fr
door fredrill Jan 28, 2011 om 14:26
Geldzaken & recht

Verhoging Postverzorging

Ik zie toevallig dat het verzenden van een brief 46 cent is geworden ipv 44 cent.

heb nergens gelezen dat die prijsverhoging is doorgevoerd.

Grappig is dat je nu bij zegels van 44 ct 2 ct moet bijplakken en als je toevallig zegels met nr 1 hebt (die ook 44 ct kosten), je dat niet hoeft te doen! (Ik begrijp van de klantenservice dat er ook nu al strafporto kaarten worden verzonden.)

rare jongens bij TNTpost die zo iets bedenken.

4365 15 Rapporteer

su
door susannef - Jan 28, 2011 om 14:30
303 Antwoorden / 9 Vragen

En wat is de vraag?

erik008
door erik008 - Jan 28, 2011 om 14:36
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dat is niet raar...maar al heel lang bekent.

ro
door ron530 - Jan 28, 2011 om 15:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Heeft ts nooit vernomen dat de postzegels geen bedrag meer kennen maar nummers en de prijs is verhoogt naar 46 cent? het is maanden geleden aangekondigd en de oude postzegels zijn vervangen. Ik neem aan dat er per huishouden niet veel oude postzegels op voorraad zijn dus is de schade niet zo groot. In de overgangsfase koste nummertje 1 ook 44 cent maar nu 46 cent. Rare jongens bij tnt dacht het niet.

fr
door fredrill - Jan 28, 2011 om 15:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo reageerders!

bedankt voor de reacties.

t is de eerste keer dat ik wat vraag, en ik zie nu ook dat de vraag niet duidelijk is.

Mijn vraag was eigenlijk of ik heb gemist dat TNTpost dit heeft gecommuniceerd.

de opmerking is verder dat ik het raar vind dat ik 2 cent moet bijplakken terwijl dat met de nummer zegels niet hoeft.

Dat er nummers ipv van centen op zegels stonden wist ik wel.

ro
door ron530 - Jan 28, 2011 om 15:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

TNT post heeft de nieuwe zegels een paar maanden geleden geïntroduceerd en zoals altijd een overgangsfase ingebouwd. Dat de portokosten zouden stijgen was ook bekend, had je in 2010 zeg honderd zegels met een 1 erop gekocht was je nu spekkoper. Nu is de frankering van 44 cent niet meer voldoende en moet je bijplakken. Dit is door alle media en TNT uitgebreid gecommuniceerd.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2011 om 18:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is meer dan genoeg over gesproken in de pers en op TV dus heeft u dat gemist. Zijn er eigelijk wel postzegels van 2 cent tekoop?

fr
door fredrill - Jan 28, 2011 om 18:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

@ Valerius:
Er zijn 'bijplak' zegels verkrijgbaar hoorde ik van de klantenservice van TNT.
Ik heb blijkbaar zelf idd de berichten gemist, hoorde ook van anderen dat ze het niet wisten dus vroeg me af of TNT dit uberhaupt doorgegeven heeft.

ro
door rocha_azul - Feb 7, 2011 om 16:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

klinkklare onzin, ik ga no way 2 cent bijplakken,
als de meneren van tnt iig de service zouden bieden om 2cts postzegels makkelijk online te kopen.

Wat een gekruidenier, laat ze maar lekker strafporto sturen voor 2 cent, hou ik me bezig met belangrijkere zaken dan 2cents postzegels plakken.

sp
door spikkel - Feb 10, 2011 om 19:19
148 Antwoorden / 5 Vragen

Eind juni had ik een voorraadje postzegels van 44 cent ingeslagen. De dag nadat ik ze had ontvangen kwam TNT met het bericht dat er cijfers op de postzegels zouden komen en zowaar 2 dagen later waren er online al postzegels te koop met een cijfer. Het zou leuk zijn geweest als ze dat even eerder hadden gemeld. Ik zit met 100 postzegels van 44 cent en inmiddels 100 bijplakzegels van 2 cent. Op 1 juli werd bekend dat de tarieven m.i.v. 1 januari 2011 omhoog gingen naar 46 cent. Ik was en ben nog steeds pissig. De komende 100 keer moet ik zo'n vieze likpostzegel bijplakken. BAH.

