar ook op straat gezet.. na een heel gedoe met advocaten kwam de rechter daar tot de volgende uitspraak:  Persoonlijke eigendommen zijn van diegene van wie er  zijn/haar naam op staat.  Roerende goederen zijn van diegene wie zijn/haar naam op de aankoopfactuur staat. Daarop reageerde mijn broer van:  Zij was huisvrouw zonder inkomen:  Dus alles wat gekocht is, is in feite door mij gekocht???
De rechter antwoordde:  Dan had U bij een aankoop maar uw eigen naam op de factuur moeten laten zetten. Voor mij telt de naam op de factuur als bewijs van eigendom van die persoon wie er zijn/haar naam op staat.  De rechter had ook geen boodschap aan mijn broer zijn commentaar:
Dat had zij dus kennelijk al jaren van te voren gepland.  Helaas helaas bestaan er ook van dit soort mensen.
Diploma's en andere persoonlijke eigendommen zijn zonder meer terug te eisen, misschien een tip:  Google eens op er een rechtswinkel bij U in de buurt is. of een advocaat met een gratis info spreekuur.

ma40
door ma40 - Jun 20, 2016 om 13:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo FRANS56 dat klopt zo dacht ik ook, ik heb altijd foto's gemaakt van alle aankopen en facturen die op mijn naam stonden, maar toch duurt het allemaal zo lang, waar ik pas achter ben gekomen is dat de persoon waarschijnlijk de bedrijven heeft gebeld waar ik de goederen heb gekocht om de facturen op zijn naam te zetten.

is dit geen fraude?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2016 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt al een jaar een advocaat. En die bedrijven gaan echt niet achteraf nieuwe facturen met een andere naam afgeven. Wat een onzin.

ma40
door ma40 - Jun 20, 2016 om 14:00
5 Antwoorden / 1 Vragen

Geloof me niks verbaasd me meer tegenwoordig, als je connecties hebt dan kun je bijna alles waarmaken.

ha
door harryromijn - Jun 20, 2016 om 16:38
272 Antwoorden / 0 Vragen

En daarom betaal ik alles via de pin-pas. Zelfs dat ene brood, want kan ik laten zien, wie de boodschappen al die tijd betaald heeft. En al helemaal huisraad e.d.

En een jurist / advocaat enz , die na zo lange tijd er nog niets van gebakken heeft, zelfs nog geen zaak verloren bij de rechter, zou ik al lang hebben ingeruild.

marita5
door marita5 - Jun 20, 2016 om 16:42
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ma40 ,

een advocaat te nemen, dit had ik gedaan en we zijn nu 1 jaar verder en ik heb nog steeds niks hiermee bereikt.

Zeer vervelende situatie , maar word het niet eens tijd om een gesprek met uw advocaat aan te gaan , en zien wat voor èèn nut het nog heeft om hier mee door te gaan .
Probeer een nieuw leven op te bouwen met rust , waarvan u straks kunt zeggen : dit heb ik allemaal zelf gedaan .
Lichamelijk en psychisch is belangrijker dan materiële schade.
Zal niet gemakkelijk zijn , maar blijf er niet in hangen kost teveel energie .

ma40
door ma40 - Jun 21, 2016 om 11:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat begrijp ik, maar het is niet makkelijk om je persoonlijke eigendommen zomaar achter te laten alsof er niets is gebeurd. Ik blijf vechten tot dat ik me spullen terug heb gekregen en mijn schadevergoeding. Ik denk zelf ook dat ik er van opknap als ik de zaak gewonnen hebben.

En inderdaad ik zal me advocaat maar eens moeten bellen. Ik denk als je een stapel geld neer legt bij een advocaat dan lost die alles snel op zo gaat dat in de advocatuur.