jo
door johnstegeman Dec 12, 2005 om 15:00
Geldzaken & recht

Vergoeding feestdagen werken

Hoi, De volgende vraag heb ik: moet mijn baas zondagswerk een toeslag geven en moet hij ook een vergoeding geven voor feestdagen werken( konininnedag, 2e kerstdag, 2e paasdag, 2e pinksterdag) Dit gebeurd nl. niet en hij zegt ook, dat het bij het werk hoort. Ik werk bij Bakkerij Bart en het is een francisebedrijf.

786 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2005 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou in de CAO moeten staan. Daarnaast is ook van belang wat voor functie en arbeidsovereenkomst je hebt, oproep, part-time, nul-uren.

Het kan ook zijn dat het extra werk gecompenseerd dient te worden met uren, een zogenaamde tijd voor tijd regeling.

Kijk het eens na in je CAO en/of arbeidsovereenkomst. De CAO kun je op internet vinden.

succes

ve
door verwijderd - Dec 12, 2005 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag john, Zoals u zegt " het is een francisebedrijf" maar uw baas is in
direct Bakker Bart . info@bakkerbart.nl
Tel.0800-4004005.(gratis) Ik denk dus dat u deze vraag beter kunt
stellen op het hoofdkantoor.frits

ve
door verwijderd - Dec 13, 2005 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je werkgever is verplicht je een toeslag te betalen voor het werken op zon-en of feestdagen als je normaliter geen werkzaamheden op deze dagen verricht. Als hij zegt dat dit bij het werk hoort dan heeft hij het fout! De toeslag mag niet bestaan uit het geven van extra vrije tijd, maar moet een geldelijke vergoedingz zijn!

Als ik jou was zou ik me niet in de maling laten nemen en je CAO erop na slaan.

Je kunt trouwens niet verplicht worden tot het werken op officieel erkende feestdagen!