De 2 cent postzegels zijn overigens gewoon te koopt bij www.tntpost.nl, onder het kopje bijplakzegels. Om in de toekomst geen gezeik meer te hebben met bijplakken heb ik ook maar direct een voorraad postzegels gekocht met een 1. De volgende tariefsverhoging is volgens mij over anderhalf jaar. Dan plak ik nog steeds zegels die ik voor 44 cent heb gekocht.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2011 om 19:49
11574 Antwoorden / 51 Vragen

........klinkklare onzin, ik ga no way 2 cent bijplakken.........

rocha, als er van uw uurloon elke minuut 2 cent wordt ingehouden? Mag dat?

li
door lisa-anne - May 9, 2012 om 11:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook destijds 100 zegels van 44 ct gekocht, maar gebruik niet zo vaak zegels. Dus dat betekent nu 6 ct bijplakken. Maar die 44 ct toen was net zo veel geld als 50 ct nu - de post is niet duurder, het geld is minder waard.
In het postkantoor vertelt de ene dame mij dat ik wel moet bijplakken, de ander van niet...

tdehond
door tdehond - May 9, 2012 om 11:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt gewoon de oude nr 1 zegels blijven plakken.

Met de introductie in juni vorig jaar van postzegels met de nieuwe waardeaanduiding (Nederland 1 en 2, Europa 1 en Wereld 1), heeft PostNL frankeren makkelijker gemaakt. Hierdoor zijn voor deze postzegels geen bijplakzegels nodig.

Indien u nog oude zegels heeft van 0,44 cent dan moet wel bijgeplakt worden.

Het verbaast mij dat de tarieven verhoogd zijn gezien de belabberde bezorging van Postnl van brieven.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 11:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 9 mei 2012, 11:17]

Het verbaast mij dat de tarieven verhoogd zijn gezien de belabberde bezorging van Postnl van brieven.

Dat extra geld hebben ze nodig om die belabberde zooi nu eens goed te (re)organiseren ;-)

Als je nu een megavoorraad van die nummer zegels inslaat kun je op termijn leuk besparen, doe je dit niet dan blijken ze om de haverklap duurder als je een setje moet kopen, prijsverhogingen vliegen zo ongemerkt voorbij zonder prijs op die zegels ;-(

tdehond
door tdehond - May 9, 2012 om 12:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Reorganiseren lijkt bij PostNL te bestaan uit het ontslaan van de postbode die zijn vak verstaat en uit het sluiten van sorteercentra, waardoor zelfs de aangetekende brief er dagen over doet om de bestemming te bereiken.

Nee, de straat waar ik woon houdt niet op bij nummer 20. De huizen er naast horen ook bij die straat. Maar dat terzijde.

=stacey schreef op woensdag 9 mei 2012, 11:29:
=tdehond schreef op woensdag 9 mei 2012, 11:17:

Het verbaast mij dat de tarieven verhoogd zijn gezien de belabberde bezorging van Postnl van brieven.

Dat extra geld hebben ze nodig om die belabberde zooi nu eens goed te (re)organiseren ;-)

Als je nu een megavoorraad van die nummer zegels inslaat kun je op termijn leuk besparen, doe je dit niet dan blijken ze om de haverklap duurder als je een setje moet kopen, prijsverhogingen vliegen zo ongemerkt voorbij zonder prijs op die zegels ;-(

eva369
door eva369 - May 9, 2012 om 12:04
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 9 mei 2012, 11:29][quote=tdehond schreef op woensdag 9 mei 2012, 11:17]

Het verbaast mij dat de tarieven verhoogd zijn gezien de belabberde bezorging van Postnl van brieven.

Dat extra geld hebben ze nodig om die belabberde zooi nu eens goed te (re)organiseren ;-)

Als je nu een megavoorraad van die nummer zegels inslaat kun je op termijn leuk besparen, doe je dit niet dan blijken ze om de haverklap duurder als je een setje moet kopen, prijsverhogingen vliegen zo ongemerkt voorbij zonder prijs op die zegels ;-(

of gewoon niet zoveel post verzenden.