qu
door question42day Dec 21, 2011 om 23:47
Geldzaken & recht

Vente-exclusive.com - garantie kleding

Beste dames & heren,

Ik heb laatst op vente-exclusive.com een aantal boeken gekocht [15/11 besteld - 03/12 geleverd].

2 van de 6 broeken vertonen na 2x dragen + 2x wassen al beschadigingen: de naad aan de binnenkant van de broek begint te pluizen/los te komen & de stop vertoont verschillende pluisachtige stroken.

Nu heb ik dit gemeld, er vanuit gaand dat deze stof/stik fouten onder de garantie vallen. Krijg ik bericht terug: "Hartelijk dank voor je bericht. Wij moeten je jammer genoeg melden dat er geen garantie zit op broeken aangezien deze zonder beschadiging zijn aangekomen."

In de algemene voorwaarde staat bij garantie: "De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aan bod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. - Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden."

Het lijkt mij dat er geen deugdelijk/bruikbaar product is geleverd, aangezien er binnen zeer korte tijd beschadigingen zijn opgetreden onder normaal gebruik.

Is er iets aan te doen om of een nieuw product of het geld terug te krijgen? Aangezien het bij elkaar toch 164 euro was... [dus 1 broek van € 85 en 1 broek van € 79 - totale order van 6 broeken was € 482,00]

Inmiddels ook bij de thuiswinkel waarborg een klacht ingediend waarbij ze staan aangesloten, hier staat dat ze binnen 6 weken moeten aantonen dat we echt iets fout hebben gedaan en anders garantie moeten geven, heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij namelijk een beetje scheef dat een bedrijf dat voor een behoorlijk bedrag per jaar betaald wordt door de winkelier hier een uitspraak over doet?

Graag jullie reactie!

852 1 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - Dec 22, 2011 om 10:26
678 Antwoorden / 3 Vragen

Even een aangetekende brief schrijven dat u een ondeugdelijk product geleverd heeft gekregen. Dat u òf een goed vervangend product wilt, òf uw geld terug. Geef hen een redelijke termijn (14 dagen bijvoorbeeld) om de klacht op te lossen. Op de site van CONSUWIJZER staat veel informatie en ook voorbeeldbrieven die u kunt gebruiken. Heel veel succes!