he
door henry1942 Jan 3, 2020 om 13:38
Geldzaken & recht

Vaste prijs

Bij een autobedrijf staat een auto te koop met als prijsstelling , bijv. € 1000. -
bij alle gegevens staat : APK bij aflevering
 Nu wil de verkoper min. €150.-.extra voor de APK keuring voor de kosten.
Mijn vraag is , moet de verkoper deze auto met APK leveren voor dat bedrag (in het voorbeeld €1000.- ?

2151 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2020 om 13:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hij moet niets, maar er staat hem ook niets in de weg om het wel te vragen. Dat is dus geheel aan de koper die zo'n goedkoop "voorbeeld" wil aanschaffen.

jo
door jorisw - Jan 3, 2020 om 14:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper moet helemaal niets. Maar je slim bent ga je hier met een grote boog omheen. Een auto van 1000 euro kan al niet veel zijn (oud ijzer prijs is bijna hoger) en 150 euro voor een APK is ook belachelijk.

brainless
door brainless Jan 4, 2020 om 01:56
324 Antwoorden / 0 Vragen

Oud ijzer is echt niet hoger, bij de sloop krijg je ca 100-250 E voor een auto.
Ik koop altijd auto's onder de 1000 en de laatste heb ik nu 2 1/2 jaar en gaat er uit omdat de wegenbelasting aso duur is geworden (diesel).
Aankoop was 700 (Mondeo uit 2006) en ging in de cember nog voor 75E door de keuring (remleiding/bochtje en lampje).
Ik ga nu kijken naar een benzine uitvoering en ook <1000E.
Kan de mijne via mijn buurman verkopen voor 650.

pe
door peentjes - Jan 3, 2020 om 14:27
421 Antwoorden / 0 Vragen

Slim geschreven van de verkoper. Er staat nergens dat de APK inclusief is, alleen dat hij er voor KAn zorgen.
Dus hij kan vragen wat hij wil. Maar als u echt een auto wil kopen dan zou ik het RDW rapport opvragen. Dat kost 3,95 en geeft heel veel informatie over de staat van de auto, het aantal eigenaars, alles wat er de laatste 7 jaar bij de APK is gerepareerd en de logica van de gereden kilometers. Ik heb net zelf met inruil een andere auto gekocht voor 1100 euro en ik ben er erg tevreden mee.

ma
door malty - Jan 3, 2020 om 14:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al bedenkelijk als de garagehouder de auto niet incl. APK verkoopt.
Kennelijk moet er het een en ander aan gebeuren en kan de auto u b.v. geen €1000 maar misschien wel €2000 gaan kosten.
Laten staan die auto zou ik zeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2020 om 17:21
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Hij moet niets en u behoeft het er ook helemaal niet mee eens te zijn en de auto er dus niet kopen. Als er staat APK bij aflevering wil dat nog niet zeggen dat de APK dan gratis is en het betekent hoe dan ook dat de auto dus niet APK (goed)gekeurd is en dat is voor mij ook reden u te advisren die auto te laten staan waar die staat en de verkoper er gelukkig mee laten worden.

ne
door neodutchio - Jan 3, 2020 om 17:34
5156 Antwoorden / 12 Vragen

U koopt de auto in de staat zoals die nu is. Alles wat u extra wilt, APK, beurt, wassen/kleuren/fohnen, is voor eigen kosten. Er is geen verplichting dat een auto inclusief een verse APK geleverd moet worden.
APK bij aflevering zegt niet dat het een nieuwe APK zal zijn.

ro
door ron503 - Jan 3, 2020 om 17:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de verkoper in de prijs de apk meeneemt en verder geen afleveringskosten vermeldt dan is de apk deel van de prijsstelling. Mijn advies niet aan beginnen want de verkoper maakt van zijn probleem als de auto afgekeurd wordt uw probleem met alle kosten van dien.

me
door mein33 - Jan 3, 2020 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

€150,00 voor de APK, die bij de meeste garagebedrijven "gratis" en voor niets wordt afgegeven bij aflevering van de
auto.
Als je al zou moeten betalen dan is twintig euro wel het maximum bedrag, voor twee briefjes van tien kun je bij bijna alle garagebedrijven terecht voor een APK.

Het zal Jan, de broer van 'Beun de Haas', wel zijn die een dergelijk bedrag durft te vragen en daar zou ik in ieder geval nooit en te nimmer meer een stap over de drempel zetten !!
Bij een dergelijk figuur een oude auto kopen is vragen om ellende !  ;-)

Magnum007
door Magnum007 - Jan 3, 2020 om 20:30
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Henry,

Het antwoord is : nee.

Het gaat vaak om de "meeneemprijs".

In deze prijsklasse zou ik alleen een auto kopen van iemand,die je kent.

Bij twijfel een aankoopkeuring laten doen bij een onafhankelijke garage.

aurora1
door aurora1 - Jan 3, 2020 om 21:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor een degelijke prijs zou ik geen auto kopen en zeker niet bij Beun  de Haas: weggegooid geld. Ietsje doorsparen zou ik denken, en dan wat fatsoenlijkers kopen. Dat bij voorkeur bij een goed bekend staande dealer in uw woonplaats doen.
Er staat geen "inclusief apk", dus hij kan vragen wat hij wil.
Bij de koop van een tweedehands auto zou ik ook informatie over de auto opzoeken op de site van de RDW.

he
door henry1942 - Jan 4, 2020 om 15:15
100 Antwoorden / 28 Vragen

Even de vraag goed lezen, A.U.B>
 er staat als voorbeeld een prijs gegeven. auto was VEEL duurder.
 Bij de opsomming wat er allemaal geleverd wordt,
staat OOK APK bij aflevering, m.a.w. zit bij de prijs inbegrepen.

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.
?

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henry1942

Dit is geen raadsel rubriek. Dus als u een duidelijk antwoord wilt, moet u een duidelijke vraag stellen.

En geen hypothetische toestanden.

me
door mein33 Jan 4, 2020 om 15:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De veel duurdere auto al gekocht en alle extra kosten ook netjes afgetikt  ❓
Wat is uw volgende onduidelijke vraag, nou laat ook maar !!

panter22
door panter22 - Jan 4, 2020 om 15:48
6599 Antwoorden / Vragen

Nu kun je wel twisten of de APK bij de koopprijs inbegrepen zit, het autobedrijf verkoopt je de auto niet voor die prijs.
Als je vind dat de prijs wel inclusief APK is, dan zul je naar de rechter moeten.
Maar eerst maar eens de algemene voorwaarden van de garage lezen.
Als de APK minimaal €150 kost, dan mankeert er wat aan de auto.
Heb je wel een proefrit gemaakt en de auto laten keuren door een onafhankelijke garage
Of vertrouw je deze verkoper op zijn mooie blauwe ogen?

Markboer10
door Markboer10 - Jan 4, 2020 om 21:32
4 Antwoorden / Vragen

Als je de auto al gekocht hebt en er is duidelijk een bewijs dat hij de apk zal betalen. Apk bij aflevering is in mijn ogen gewoon: jij betaalt die 1000 euro en ik zorg nog voor de nieuwe apk. Maar daar dien je wel bewijs van te hebben dat het er ook daadwerkelijk staat.