jo
door jonkmanmeurs Jul 9, 2006 om 21:40
Geldzaken & recht

Vakantie annuleren

Wij hebben aan het begin het jaar een huisje geboekt op terschelling.
Netjes de boot geboekt ed.

NU hebben we onverwachts een huis toegewezen gekregen.
Hier zijn we erg blij mee maar financieel komt het niet al te goed uit zodat we de vakantie moesten annuleren.

IN het contract staat niets over annuleren. Alleen dat als er niet op tijd betaald wordt de woning weer vrijgegeven zou worden.

We hadden twee termijnen betaald en moesten er nog twee betalen.

De boot konden we makkelijk annuleren tegen 10% van de prijs. Redelijk!!

De woning annuleren gaat wat moeilijker omdat de verhoorder toch 100% het huurbedrag wil hebben. ONdanks het feit dat er een maand voor we erin zouden trekken de annulering door hebben gegeven.

We moeten direct de twee termijnen betalen anders schakelt ze een advocaat en deurwaarder in.

Of we moesten een nieuwe huurder zien te vinden, We hebben onze uiterste best gedaan in 2 dagen en een huurder gevonden voor 1 week.

De dame in kwestie belt nu dagelijks om haar geld en dreigt met allerlei juridische kwesties.

Kan dit zomaar?? Het was absoluut onze bedoeling om op vakantie te gaan. Dit is een onvoorziene reden waardoor wij moeten annuleren, anders moeten we onze nieuwe woning laten gaan.

Kan deze mevrouw juridich hard maken dat wij alles moeten betalen?
Zeker omdat hiervan niets in het contract staat?

680 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

"die mevrouw" heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met uw probleem!!!

U heeft bij haar iets geboekt, vervolgens besluit U iets te doen waardoor U de vacantie niet meer kan betalen, dan heeft U dus een probleem en niet de verhuurder!

U heeft een rechtsgeldige overeenkomst met deze dame, U zal moeten betalen. Op geen enkele wijze komt U hier onderuit.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er iets over in het contact stond kan ik me daar in vinden.
Bij de boot staat ook dat annuleren geld kost. Geen probleem.

Maar in dit huurcontract staat daar niets over.
Ik hoef niet te betalen voor ene product wat ik niet ontvang lijkt me

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft een overeenkomst gesloten, en die zult u moeten nakomen.
Veel mensen sluiten voor een vakantie een annuleringsverzekering af, voor als er dringende redenen zijn waardoor de vakantie niet door kan gaan.
Uw reden is niet dringeng want door eigen toe doen kunt u niet met vakantie.
In dit geval kon u de woning niet accepteren, want u had nog een schuld.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, juist omdat er niets in het contract staat over annulering, bent u de volledige huurprijs verschuldigd. U heeft immers zoals al gezegd een overeenkomst hesloten. Dat u niet wilt/kunt voldoen aan die overeenkomst heeft de verhuurde niets mee te maken. Sommige maatschappijen bieden een annulering en afhankelijk van het tijdstip bent u een percentage verschuldigd. Een andere oplossing is het afsluiten van een annuleringsverzekering. Een annuleringsverzekering moet doorgaans binnen twee weken na boeking afgesloten zijn, dus ook dit is waarschijnlijk geen optie meer. Wat ik uit uw verhaal begrijp is dat de verhuurster er geen problemen mee heeft als u een andere huurder kunt vinden. U blijft zelf echter verantwoordelijk voor de betaling aan de verhuurster. U dient de verhuurster dus te betalen en van eventuele andere huurders het geld te krijgen. Wellicht lukt het nog om voor de rest van de tijd een andere huurder te vinden.

succes

Louisa2

ve
door verwijderd - Jul 10, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook mijn vermoeden is dat U zwak staat..(tip)sluit de volgende keer een anulerings verzekering af...U hebt er weet ik op dit moment niets aan maar de verhuurder staat in deze kwestie sterk.en heeft recht op 't geld

sterkte

toch nog een prettige vakantie gewenst

ve
door verwijderd - Jul 10, 2006 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier aanbieden voor half geld, zodat mensen met minder ook op vakantie kunnen, en U minder kosten heeft, deurwaarders zijn duurder, en zij zit met een leeg en niet verhuurd huis, en heeft andere afgezegt omdat U al contract had!

Hoewel het hier geen marktplaats is, en eigenlijk niet mag, U kunt het proberen op deze korte termijn,

PS ik heb zelf geen intresse, zelf net huis gekocht, maar annuleringsverzekering keert in dit geval nooit uit, zie voorwaarden!  Dus luister niet zomaar wat op deze forums staat!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat u inderdaad de verschuldigde huurprijs zult moeten betalen. Wellicht is het in de toekomst verstandig om dergelijke zaken, alvorens tot tekenen over te gaan, grondig te controleren. Het is in dezen verstandig om de verschuldigde bedragen zo spoedig mogelijk over te maken. Een incassobureau zal de incassokosten en wettelijke rente aan u doorberekenen. Dit maakt de lasten voor u alleen maar hoger. Probeert u een gerechtelijke procedure te voorkomen, ik zeg u eerlijk dat u niet erg sterk staat.

Natuurlijk begrijp ik in persoonlijke zin uw situatie! Mocht u advies willen..

P (Manager Incassoafdeling)

ve
door verwijderd - Jul 11, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter onderbouwing;

1.
    De reiziger kan de reisovereenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang opzeggen.

2.
    Indien de reiziger opzegt wegens een aan hem toe te rekenen omstandigheid, vergoedt de reiziger de reisorganisator de schade die deze tengevolge van de opzegging lijdt. De schadevergoeding bedraagt ten hoogste eenmaal de reissom.

3.
    Indien de reiziger opzegt wegens een niet aan hem toe te rekenen omstandigheid, heeft hij recht op teruggave of kwijtschelding van de reissom of, indien de reis reeds ten dele is genoten, een evenredig deel daarvan.

Met vriendelijke groet,

P

ve
door verwijderd - Jul 12, 2006 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Bij onverwachte toewijzing huurwoning zou je als je annuleringsverzekering hebt wel vergoedt krijgen;

http://www.cirkel.nl/zomer/default.htm?http%3A//www.cirkel.nl/zomer/page.asp%3Fmenu_id%3D116

Dit wordt in (vrijwel elke ) polisvoorwaarden gedekt, dit is overmacht.