ce
door celtorhetus Jul 12, 2009 om 16:36
Geldzaken & recht

Vakantiedagen

Voor 3 jaar arbeidsovereenkomst heb ik 9 salarissen meegenomen.

Ik was langere periode in de ziektewet, maar ben slimmer geweest dan de bedrijfsarts, arbodienst casemanger, werkgever, re-integratiebedrijf en mijn behandelaar. Geef nooit op, noteer alles goed en vooral stop niet als je een antwoord van een advocaat krijgt, maar bel een andere en leg de situatie voor. Vraag desnoods vraag om een second opinion, vooral als je beëindigingovereenkomst krijgt.

Hoe meer advocaten heb ik geraadpleegd, des te hogere eind beloning werd. Geen enkel advocaat of jurist was op de hoogte van de recente wetgevingen en hebben ze me zelfs onjuiste informatie verstrekt. Geloof niet alles en zoek dan verder uit. Naar de Wet verbetering Poortwachter kun je fluiten. Er zijn zoveel fouten door betrokkene partijen gemaakt (exclusief mijzelf) dat er een enorm zootje is ontstaan. Resumé: wetten bestaan om door de werkgever en andere betrokkenen in je nadeel omgezeild/gebroken te worden.

Een nieuwe wet is door de Europese Hof op 20-01-2009 genomen en die schrijft voor dat je vakantiedagen bouwt ook als je langer dan 6 maanden ziek bent, m.a.w. tijdens gehele ziekteperiode. Aangezien dat het besluit van de Europese Hof in hogere rang is dan de Nederlandse wetgeving, zou je misschien ook zowel salarissen kunnen meenemen als je maar niet opgeeft.

Link naar besluit van de Europese Hof:

http://www.penoactueel.nl/jurisprudentie/opbouw-vakantiedagen-tijdens-ziekte-loopt-door-ook-na-zes-maanden-ziekte-3881.html

Ervaring leert dat als het zover komt dat iets op papier (officieel) gezet moet worden, iedereen gaat de waarheid in zijn voorbeeld verdraaien. Dit geldt alle betrokkenen exclusief mijzelf.

205 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 12, 2009 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goh wat ben JIJ goed zeg!!!