na
door nathalievan Sep 26, 2005 om 12:57
Geldzaken & recht

Van huurhuis naar koophuis

Vorige jaar september heb ik een koophuis gekocht. Daarvoor was het een huurhuis. De vorige huurder had schulden en is uiteindelijk met de noorderzon vertrokken. Na tekening van het contract van het koophuis ben ik tegen verschillende dingen aangelopen: bijv afgesloten van gas en electriciteit, geen kabel televisie etc...Maar nu wil ik een mobiel abonnement afsluiten, maar kan de dealer deze niet activeren aangezien mijn huisnummer op een zwarte lijst staat van mensen met schulden. Heel fijn...wat is jullie antwoord hierop om dit recht te kunnen trekken?

1019 5 Rapporteer

wi
door wippie - Sep 26, 2005 om 13:16
260 Antwoorden / 0 Vragen

De vorige eigenaar of woonstichting zou voor U een verklaring moeten kunnen overleggen, dat U in dit geval geen blaam treft. De notaris waarbij de passering heeft plaatsgevonden kan dit natuurlijk ook voor U doen. Maar waarom sluit U geen abonnement af bij een ander dan het U weigerende bedrijf.

redfloor
door redfloor - Sep 26, 2005 om 18:23
166 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk moet je dit soort dingen ook voor de langere termijn oplossen. Voor de korte termijn is er echter een hele simpele oplossing. Sluit het abonnement af, maar geef als woonadres bijvoorbeeld het huis van je ouders door. Dan zal het wel geaccepteerd worden. Na een maand stuur je een verhuisbericht naar de provider. Zo staat de telefoon op uw naam én op uw huidige adres.

Ik heb dit zelf ook eens zo gedaan toen ik in een studentenhuis vol wanbetalers woonde.

Succes ermee,

Floor

pa
door pauline64 - Oct 7, 2005 om 00:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan met je nieuwe koopkontact laten zien dat jij de nieuwe koper bent op dit adres. Dit moeten ze accepteren, doen ze dit niet kun je dreigen met de onsementenbond.

Pauline

je
door jeroenbosch - Oct 7, 2005 om 04:42
67 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.financielevragen.com/krediet/BKR.htm

Groetjes JB

ma
door manege - Oct 28, 2005 om 23:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het gas, electriciteit, kabel etc mogen ze volgens mij niet afsluiten, daar u een ander persoon bent en dus een ander contract. Dit heeft dus niks te maken met u. En zo geld dit volgens mij ook voor uw mobiel abonnement. Als men toets op huisnummers klopt er iets niet men controleerd normaal toch op je persoonsgegevens.

Misschien als je er niet uit komt met de electriciteit kun je misschien advies vragen bij eventueel een advocaat als je rechtsbijstand verzekerd of zoeiets.