in
door indalo Jan 29, 2018 om 10:42
Geldzaken & recht

Vakantie krantenbonnen

Jarenlang heb ik een abonnement op een krant, maar ik ga regelmatig op reis.
De levering van de krant stopt en ik krijg dan vakantiebonnen.
Maandelijks wordt mijn rekening belast voor de abonnementskosten.
Van de bonnen heb ik inmiddels een aardig stappeltje.
Wat moet ik met die bonnen, het is wel MIJN geld.
Weggeven is geen optie. Mag dit juridisch ?

4013 10 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jan 29, 2018 om 10:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien beginnen met deze krant digitaal te gaan lezen, dan komt hij óók op uw reis-adres ... dàt mag ... juridisch!

Lees eens wat, pakweg,  de  Volkskrant   allemaal voor extra mogelijkheden aanbiedt.

Leuker kan men het werkelijk niet meer maken.

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2018 om 10:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk. Leest u de voorwaarden dan niet? Het is uw eigen beslissing om die bonnen niet te gebruiken. Jammer dat u ze niet weg wilt geven, dat dat "geen optie" is want dan zou een ander er nog iets aan hebben, een pleziertje mee kunnen doen. Maar dat wilt u niet. Overigens doet u uzelf ook een pleziertje als u anderen een pleziertje doet.
Voorbeeld van voorwaarden voor tijdelijk stopzetten krant wegens vakantie: https://www.volkskrant.nl/service/vakantie
Als u deze regeling niet wilt dan kunt u maar beter uw abonnementen helemaal opzeggen.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom is weggeven geen optie? Ik lees dat die bonnen ook maar drie maanden geldig zijn.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2018 om 11:00
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dat intrigeert me toch een beetje dat weggeven geen optie is. Als ik zelf op vakantie ga laat ik de krant of bij de buurvrouw of zus bezorgen. Is voor hen een leuk cadeautje. Vroeger gaf, in mijn geval, de Telegraaf ook vellen met bonnen die ik dan doorspeelde naar anderen. Maar goed, als de bonnen "in de weg zitten"; zeg dan een maand van te voren de krant op. Geen bonnen weg en geen geld weg.

ol
door old fellow - Jan 29, 2018 om 11:32
90 Antwoorden / Vragen

U heeft een abo afgesloten, dus: Wat moet ik met die bonnen, "het is wel MIJN geld.". Nee, het is het geld van de krant bij wie een abo loopt, u kiest voor een vervangend product, dus niet meet UW geld. En waarom kunt / mag u de bonnen niet weggeven?

Gr
door Grunn1 - Jan 29, 2018 om 11:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U gaat regelmatig op reis en dat u dan de krant niet kan lezen is uw probleem niet die van de krant. Netjes dat ze bonnen geven, hoeven ze niet te doen, dat u geen gebruik maakt van die bonnen of ze niet wil weggeven is niet het probleem van de krant.
Ik denk zelfs dat als u inderdaad regelmatig op vakantie gaat dat het goedkoper is om losse kranten te kopen inplaats van een abonnement te hebben.
Uw rekening wordt niet belast maar u heeft zelf een abonnement afgesloten met een automatische incasso. U hoeft geen abonnement af te sluiten dat is uw eigen keuze.

Mag dit juridisch? Ja ze hoeven het zelfs niet te doen zolang zij maar hun verplichtingen na komen, het bezorgen van de krant op uw adres.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 29, 2018 om 12:13
7211 Antwoorden / 3 Vragen

De bedoeling van die vakantiebonnen is dat u deze meeneemt en er in het vakantieland de krant waar u op geabonneerd bent mee betaald.

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2018 om 12:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kranten halen, daar zijn ze voor... weggeven is daarnaast wel degelijk een optie.

Wat moet ik met die bonnen, het is wel MIJN geld.

panter22
door panter22 - Jan 29, 2018 om 13:05
6599 Antwoorden / Vragen

Neem een digitaal abonnement. Is nog goedkoper ook. Kun je op 3 computers installeren.
Waren die bonnen geldig tot eind 2017? Dan ben je nu te laat.
Ik zie dat je bij de telegraaf een boekje bonnen kunt kopen voor Nederland. Ze zijn tot eind 2018 geldig.
Zorg dat je ze op tijd opmaakt.

in
door indalo - Jan 29, 2018 om 14:11
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijke dank voor alle antwoorden.
Ik heb besloten het abonnement op te zeggen en
samen met mijn buren ieder voor 50/50%
een nieuw abonnement te nemen.
De krant is dus nu een abonnee armer!

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2018 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan ‘s morgens knokken wie hem het eerst mag lezen? Of wie de puzzel invult?:-))

diumenge
door diumenge Jan 29, 2018 om 14:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En als u dan op reis gaat, is het dan wel een optie dat alleen de buren de krant lezen of moeten ze voor die dagen de volle 100% betalen?

Cookies
door Cookies Jan 29, 2018 om 14:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TIP: neem helemaal geen papieren krant met verouderd nieuws op het moment dat hij in de brievenbus ligt. Voor de puzzelaar zijn meer dan genoeg gratis puzzels online te vinden.

Gr
door Grunn1 Jan 29, 2018 om 15:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En als u dan op reis gaat, is het dan wel een optie dat alleen de buren de krant lezen of moeten ze voor die dagen de volle 100% betalen

Gezien hoe ts zijn vraag heeft gesteld zullen de buren meer moeten betalen dan 50/50 omdat ts tijdens de vakantie geen krant leest.